شاهد مخالف نظریه علیه تحلیلگر پرونده ترامپ است

با این حال، در طول بازجویی متقابل روز چهارشنبه، اوتن اذعان کرد که در شهادت‌های گذشته به کمیته سنا و دفتر بازرس کل، که هر دو تحقیقات خود را در مورد تحقیقات FBI در رابطه با ارتباط بین دانچنکو انجام داده‌اند، چیزهای مثبتی برای گفتن داشته است. ترامپ و روسیه

دادستان ها ادعا می کنند که دانچنکو یکی از منابع خود را جعل کرده و منبع دیگری را هنگام مصاحبه FBI در مورد نقش خود در “پرونده استیل” پنهان کرده است. این پرونده که توسط دموکرات ها در سال 2016 تهیه شد، اتهاماتی را در مورد ارتباط بین ستاد انتخاباتی ترامپ و کرملین مطرح کرد.

در محاکمه دانچنکو، دادستان ها می گویند زمانی که به اف بی آی گفته است که برخی از اطلاعات خود را در یک تماس تلفنی ناشناس از مردی که به گمان او سرگئی میلیان، رئیس سابق اتاق بازرگانی روسیه و آمریکا است، به دست آورده، دروغ گفته است.

برایان اوتن، تحلیلگر اف بی آی، برای دومین روز متوالی در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در اسکندریه در محاکمه ایگور دانچنکو شهادت داد. این تحلیلگر روسی الاصل که اکنون در ویرجینیا زندگی می کند، با یک کیفرخواست پنج موردی مواجه است که ادعا می کند در مورد منابع اطلاعاتی خود در مورد ترامپ به کریستوفر استیل، جاسوس بریتانیایی، اظهارات نادرستی به FBI داده است.

دورهام توسط بازرس ویژه توسط ویلیام بار، دادستان کل وقت، منصوب شد تا هرگونه سوء رفتار در تحقیقات FBI در مورد کمپین ترامپ و روابط ادعایی آن با روسیه را بررسی کند. دانچنکو سومین فردی است که توسط دورهام تحت تعقیب قرار می گیرد. این اولین مورد از پرونده‌های دورهام است که عمیقاً به ریشه‌های این پرونده می‌پردازد؛ پرونده‌ای که ترامپ آن را به‌عنوان اخبار جعلی و شکار جادوگران سیاسی مورد تمسخر قرار داد.

دادستان ها می گویند که دانچنکو هرگز با میلیان صحبت نکرده است و سوابق تلفنی نشان می دهد که او هرگز در زمانی که دانچنکو ادعا کرده بود تماس تلفنی ناشناس دریافت نکرده است.

دو پرونده دیگر دورهام به تبرئه و اعتراف مجرم با حکم مشروط منجر شد.

این شهادت برای دفاعیات بسیار مهم بود و می‌گوید که بازپرس ویژه جان دورهام زمانی که دیگر سازمان‌های دولتی دانچنکو را معتبر تشخیص دادند، دانچنکو را به جرمی متهم کرده است. رابرت مولر، بازپرس ویژه، که تحقیقات خود را درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آغاز کرد، هرگز مناسب ندانست که دانچنکو را متهم کند.

هیئت منصفه متن بخشی از شهادت اوتن را در اکتبر 2020 به کمیته سنا شنید که در آن اوتن گفت که دانچنکو «در مورد اینکه منابع فرعی او چه کسانی هستند صادق است. من فکر نمی‌کنم که او منابع فرعی را جعل می‌کرد.»

و FBI، پس از سه روز مصاحبه داوطلبانه دانچنکو در ژانویه 2017، به این نتیجه رسید که او به اندازه کافی قابل اعتماد است تا او را به یک “منبع انسانی محرمانه” پولی تبدیل کند که اطلاعاتی را در اختیار این اداره قرار دهد.

الکساندریا، ویرجینیا (AP) – مامور FBI که از یک تحلیلگر اندیشکده متهم به دروغ گفتن به دفتر درباره نقش او در ایجاد پرونده ناقص درباره دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بازجویی کرده است، دو بار شهادت داده است که معتقد است این تحلیلگر با او راست گفته است. ، اعضای هیئت منصفه روز چهارشنبه را شنیدند.

وکلای مدافع می گویند که دانچنکو تماسی دریافت کرده است، شاید از طریق یک برنامه اینترنتی، از شخصی که واقعاً معتقد است میلیونی است، و زمانی که گفته است هرگز با دولان در مورد اطلاعات موجود در پرونده “صحبت نکرده” به دلیل تبادلات مربوطه، صادق بوده است. از طریق ایمیل بودند



منبع

دادستان ها همچنین می گویند دانچنکو وقتی به FBI گفت که هرگز با مردی به نام چارلز دولان درباره اتهامات موجود در پرونده “صحبت نکرده” دروغ گفته است.

آتن به هیئت منصفه گفت که در کنار شهادتی که به سنا داده است، می ایستد.