شریک یکی از افسران کنگره که جان خود را از دست داد می گوید که ترامپ را مستقیماً مسئول می داند

Sicknick در جریان شورش مورد حمله قرار گرفت، پس از بازگشت به دفتر خود در آن روز سقوط کرد و حدود هشت ساعت بعد درگذشت. مقامات پزشکی گفتند که او دو بار سکته کرد و به دلایل طبیعی درگذشت، اما “همه آنچه اتفاق افتاد در وضعیت او نقش داشت.”

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



Source link

ساندرا گارزا پس از آن که ترامپ در سخنرانی روز جمعه در نشویل بار دیگر حمله را رد کرد و مدعی شد که «هیچ کس به جز یک زن جوان فوق‌العاده به نام اشلی بابیت کشته نشده است» در سی‌ان‌ان ظاهر شد. (بابیت و دیگران در حال تلاش برای شکستن درب محصور شده در داخل ساختمان کنگره بودند).

او به یاد می آورد که سیکنیک را «در حالی که سرش در دستانش قرار داده بود» دیده بود و پس از اصابت چیزی که بعداً دادستان ها به این نتیجه رسیدند که اسپری فلفل بود، «پریده رنگ پریده به نظر می رسید».

من معتقدم که همه افرادی که در آن روز و روزهای بعد از آن مردند، اگر دونالد ترامپ نمی‌خواست با او درگیر شود، امروز هم همین‌جا بودند. [our democracy]گارزا گفت.

دونالد ترامپ می‌خواست در آنجا قدم بگذارد و نقش یک قدرت بالاتر را بازی کند – این چیزی است که من دوست دارم اسمش را بگذارم – و زندگی مردم را به هم بزند.

شریک برایان سیکنیک، افسر فقید پلیس کنگره ایالات متحده، گفت که او دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را مستقیماً مسئول مرگ شریک زندگی خود و هر کس دیگری می داند که در ارتباط با شورش 6 ژانویه 2021 در کنگره جان باخته است.

جلسات استماع کمیته 6 ژانویه شواهدی را از شهادت و اسناد نشان می دهد که نشان می دهد ترامپ و متحدانش عمداً دروغ گفته اند که انتخابات 2020 دزدیده شده است در حالی که می دانستند این ادعاها دروغ است و در نهایت الهام بخش گروهی از حامیان ترامپ برای غارت ساختمان کنگره شد. تا کنگره از تایید نتایج جلوگیری کند.

یک گزارش دو حزبی سنا نشان داد که حداقل هفت نفر در ارتباط با حمله 6 ژانویه جان خود را از دست داده اند، از جمله بابیت، سیکنیک و دو افسر پلیس در روزهای بعد در اثر خودکشی جان خود را از دست دادند.

“من مریض و خسته هستم [Trump] گارزا گفت: تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن یا تکذیب آشکار این… برایان در نتیجه 6 ژانویه نمرده است. علت مرگ او طبیعی بود. اما این بدان معنا نیست که 6 ژانویه نقشی در مرگ او نداشته است.»

“[Officers] خون می‌آمدند، بیرون می‌زدند… دوستانی را دیدم که تمام صورت‌شان خون بود، در خون مردم می‌لغزیدم.»

کارولین ادواردز، اولین افسر پلیس کنگره آمریکا که در این حمله مجروح شد، در جلسه استماع کمیته مجلس نمایندگان در 9 ژوئن که در مورد حمله تحقیق می کرد صحبت کرد و صحنه آن روز را “قتل عام” و “منطقه جنگی مطلق” توصیف کرد.