شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های ماهواره‌ای می‌گوید دو کشتی تاریک در نزدیکی نشت‌های خط لوله نورد استریم چند روز قبل از شناسایی انفجارها مشاهده شدند.

چندین انفجار زیر آب در اواخر سپتامبر باعث پاره شدن خطوط لوله نورد استریم در دریای بالتیک شد، اما هنوز مشخص نیست که چه چیزی – یا چه کسی – مسئول این آسیب است. روسیه، اوکراین، ایالات متحده و بریتانیا همگی به خرابکاری متهم شده‌اند، اگرچه همه این اتهامات را رد کرده‌اند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

مقامات آلمانی اندکی پس از این نشت ها گفتند که آنها مشکوک هستند که خطوط لوله گاز توسط روسیه خراب شده است، در حالی که دانمارک و سوئد در نامه ای به سازمان ملل گفتند که آنها معتقدند “چند صد کیلو” مواد منفجره برای آسیب رساندن به لوله ها استفاده شده است.

نشت گاز باعث ایجاد حباب در سطح آب دریا در سوئد در 29 سپتامبر 2022 می شود.

خاموش کردن فرستنده توسط کشتی اغلب به عنوان یک پرچم قرمز دیده می شود و چنین رویه ای برای کشتی هایی که در فعالیت های غیرقانونی مانند ماهیگیری غیرقانونی، قاچاق انسان و طفره رفتن از تحریم ها فعالیت می کنند، رایج است. مقامات ایالات متحده آن را یک روش کشتیرانی فریبنده می نامند و به بنادر توصیه می کنند که مراقب کشتی هایی باشند که ردیاب های خود را دستکاری می کنند.

اتو تابونز، مدیر بنیاد غیردولتی امنیت بالتیک، به وایرد گفت که به ندرت پیش می آید که کشتی فرستنده AIS خود را در دریای بالتیک خاموش کند، مگر اینکه کشتی “اهداف مخفی” داشته باشد.

سازمان بین المللی دریانوردی موظف است که کشتی هایی با محموله های 330 تن یا بیشتر، و همچنین کشتی های مسافربری با هر اندازه، باید ردیاب های AIS خود را در سفرهای بین المللی روشن کنند.

کشتی ای که ردیاب AIS خود را خاموش می کند تا حد زیادی به عنوان یک پرچم قرمز در آب های بین المللی دیده می شود.

به گزارش وایرد، جاورنیکی گفت که SpaceKnow 25 کشتی را پیدا کرد که از منطقه ای با شعاع چند مایلی در اطراف محل های نشت عبور می کردند. جاورنیکی گفت که دو تا از این کشتی ها داده های AIS خود را روشن نکرده بودند.

نشت گاز باعث ایجاد حباب در سطح آب دریا در سوئد در 29 سپتامبر 2022 می شود.گارد ساحلی سوئد / جزوه / آژانس آنادولو از طریق گتی ایماژ

  • یک شرکت تحلیل داده‌های ماهواره‌ای می‌گوید دو کشتی با ردیاب‌هایشان خاموش، در نزدیکی محل‌های نشت خطوط لوله نورد استریم ۲، تنها چند روز قبل از باز شدن خطوط لوله توسط انفجارهای زیر دریا، حرکت کردند.

    یک شرکت تجزیه و تحلیل داده های ماهواره ای می گوید، دو “کشتی تاریک” در نزدیکی نشت های نورد استریم مشاهده شدند.

  • جاورنیکی به این نشریه گفت: “آنها چراغ های خود را خاموش کرده بودند، به این معنی که هیچ اطلاعاتی در مورد حرکت آنها وجود نداشت و آنها سعی داشتند اطلاعات مکان و اطلاعات عمومی خود را از جهان پنهان نگه دارند.”

    جری جاورنیکی، یکی از بنیانگذاران SpaceKnow، مت برجس گزارش داد که این کشتی‌ها هر دو بین 311 تا 426 فوت طول داشتند و سیستم‌های شناسایی خودکار یا ردیاب‌های AIS خاموش بودند.

    مت برگس از وایرد گزارش داد که 25 کشتی را در نزدیکی محل های نشت شناسایی کرد که دو تای آنها ردیاب های خود را خاموش کرده بودند.

  • هر سه کشور یافته های خود را مخفی نگه داشته اند.

    ادعاهای جاورنیکی در حالی مطرح می شود که کشورهای اروپای غربی به بررسی نشتی در خطوط لوله نورد استریم، که بزرگترین شبکه تامین گاز طبیعی از روسیه به اروپا را تشکیل می دهد، ادامه می دهند.