سیتی در اوکلاهاما می گوید جت چارتر نیروی هوایی به باند پرواز آسیب رساند

استیل واتر، اوکلا (AP) – مقامات شهری روز پنجشنبه گفتند که یک جت باری نظامی حامل تیم بسکتبال زنان آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده به یک باند فرودگاه منطقه ای آسیب رساند که ظاهراً بدون مجوز قبلی در استیل واتر، اوکلاهاما فرود آمد.

با این حال، مقامات نیروی هوایی ایالات متحده روز پنجشنبه با توصیف شهر مخالفت کردند و گفتند که این پرواز پنج روز قبل از فرود با مقامات فرودگاه هماهنگ شده است.

داون جونز، سخنگوی Stillwater می گوید که مقامات فرودگاه از اداره هوانوردی فدرال خواسته اند تا تحقیقاتی را در مورد این حادثه آغاز کند. پیام‌هایی که روز پنجشنبه با FAA فرستاده شد، بلافاصله برگردانده نشدند.

میلر در ایمیلی به AP نوشت: «وقتی حمل و نقل هوایی نظامی غیرعملی یا در دسترس نیست، بلیط هواپیماهای تجاری خریداری می‌شود.



منبع

دین میلر، سخنگوی آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده، گفت که هواپیماهای نظامی اغلب برای انتقال بازیکنان کالج به عنوان راهی برای صرفه جویی در پول مالیات دهندگان و حمایت از آموزش های حمل و نقل هوایی نظامی مورد استفاده قرار می گیرند.

مقامات استیل واتر می گویند که در ماه اکتبر، تیم بیسبال آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده درخواست فرود در فرودگاه با همان نوع هواپیما را داشت، اما به دلیل محدودیت وزن با آن مخالفت شد.

مقامات شهر می گویند که همه پروازهای چارتر باید قبل از استفاده از فرودگاه مجوز دریافت کنند – اما در این مورد، نه تایید قبلی درخواست شده و نه اعطا شده است.

در بیانیه آمده است: «کارکنان فرودگاه به طور موقت آسیب‌های سطحی به باند و تاکسی‌وی را برطرف کرده‌اند، اما باید سطح زیرین را برای آسیب‌های احتمالی طولانی‌مدت ارزیابی کنند.» شهر برآوردی از هزینه های تعمیر ارائه نکرد.

مقامات شهری در بیانیه‌ای اعلام کردند که هواپیمای C-17 Globemaster 45 تن سنگین‌تر از حداکثر ظرفیت وزن باند است. این شهر روز یکشنبه گفت که این هواپیما پیش از بازی با دانشگاه ایالتی اوکلاهاما در روز سه شنبه در فرودگاه سقوط کرد.

ستوان دوم مارجوری شور، رئیس امور عمومی بال هوایی 911 نیروی هوایی، در ایمیلی به آسوشیتدپرس گفت: “علت واقعی خسارت در حال حاضر مشخص نیست.” گزارش‌های نیروی هوایی داخلی نشان می‌دهد که این هواپیما در محدوده وزنی ارابه فرود سه‌گانه قرار داشته و این پرواز قبل از فرود با مقامات فرودگاه هماهنگ شده است.