سیل رکورد یک هزار نفر را در پارک ملی دره مرگ سرگردان کرد

به گفته سیرلین که در چندلر، آریزونا زندگی می کند و از سال 2016 از پارک بازدید می کند، باران جمعه حدود ساعت 2 صبح شروع شد.

این داستان تصحیح شده است تا نشان دهد که خدمات پارک ملی اکنون می گوید 1.46 اینچ باران باریده است، نه 1.7 اینچ همانطور که قبلا گزارش شده بود.



منبع

پارک نزدیک خط ایالت کالیفرنیا-نوادا 1.46 اینچ (3.71 سانتی متر) باران در منطقه Furnace Creek بارید. این حدود 75 درصد از چیزی است که منطقه معمولاً در یک سال به دست می آورد و بیش از آن چیزی است که برای کل ماه آگوست ثبت شده است.

مقامات پارک گفتند که از سال 1936، تنها روزی که بارندگی بیشتری داشت، 15 آوریل 1988 بود که 1.47 اینچ (3.73 سانتی متر) بارید.

سرویس هواشناسی ملی اعلام کرد، هشدار وقوع سیل ناگهانی برای پارک و منطقه اطراف آن در ساعت 12:45 بعد از ظهر جمعه منقضی شد، اما هشدار سیل تا عصر همچنان به قوت خود باقی است.

به گفته مقامات، گزارش فوری در مورد مجروح شدن گزارش نشده است، اما حدود 60 وسیله نقلیه در گل و لای و آوار مدفون شده اند و حدود 500 بازدیدکننده و 500 کارگر پارک در داخل پارک گیر کرده اند.

در بیانیه آمده است که سیستم آبی که آن را برای ساکنان پارک و ادارات فراهم می کند نیز پس از شکسته شدن خطی که در حال تعمیر بود از کار افتاد.

«بسیاری از شستشوها در عمق چندین فوتی جریان داشتند. سنگ هایی به ارتفاع 3 یا 4 فوتی وجود دارد که جاده را پوشانده است.

مسئولان پارک بلافاصله به درخواست‌ها برای به‌روزرسانی جمعه شب پاسخ ندادند.

جان سیرلین، عکاس یک شرکت ماجراجویی واقع در آریزونا که در حالی که روی تخته سنگی در دامنه تپه نشسته بود، جایی که سعی می کرد با نزدیک شدن طوفان از رعد و برق عکس بگیرد، شاهد سیل بود، گفت: “درختان و تخته سنگ ها در حال فرو رفتن بودند.”

___

او بعد از ظهر جمعه در یک مصاحبه تلفنی گفت: «صدای برخی از سنگ‌ها که از کوه پایین می‌آیند باور نکردنی بود.

سیرلین گفت که حدود 6 ساعت طول کشید تا حدود 35 مایل (56 کیلومتر) از پارک از نزدیک مسافرخانه در دره مرگ رانندگی کند.

وی گفت: «حداقل دوجین خودرو در آنجا شکسته و گیر کردند» و افزود که کسی مجروح نشده است «یا هیچ گونه امدادی در آب بالا ندیده است».

در بیانیه پارک آمده است: در طوفان های باران روز جمعه، “آب های سیل ظروف زباله زباله را به داخل خودروهای پارک شده فرو برد که باعث برخورد خودروها با یکدیگر شد. علاوه بر این، بسیاری از تاسیسات از جمله اتاق های هتل و دفاتر تجاری زیر آب رفته اند.”

سیرلین، راهنمای اصلی ماجراهای آب و هوای شگفت‌انگیز که در دهه 1990 شروع به تعقیب طوفان‌ها در مینه‌سوتا و دشت‌های مرتفع کرد، گفت: «این بسیار شدیدتر از هر چیزی بود که من در آنجا دیده‌ام.

این طوفان به دنبال وقوع سیل بزرگ دیگری در اوایل این هفته در پارکی در 120 مایلی (193 کیلومتری) شمال شرقی لاس وگاس رخ داد. برخی از جاده‌ها روز دوشنبه پس از غرق شدن در گل و لای و آوار ناشی از سیل‌های ناگهانی که غرب نوادا و شمال آریزونا را نیز تحت تأثیر قرار دادند، بسته شدند.

پارک ملی دره مرگ، کالیفرنیا (AP) – بارش بی سابقه روز جمعه باعث سیل ناگهانی در پارک ملی دره مرگ شد که ماشین ها را با خود برد، همه جاده ها را بسته و صدها بازدیدکننده و کارگر را سرگردان کرد.