شش هفته بعد، راه اندازی کمپین فاجعه بار دونالد ترامپ، حمایت او را از بین می برد

کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ به طرز وحشیانه ای شروع شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، پس از اعلام کاندیداتوری مجدد برای ریاست جمهوری در خانه خود در مارآ لاگو در ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲ در پالم بیچ فلوریدا صحنه را ترک کرد. اعتبار – جو رادل-گتی ایماژ

ویت آیرس، یک نظرسنجی جمهوری خواه، می گوید که تا کنون، کمپین ترامپ “غیرمتصل، تصادفی، بدون تمرکز، و همچنان بر گذشته و نارضایتی های او متمرکز است تا آینده، که همان چیزی است که بسیاری از جمهوری خواهان را در سال 2015 به سمت او جذب کرد.” . با این وجود، ترامپ همچنان بر بخش مهمی از پایگاه حزبش چنگ دارد. بر اساس نظرسنجی آیرس که توسط North Star Opinion Research انجام شد، حدود 30 تا 40 درصد از رای دهندگان حزب جمهوری خواه در آن چیزی قرار می گیرند که آیرس آن را “همیشه ترامپ” توصیف می کند، افرادی که می گویند بدون توجه به هر اتفاقی از ترامپ حمایت خواهند کرد. آیرس می‌گوید که این یک پایگاه قوی برای راه‌اندازی یک کمپین مقدماتی جمهوری‌خواهان است.

و بر خلاف ترامپ، رقبای بالقوه ای مانند دسانتیس و یانگکین این مزیت را دارند که در سال آینده همچنان در سمت خود هستند و فرصت های بهتری برای جلب توجه رای دهندگان جمهوری خواه از طریق پیروزی در سیاست ها و واکنش به رویدادهای جاری به آنها می دهد.

در هفته‌هایی که از اعلام سومین کمپین انتخاباتی خود برای ریاست‌جمهوری می‌گذرد، ترامپ با ارجاع جنایتکارانه‌ای تاریخی از سوی کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان مواجه شد، شرکت وی به تقلب مالیاتی مجرم شناخته شد و نامزد انتخاب شده وی در سنا در جورجیا یک کرسی قابل پیروزی را از دست داد. اما این همه ماجرا نیست. ترامپ همچنین در پستی در شبکه های اجتماعی خواستار «فسخ» قانون اساسی شد و پس از صرف شام در باشگاه مار-آ-لاگو خود با نیک فوئنتس، برتری طلب سفیدپوست و کانیه وست، خواننده رپ یهودی ستیز، با انزجار گسترده ای مواجه شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در خانه خود در فلوریدا اعلامیه ای را صادر کرد

و ترامپ برای برگرداندن این رکود کار زیادی انجام نداده است. او از زمان راه اندازی کمپین در 15 نوامبر به ندرت خانه خود را در Mar-a-Lago ترک کرده است، و هیچ گونه رویداد مهم مبارزاتی را میزبانی نکرده است یا در تجمعاتی شرکت نکرده است که ممکن است به تداوم حرکت او کمک کند.

در 14 دسامبر، ترامپ این گمانه زنی را برانگیخت که می خواهد حرکتی را انجام دهد که حرکتی دوباره برای نامزدی ریاست جمهوری او ایجاد کند. او پست کرد که یک “اعلان بزرگ” را اعلام خواهد کرد، که این گمانه زنی را برانگیخت که او یک حرکت بزرگ در رابطه با تلاش خود برای پس گرفتن کاخ سفید برنامه ریزی کرده است. روز بعد، ترامپ مجموعه‌ای از آثار هنری دیجیتالی خود را به‌عنوان توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT منتشر کرد که هر کدام به قیمت 99 دلار فروخته می‌شد. سود به ترامپ تعلق گرفت نه کمپین او.

برخی از رهبران جمهوری‌خواه در هفته‌های اخیر تمایل بیشتری به انتقاد از ترامپ در ملاء عام پیدا کرده‌اند، شاید به دلیل شکست موج جمهوری‌خواهان در تحقق بخشیدن به انتخابات میان‌دوره‌ای، که محدودیت‌های نفوذ سیاسی ترامپ را نشان می‌دهد، جسارت یافته‌اند. هنگامی که ترامپ در وب سایت رسانه اجتماعی خود TruthSocial پست کرد که تقلب در انتخابات اجازه پایان دادن به مواد قانون اساسی را می دهد، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا گفت که چنین بیانیه ای او را از دفتر بیضی رد صلاحیت می کند. مک کانل در 6 دسامبر به خبرنگاران گفت: “هر کسی که به دنبال ریاست جمهوری است و فکر می کند که قانون اساسی می تواند به نحوی تعلیق شود یا رعایت نشود، به نظر من برای سوگند خوردن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده کار بسیار سختی خواهد داشت.” مک کانل به انتقاد از ترامپ ادامه داد و به ان بی سی نیوز گفت: «نفوذ سیاسی رئیس جمهور سابق کاهش یافته است».

