شریک سابق “وارث” اوکراینی که به باشگاه مار-آ لاگو نفوذ کرده بود در خارج از استراحتگاه کانادا شلیک شد.

بر اساس بیانیه حسابدار این موسسه خیریه که به FBI تحویل داده شد، این موسسه خیریه که برای جمع آوری پول برای کودکان فقیر تأسیس شده بود، در واقع جبهه ای برای جنایات سازمان یافته بود.

عکس: کریستوبال هررا/EPA

روزنامه کانادایی لاپرس گزارش داد که یکی از همکاران زن اوکراینی که به عنوان عضوی از خانواده بانکی روچیلد در باشگاه مار-آ-لاگو دونالد ترامپ ظاهر شده بود، در خارج از استراحتگاهی در کنار دریاچه در شمال غربی مونترال مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

در این گزارش آمده است که بیش از 200000 دلار از وجوه United Hearts of Mercy از شماره های کارت اعتباری و حساب های بانکی سرقت شده در هنگ کنگ و استرالیا به دست آمده است. تاتیانا ورزیلینا، حسابدار موسسه خیریه، گفت که اگر پول را تحویل ندهد، تهدید شده است.

بر اساس این گزارش، FBI به دنبال یک موسسه خیریه میامی، United Hearts of Mercy، یاشچیشین است که در سال 2015 راه اندازی شد و نامی مشابه با یک سازمان غیرانتفاعی دارد که توسط تاراسنکو در سال 2010 در کانادا تأسیس شد.

تاراسنکو در سوگند نامه ای که در ماه فوریه در دادگاه شهرستان میامی داد، یاشچیشین را “عضو فعال یک سازمان جنایتکار بین المللی” توصیف کرد که با استفاده از نام خانوادگی خانواده های دودمانی، نام تجاری اروپایی و کانادایی، از جمله روچیلد، هویت جعلی ایجاد کرده است. ، کروگر و کاوالی.

تاراسنکو، که در اوکراین به دنیا آمده و در مسکو بزرگ شده است، به Post-Gazette و OCCRP گفت که یاشچیشین را در سال 2014 استخدام کرده بود تا در آپارتمان خود در میامی زندگی کند و دو دخترش را در حین سفر کاری تماشا کند.

تاراسنکو به عنوان شریک تجاری سابق اینا یاشچیشین، یک مهاجر اوکراینی روسی زبان شناخته می شود که توسط روزنامه پست پیتسبورگ و پروژه گزارشگری جرایم سازمان یافته و فساد در تابستان به دلیل ظاهر شدن به عنوان “آنا دو روچیلد” در Mar-a شناسایی شد. -لاگو

پلیس کبک به LaPresse گفت که آنها در تلاش هستند تا “روی شرایطی که منجر به جراحات قربانی شده است روشن کنند”. اما در حال حاضر، پلیس افزود: “برای محافظت از تحقیقات، هیچ جزئیات دیگری نمی تواند به اشتراک گذاشته شود.”

اما یاشچیشین این ادعا را به خروجی رد کرد. او در یک مصاحبه تلفنی با این نشریه گفت: «آنچه بیشتر خون من را به جوش می‌آورد این است که مردم حتی فکر می‌کنند من یک روس یا یک عامل روسیه هستم. مردم روسیه از زمانی که به کشورم حمله کردند و خانواده‌ام را کشتند و خانه‌هایشان را گرفتند، برای من وجود ندارند.»



منبع

مربوط: ضربه های دهه 80 و اسرار هسته ای: نگرانی های امنیتی مار-آ-لاگو ترامپ را آزار می دهد

این گزارش می افزاید که یاشچیشین نه تنها توسط FBI بلکه توسط واحد جرایم اصلی پلیس کبک مورد بررسی قرار می گیرد. تاراسنکو به Post-Gazette گفت که یاشچیشین برای جستجوی منابع جدید پول از اطرافیان ترامپ به مارآلاگو رفت و در آنجا با رئیس جمهور سابق و سناتور لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی مخلوط شد.

یاشچیشین، 33 ساله، ماه گذشته در مصاحبه ای با نیویورک پست گفت که قربانی کمپین بدنامی یکی از معشوق سابق – تاراسنکو – شده است که او را جاسوس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه معرفی کرده بود.