شمارش مجدد تایید می کند که منشی متهم کلرادو در انتخابات شکست خورده است

تفکیک نتایج بازشماری شهرستانی ارائه شده توسط دفتر گریسولد نشان داد که برخی تغییرات جزئی در شمارش آرا در سایر شهرستان ها نیز وجود داشته که نتایج رای را تغییر داده است.



منبع

«ادعاهای موجود در دادخواست مبتنی بر توطئه های افشا شده است که در پرونده های قبلی توسط قضات رد شده است. در این بیانیه آمده است که بازشماری به پایان رسیده و بر اساس قانون و قانون انتخابات کلرادو انجام شده است.

او انجام کار غیرقانونی را رد کرده و ادعا می کند که این اتهامات دارای انگیزه سیاسی هستند. او گزارش هایی منتشر کرده است که ادعا می کند فعالیت های مشکوکی را در سیستم های رای گیری نشان می دهد، اما مقامات و کارشناسان مختلف آن را رد کردند.

حاشیه باخت پیترز در انتخابات مقدماتی وزیر امور خارجه جمهوری‌خواه نیازی به بازشماری خودکار نداشت، اما او بیش از 256000 دلار مورد نیاز برای پرداخت یکی را جمع‌آوری کرد که عمدتاً از طرف حامیان خارج از ایالت پس از درخواست کمک در پادکست استیو بنن جمع‌آوری شد.

در طی بازشماری، 37 برگه رای که توسط رای دهندگان پر شده و بازگردانده شده بودند، در سطلی با برگه های رای برگشتی به عنوان غیرقابل تحویل که برای ذخیره سازی در شهرستان البرت، نزدیک دنور آماده می شد، کشف شد.

دفتر گریسوولد در بیانیه ای اعلام کرد که این دعوا بی اساس است.

دنور (AP) – مقامات روز پنجشنبه اعلام کردند که یک بازشماری تأیید کرد که یک منشی شهرستان کلرادو که متهم به تقلب در رأی‌گیری شده بود، در انتخابات مقدماتی که ماه گذشته در آن شرکت کرده بود، شکست خورده است.

پیترز به دلیل نقش ادعایی اش در اجازه دادن به افراد غیرمجاز برای نفوذ به سیستم انتخاباتی شهرستان او در جستجوی اثبات تئوری های توطئه که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ پس از شکست در انتخابات 2020 مطرح شده بود، با چندین اتهام جنایت روبرو است.

برنده انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه برای نظارت بر انتخابات کلرادو، پم اندرسون، 13 رای بیشتر در جریان بازشماری آرا به دست آورد و با 43 درصد به پایان رسید. نامزد سوم، مایک اودانل، 11 رای بیشتر به دست آورد.

او روز چهارشنبه علیه گریسولد شکایت کرد و کارمندان شهرستان ایالت مدعی شدند که بازشماری بر اساس قانون ایالتی انجام نشده است. این دادخواست ادعا می‌کند که دقت ماشین‌هایی که به‌طور تصادفی برای شمارش آرا استفاده می‌شوند، باید قبل از شروع بازشماری، با شمارش دستی تأیید می‌شد.

یک قاضی پیترز را از نظارت بر انتخابات محلی سال گذشته و امسال در شهرستان مسا، منطقه ای غربی از ایالت که عمدتاً روستایی و به شدت جمهوری خواه است، منع کرد. ترامپ در سال 2020 کلرادو را از دست داد اما اکثریت آرا را در این شهرستان به دست آورد.

نتایج به سختی تغییر کرد و تینا پیترز، منشی شهرستان مسا، 13 رای دیگر را در بازشماری آرای داده شده در انتخابات 28 ژوئن برای تعیین نامزد جمهوری خواهان برای وزارت امور خارجه به دست آورد. ینا گریسولد، وزیر امور خارجه دموکرات در بیانیه ای گفت که پیترز حدود 29 درصد از آرا را به دست آورد.

دفتر وزیر امور خارجه گفت که این آرا برای اولین بار در بازشماری مجدد باز و شمارش شد، اما نتایج هیچ رقابتی را تغییر نداد.

پست صوتی پیترز پر بود و او فوراً پیامک یا ایمیلی مبنی بر نظر در مورد نتایج بازشماری را ارسال نکرد.