شلبی، یکی از آخرین خرج‌کنندگان بزرگ سنا، «همه چیز را برای آلاباما گرفتم»

جمهوری خواهان راست گرا که این روزها بیشترین نفوذ را در کنگره دارند، در مجموع آموزش های متفاوتی دیده اند.

شلبی گفت: «من فکر می‌کردم بهترین کاری که می‌توانم با پول فدرال انجام دهم این بود که مسیر شخصی را هموار نکنم. کاری که او در عوض سعی کرد انجام دهد «ایجاد مؤسسات و سپس زیرساخت هایی بود که فضای رقابتی بیشتری را برای درازمدت ایجاد کند».

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

سناتور ریچارد شلبی (آلا.) در دفتر خود در کاپیتول هیل در واشنگتن در 13 دسامبر 2022. (هایون جیانگ/نیویورک تایمز)

دکتر چاک کار، رئیس دانشگاه آلاباما، هانتسویل، و رئیس قبلی مهندسی در دانشگاه، گفت: «این به ما اجازه داد تا دانشجویان را در امکانات آزمایشگاهی قرار دهیم که در غیر این صورت نمی‌توانستند بخشی از آن باشند. آلاباما “این واقعا به عنوان کاتالیزور برای رشد دیگر عمل کرد.”

او استدلال کرد که بخشی از وظیفه یک سناتور کمک به ایجاد شرایط برای شکوفایی ایالت خود است.

شلبی اکنون می گوید: «UAB جان او را نجات داد. “من متوجه شدم که آنها در آنجا چه داشتند و می توانستند آنجا داشته باشند.”

شلبی برای برخی از بزرگترین اولویت‌های خود – مانند زرادخانه رداستون، تأسیسات نظامی در نزدیکی هانتسویل که برنامه‌های موشکی ارتش، اف‌بی‌آی و مرکز پرواز فضایی مارشال را در خود جای داده است – هر سال ذره ذره سرمایه‌های فدرال زیادی را تأمین می‌کرد و آن‌ها را به آنها متصل می‌کرد. قبض به صورت قبض در طول چندین دهه.

سناتور آلاباما فقط از صندلی خود در کمیته تخصیص برای تبدیل بندر در حال توسعه به موتور اقتصادی استفاده نکرد. او با استفاده از نفوذ، ارشدیت، حیله گری و دانش عمیق خود در مورد روند مخفیانه و مخفیانه مخارج کنگره، به تنهایی چشم انداز ایالت خود را تغییر داد و میلیاردها دلار فدرال را برای ایجاد و گسترش ساختمان های دانشگاهی و برنامه های تحقیقاتی، فرودگاه ها به کار گرفت. و بنادر دریایی و امکانات نظامی و فضایی.

هنگامی که مقامات محلی در اوایل این ماه از مجسمه شلبی در بندر موبایل رونمایی کردند، او را با اعلام اینکه به صورت خصوصی دو بورسیه مهندسی و محاسباتی را به نام او در دانشگاه آلابامای جنوبی تامین مالی می کنند، غافلگیر کردند.

گاهی وکالت او در قالب چند بند می آمد. در سال 2011، زمانی که قانون‌گذاران عجله داشتند تا لایحه هزینه‌های کوتاه‌مدت را تصویب کنند تا اطمینان حاصل شود که دولت تعطیل نمی‌شود، شلبی این زبان را به زبان آورد که ناسا را ​​از کنار گذاشتن تلاش برای راه‌اندازی موشک‌هایی با قابلیت‌های «بالابر سنگین» منع کرد. صدها شغل را در رداستون آرسنال حذف کرده اند.

شلبی گفت: «آنها به من آموزش دادند.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

شلبی که در 88 سالگی بازنشسته می‌شود، یکی از آخرین اسطوره‌های بزرگ بشکه‌های گوشت خوک است که توانست جریان پول به ایالت خود را حفظ کند، حتی با وجود شور و شوق ضد هزینه‌ها در حزبش در زمان ظهور حزب چای و هرگز کاملا رها کن

او با درخششی شیطنت آمیز در چشمانش گفت: مجسمه ها برای سگ ها و پرندگان هستند.