بازدید از وب سایت کمپین انتخاباتی ترامپ در اواخر دسامبر هیچ اطلاعاتی در مورد رویدادهای آینده یا پلت فرم سیاسی او به دست نیاورد. بازدیدکنندگان از سایت پنجره بازشوی را مشاهده کردند که در آن درخواست ایمیل و شماره تلفن همراه داشت، سپس آنها را به ویدیویی از ترامپ فرستاد که حامیان خود را تشویق می‌کرد: «در خط باشید، کمک مالی کنید، ثبت‌نام کنید، اقدام کنید، داوطلب شوید، سازماندهی کنید، با همسایگان خود صحبت کنید. ” بازدیدکنندگان سپس به یک صفحه جمع آوری کمک مالی و پیوندی به فروشگاهی که در تبلیغات کمپین می فروشد هدایت شدند، از جمله پرچم ها، تی شرت ها، کاغذ کادوهایی که ترامپ را در کلاه بابانوئل نشان می داد، و تزئینی به شکل کلاه بیسبال قرمز که روی آن نوشته شده بود: «ترامپ. آمریکا را نجات دهید.»

ترامپ همچنان قوی‌ترین نیرو در سیاست جمهوری‌خواه است، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حمایت او در میان جمهوری‌خواهان در حال کاهش است. بر اساس نظرسنجی یو اس ای تودی/دانشگاه سافولک، سهم جمهوری خواهانی که ترامپ را مثبت می بینند، در ماه دسامبر به 64 درصد کاهش یافته است که از 75 درصد دو ماه قبل کاهش یافته است. جمهوری خواهان بیشتری به روی سایر نامزدها نیز باز هستند. همین نظرسنجی نشان داد که 61 درصد از جمهوری‌خواهان، نامزد حزب جمهوری‌خواه را به غیر از ترامپ ترجیح می‌دهند که سیاست‌های دولت ترامپ را دنبال کند. این نظرسنجی نشان داد 31 درصد از جمهوری خواهان خواهان نامزدی ترامپ در سال 2024 هستند.

چند روز بعد، در 20 دسامبر، نشانه دیگری از حرکت احتمالی در جبهه سیاسی مشاهده شد. درخواست جمع آوری کمک های مالی از کمپین ترامپ در سال 2024، مسابقه ای را برای یک پرواز و هتل برای شرکت در اولین گردهمایی ترامپ از زمان اعلام ریاست جمهوری ترامپ تبلیغ کرد. اما در اطلاعیه محل و زمان ذکر نشده است.



منبع

خبر بد برای ترامپ به این زودی ها منتشر نخواهد شد. مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در واکنش به اعلامیه کمپین انتخاباتی ترامپ در ماه گذشته، جک اسمیت بازرس ویژه را معرفی کرد تا تحقیقات در مورد نقش ترامپ در تلاش برای برگرداندن شکست خود در انتخابات 2020 و همچنین سوء استفاده ترامپ با اسناد طبقه بندی شده پس از ترک قدرت را بر عهده بگیرد. و تحقیقات در جورجیا توسط فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون در مورد تلاش ترامپ برای تحت فشار قرار دادن مقامات برای تغییر آراء برای احضار شاهدان از حلقه ترامپ ادامه دارد. در 23 دسامبر، کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان گزارش نهایی خود را منتشر کرد که حاوی صفحاتی از شهادت و شواهد نفرین‌آمیز بود که نشان می‌داد ترامپ در تلاش برای پیشبرد فهرستی از انتخاب کنندگان جعلی برای جلوگیری از پیروزی بایدن است، و از مداخله در حالی که حامیانش به شدت به آن یورش می‌برند خودداری می‌کند. ساختمان کاپیتول برای توقف صدور گواهینامه نتایج.

«چه کمپینی؟ بدون تجمع لری ساباتو، تحلیلگر برجسته سیاسی و مدیر مرکز سیاست در دانشگاه ویرجینیا می گوید: هیچ زیرساختی وجود ندارد که بتوانم ببینم.

تضعیف حمایت جمهوری خواهان از ترامپ می تواند موقتی باشد. ساباتو می‌گوید: «او قبلاً برگشته است»، و اضافه می‌کند که وقتی «بخش عمل‌گرای حزب متوجه می‌شود که چقدر برای آنها هزینه کرده است، عقب می‌نشینند، اما اگر ترامپ به نظر می‌رسد که رهبری آشکاری دارد، همین افراد با جریان حرکت خواهند کرد». در مقابل سایر نامزدهای انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان.

با این حال، نمایش ضعیف ترامپ تاکنون درها را برای رقبای احتمالی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه باز کرده است، از جمله ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و گلن یانگکین، فرماندار ویرجینیا، که توسط کمک‌کنندگان جمهوری‌خواه جمهوری‌خواه که از ترامپ ناراضی هستند، تشویق می‌شوند تا اداره شوند. دیسانتیس با تقریباً 20 درصد در انتخابات مجدد در فلوریدا پیروز شد، که اختلاف بسیار بیشتری نسبت به پیروزی ترامپ بر جو بایدن در این ایالت در سال 2020 و برتری هیلاری کلینتون در آنجا در سال 2016 بود. یانگکین حمایت محافظه کاران را برای تصویب کاهش مالیات در ویرجینیا و تلاش برای محدود کردن آن به دست آورده است. چه انعطاف پذیری مدارس برای نزدیک شدن به دانش آموزان تراجنسیتی و سیال جنسیتی دارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در خانه خود در فلوریدا اعلامیه ای را صادر کرد

بر اساس نظرسنجی ملی دانشگاه کوئینیپیاک که در ماه جاری منتشر شد، ضربان طبل اخبار بد و تصمیمات بد، رتبه مطلوب ترامپ را به 31 درصد از رای دهندگان کاهش داده است، که کمترین میزان آن از سال 2015 بوده است، سالی که او اولین نامزدی ریاست جمهوری خود را پس از سوار شدن بر پله برقی اعلام کرد. در برج ترامپ، .