سیگنال رادیویی از فاصله 9 میلیارد سال نوری از زمین گرفته شد

در برنامه FOX NEWS بخوانید

چاکرابورتی گفت: “یک کهکشان انواع مختلفی از سیگنال های رادیویی را ساطع می کند. تا به حال، گرفتن این سیگنال خاص از یک کهکشان در نزدیکی امکان پذیر بوده و دانش ما را به آن کهکشان های نزدیک به زمین محدود می کند.”

تحقیقات فضایی هند

آرناب چاکرابورتی، نویسنده و کیهان شناس فوق دکتری گروه فیزیک دانشگاه مک گیل، در بیانیه ای این هفته گفت: «این معادل نگاهی به گذشته در زمان 8.8 میلیارد سال است.

راه شیری

در این گزارش آمده است که این تصمیم دانشمندان را به این نتیجه رسانده است که جرم این کهکشان دور دو برابر ستارگان قابل مشاهده از زمین است.



منبع

چگونه می توان “دنباله دار سبز” را با نزدیک ترین رویکرد در 50 هزار سال اخیر تماشا کرد

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

یک غرفه‌دار یک مدل کوچک‌شده از آنتن رادیویی تلسکوپ غول‌پیکر متروویو (GMRT) را ترتیب می‌دهد که در طول نمایشگاه «ویگیان ساماگام»، یک نمایشگاه ابرعلمی چند مکان، در موزه صنعتی و فناوری Visveswaraya در بنگلور در 29 ژوئیه 2019 به نمایش گذاشته شود.

این سیگنال به اخترشناسان اجازه داد تا محتوای گاز کهکشان را اندازه گیری کنند و بنابراین جرم کهکشان را بیابند.

Space.com روز جمعه اعلام کرد یک سیگنال رادیویی در فاصله 9 میلیارد سال نوری از زمین در یک رکورد رکورد شکن گرفته شده است.

دانشمندان درگیر در پروژه ارتقاء GMRT.

نمایی از کهکشان راه شیری از ناحیه ای از پارک ملی پویههو در نزدیکی شهر اوسورنو، شیلی، 8 مه 2008.

طبق گزارش ها کهکشان ها در طیف وسیعی از طول موج های رادیویی نور ساطع می کنند. اما تا همین اواخر، امواج رادیویی با طول موج 21 سانتی‌متری فقط از کهکشان‌های اطراف ثبت شده بود.

بیش از 3 میلیارد ستاره، کهکشان‌ها در یک نظرسنجی عظیم جدید ثبت شدند

این سیگنال توسط یک طول موج منحصر به فرد به نام “خط 21 سانتی متر” یا “خط هیدروژن” شناسایی شد که طبق گزارش ها توسط اتم های هیدروژن خنثی ساطع می شود.

محققان سیگنال یک “کهکشان ستاره ساز” به نام SDSSJ0826+5630 را شناسایی کردند که زمانی که راه شیری 13.8 میلیارد ساله – کهکشانی که زمین در آن زندگی می کند – فقط 4.9 میلیارد سال سن داشت، منتشر شد.

در این گزارش آمده است که سیگنالی که توسط تلسکوپ رادیویی غول پیکر متروویو در هند گرفته شده است می تواند به این معنی باشد که دانشمندان می توانند تحقیق در مورد شکل گیری برخی از اولین ستاره ها و کهکشان ها را آغاز کنند.

تلسکوپ هند