در Tuscaloosa، بیش از 60 میلیون دلار تضمین شده توسط شلبی به ساخت ساختمانی که تبدیل به یکی از بزرگترین ساختمان های دانشگاهی در پردیس دانشگاه آلاباما شد، کمک کرد، سالنی به مساحت 200000 فوت مربع که بیش از 70 آزمایشگاه تحقیقاتی، سه سالن سخنرانی و بیش از 120 دفتر را در خود جای داده است. برای اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی

آنها قانونگذارانی هستند که به طور انعکاسی علیه هرگونه اقدام بودجه فدرال رای می دهند و خرج کنندگان بزرگی مانند شلبی را به عنوان دستفروشان تشکیلاتی می دانند که توسط اغوای هزینه های بیهوده دولت فاسد شده اند. و در حالی که حزب در حال آماده شدن برای تصاحب اکثریت مجلس در هفته آینده است، آنها به صراحت اعلام کرده اند که خواستار کاهش شدید هستند، که به طور بالقوه منجر به نوعی بن بست مخارج می شود که در سال های اخیر عادی شده است.

شور و شوق او برای نشانه‌ها مدت‌هاست که مخالفان را به خود جلب کرده است. «شهروندان علیه زباله‌های دولتی»، یک سازمان غیرحزبی که مخالف استفاده از نشانه‌ها است، زمانی گزارشی با عنوان «رژه گوشت خوک سناتور شلبی» منتشر کرد.

شلبی در رسم باریتونی با امضای خود پاسخ داد: «بردلی، متوجه شدم همه چيز

«سن. شان کندی، مدیر گروه گفت، شلبی مدت‌هاست که از ارشدیت خود در کمیته تخصیص برای دریافت اعتبارات بسیار بیشتر از همتایان خود استفاده کرده است، از جمله سال گذشته، «زمانی که او تقریباً دو برابر بیشتر از بالاترین دریافت‌کننده بعدی دلار دریافت کرد. سیاست و تحقیق

او که هفته‌ها بعد در دفترش نشسته بود، بیشتر علاقه‌مند به صحبت در مورد بورسیه‌ها بود تا بنای برنزی با اندازه دو برابر که از او الگوبرداری شده بود.

شلبی که بیش از چهار دهه در کنگره خدمت کرده است، که تا حد وسواس مصمم است از پتانسیل تنها بندر دریایی آلاباما استفاده کند، از جایگاه خود در کمیته قدرتمندی که مخارج فدرال را کنترل می کند، استفاده کرده است تا بیش از 1 میلیارد دلار برای مدرنیزه کردن این بندر به ارمغان بیاورد. بندر شهر، تامین بودجه برای پروژه هایی از جمله اسکله های جدید و راه آهن بهتر. نتیجه یکی از سریع‌ترین بندرهای در نوع خود است که امروزه از هر هفت شغل در ایالت یک نفر ایجاد می‌کند.

سندی استیمپسون، شهردار موبایل، جایی که تخمین زده می شود از هر پنج نفر یک نفر در فقر زندگی می کند، گفت: کار شلبی در مورد “تلاش برای اطمینان از اینکه سهم عادلانه خود را به دست می آوریم” بود.

شلبی خارج از فشارهایش برای پول فدرال، قانون گذاری کرد و مانند یک محافظه کار معمولی در مورد مسائل اجتماعی و اقتصادی رای داد، و رابطه او با دولت کلینتون زمانی تیره شد که در سال 1993، او از طرح اقتصادی رئیس جمهور جدید با این عبارت به یاد ماندنی استقبال کرد: مأمور مالیات می آید.

او بدون عذرخواهی از پیشینیان که در اصطلاح کنگره به عنوان «تصرف‌کنندگان گاو نر قدیمی» شناخته می‌شوند، مانند تد استیونز جمهوری‌خواه از آلاسکا، و دموکرات‌ها رابرت سی. برد از ویرجینیای غربی و دانیل کی. اینویه از هاوایی، پیروی کرد. آنها وظیفه اصلی خود در کنگره را هدایت هرچه بیشتر پول به ایالت های خود می دانستند که به نفع ایالت های پرجمعیت تر با نفوذ بیشتر نادیده گرفته می شد.

شلبی بودجه راه ها و پل ها و بیمارستان ها و کتابخانه های عمومی و سیستم های آب آشامیدنی را تامین کرده است. تحقیقات دانشگاهی در مورد موضوعات متنوعی مانند پیشگیری از بیماری ها در غذاهای محلی مانند گربه ماهی و پرتقال، بهبود سیستم های نظارت بر سیل و طوفان های ساحلی و رفتار احتراق اکسیژن مایع.

شلبی که در دوران رکود بزرگ در بیرمنگام به دنیا آمد، گفت که هرگز حتی با یک جمهوری خواه هم که بزرگ شده بود ملاقات نکرده بود. او که یک وکیل حرفه ای بود، به عنوان یک دموکرات محافظه کار، ابتدا در سنای آلاباما و سپس به عنوان نماینده کنگره ایالات متحده شروع به فعالیت در سیاست کرد. در زمانی که شلبی به رتبه های ارشد در سنا صعود کرد و پس از ریاست سه نفر دیگر از جمله کمیته اطلاعات، رئیس هیئت تخصیصی شد، او حزب را به عنوان بخشی از پیشتاز صف بندی مجدد جنوب تغییر داده بود.

شلبی تاکتیک های خود را در زمانی که قانونگذاران در سراسر طیف سیاسی مایل بودند ایدئولوژی را کنار بگذارند و در پشت یک غیرت مشترک برای گرفتن پول فدرال برای ایالت ها و مناطق خود متحد شوند، تقویت کرد. این امر مسیر را برای تصویب معاملات عمده هزینه‌ها و حفظ دولت تا حد زیادی هموار کرد، زیرا آن قانون‌گذاران منافع خاصی در کسب پیروزی برای رای دهندگان خود داشتند.

شلبی حتی در دهه 2000 که اصطلاح “هشدار” به یک کلمه چهار حرفی در حزب او تبدیل شد، در مورد رژه بودجه فدرال که او در راه ایالت خود هدایت می کرد، بی شرمانه ماند. هنگامی که کاریکاتوریست های محلی تصاویر شلبی را منتشر کردند که او را به عنوان یکی از خیرین اصلی ایالت نشان می داد، مانند یکی از شلبی که خوکی را در یک کیسه بزرگ حمل می کرد که نماد پول روی آن نوشته شده بود، “بابانوئل آلاباما”، همسرش آنها را در خانه آنها به نمایش می گذاشت. شلبی گفت، این یک یادآوری بود، “برای حفظ شوخ طبعی خود.”

سناتور ریچارد شلبی (آلا.) در دفتر خود در کاپیتول هیل در واشنگتن در 13 دسامبر 2022. (هایون جیانگ/نیویورک تایمز)

شلبی پوینت، آلا – برای اولین بار پس از سال ها، نشانه هایی از دگرگونی چشمگیر در سواحل رودخانه موبایل مشاهده می شود. آبراه روز به روز گسترده تر و عمیق تر حفر می شود. فرودگاه موبایل به زودی وارد خواهد شد. و ساعتی که از اسکله می‌نشیند، مجسمه نیم تنه برنزی 3 فوتی مردی است که پول را برای تامین مالی آن به خانه آورده است: سناتور ریچارد سی. شلبی.

از آن زمان، شلبی بودجه ای را برای چهار ساختمان دانشگاهی تامین کرده است – همه آنها مرکز تحقیقات علمی و تدریس هستند، هیچکدام از آنها کوچکتر از 150000 فوت مربع نیستند و اکثر آنها به سبک فدرال با ستون های دوریک ساخته شده اند. شلبی هال در دانشگاه آلاباما وجود دارد. شلبی هال در دانشگاه آلابامای جنوبی؛ ساختمان تحقیقات زیست پزشکی شلبی 12 طبقه، 340000 فوت مربع در دانشگاه آلاباما، بیرمنگام. و مرکز علم و فناوری شلبی در دانشگاه آلاباما، هانتسویل، که دو سوم آن با بودجه فدرال ساخته شده است.

جو بونر، رئیس دانشگاه آلابامای جنوبی و نماینده سابق جمهوری خواه کنگره که پنج دوره خدمت کرده است، می گوید: «هیچکس ریچارد شلبی را به ترسو بودن یا کوچک اندیشی متهم نمی کند. او گفت که توانایی سناتور در «رویاهای بزرگ و نگاه کردن به سال‌ها آینده»، شلبی را به «پیامدترین مقام منتخب در تاریخ آلاباما» تبدیل کرد.

شلبی گفت: “من از بسیاری جهات یک مرد کاملا محافظه کار هستم.” اما من فکر کردم این نقشی است که کنگره از زمان کانال ایری بازی کرده است.

شلبی گفت: “اگر سعی کرده اید همه افراد جامعه خود را آموزش دهید – همه، فرصت ایجاد خواهید کرد.”

شلبی، تا حدی به دلایل شخصی، به دانشگاه‌های آلاباما نیز علاقه خاصی نشان داده است، دانشگاه‌هایی که یکی از بزرگ‌ترین بهره‌برداران از ثروت او بوده‌اند. در سال 1987، در طول اولین سال حضور شلبی در سنا، همسرش، اولین زنی که به عنوان استاد رسمی در دانشکده بازرگانی دانشگاه جورج تاون رسید، از بیماری لوپوس دچار نارسایی کلیه شد. خانواده به کادر پزشکی در دانشگاه آلاباما، بیرمنگام مراجعه کردند.

بردلی برن، نماینده جمهوری‌خواه سابق کنگره از موبایل، به یاد می‌آورد که وقتی برای اولین بار به کنگره آمد از اینکه شلبی چقدر صورت حساب مخارج پایان سال را به طور کامل پر کرده بود، شگفت زده شد.

برن به شلبی گفت: “سناتور، شما در آن لایحه چیزهای زیادی برای آلاباما دارید.”

همانطور که کمک های شلبی در سرتاسر ایالت زادگاهش گسترش یافته است، بناهای یادبود به افتخار او نیز افزایش یافته است. فراتر از مجسمه بندر موبایل، که در اوایل ماه جاری رونمایی شد، کمتر از هفت ساختمان در آلاباما به نام او وجود دارد – بیشتر ساختمان‌های دانشگاهی، اما همچنین یک مرکز اطلاعات موشکی. هشتم، دادگاه فدرال، در راه است.

در رداستون آرسنال، او با موفقیت نیروی هوایی را برای ساخت مقر جدید فرماندهی فضایی ایالات متحده لابی کرد و FBI را تحت فشار قرار داد تا ردپای خود را در آنجا گسترش دهد، سرمایه‌ای که اکنون به بیش از 2.48 میلیارد دلار رسیده است که بیشتر آن توسط اختصاصی ساخته شده است. و او میلیاردها دلار برای حمایت از تحقیقات و گسترش مشاغل در مرکز تحقیقات موشکی و پیشران فضاپیماهای غیرنظامی ناسا در آنجا فرستاد.

دیگران می گویند، “اوه، شما نباید کاری برای دولت خود انجام دهید، شما نباید هیچ پولی را در این مورد خرج کنید.” شلبی هفته گذشته در حالی که در دفترش در واشنگتن نشسته بود، گفت: چند قدمی میزش که زمانی متعلق به یکی دیگر از سناتورهای جنوبی بود که از جایگاه خود در کنگره برای ساختن ایالت خود، لیندون بی. جانسون، استفاده کرد.

این همچنین چیزی شبیه به یادبودی برای روش رو به زوال تجارت در کاپیتول هیل است، توافقی که به بسیاری از قراردادهای دو حزبی دامن زده است – از جمله لایحه هزینه های 1.7 تریلیون دلاری که هفته گذشته کنگره را تسویه کرد و از تعطیلی دولت جلوگیری کرد – و نابودی آن در اختلال عملکرد و فلج که در سال های اخیر گریبان کنگره را گرفته است.