سی‌بی‌اس با ادعای ناپدید شدن محموله‌های تسلیحاتی آمریکا، مستندی را که اوکراین را خشمگین کرده بود، پس گرفت.

این سازمان اعتراف کرد که رقمی که به آن اشاره کرد مبنی بر اینکه تنها 30 درصد از کمک های نظامی وارد می شود قدیمی است.

  • در میان مطالب حذف شده نقل قولی از بنیانگذار سازمان غیرانتفاعی آبی-زرد طرفدار اوکراین، جوناس اومان بود که در اواخر آوریل گفت که تنها حدود 30 درصد از کمک ها به خطوط مقدم در اوکراین می رسد.

    این سازمان مجموعه‌ای از اقدامات نظارتی را تشریح می‌کند که می‌گوید به ردیابی تسلیحات اهدایی کمک می‌کند، از جمله سیستمی که توسط ارتش ایالات متحده نیز استفاده می‌شود.

    سی‌بی‌اس گفت که «از آن زمان، عمان می‌گوید تحویل بهبود یافته است». همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده یک مقام – سرتیپ گاریک ام. هارمون – را به ویژه برای نظارت بر استفاده از کمک های نظامی به کیف فرستاده است.

    رسانه‌های دولتی روسیه، از جمله ریانووستی و کانال یک، پس از پخش ادعاهای سی‌بی‌اس، به‌طور چشمگیری پوشش داده بودند.

    وی خاطرنشان کرد که سی‌بی‌اس در ابتدا از هارمون، افسر ارشد ایالات متحده، برای اظهار نظر نخواست.

    به نظر می‌رسد میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، روز یکشنبه در توییتی به این مستند پاسخ داد که در آن نوشت: روسیه در تلاش است اوکراین را با «ادعاهایی» درباره اینکه سلاح‌هایش به کجا ختم می‌شود، بدنام کند.

    توپخانه هویزتر اوکراین

    CBS روز دوشنبه توییت کرد ویدئویی را که حاوی یک نقل قول چند ماهه بود که می‌گفت بیشتر کمک‌ها به خط مقدم اوکراین نمی‌رسید را حذف کرده بود.

    سی بی اس گفت: “ما در حال به روز رسانی مستند خود هستیم تا این اطلاعات جدید را منعکس کنیم و در آینده پخش شود.”

    از زمان حمله روسیه در 24 فوریه، ایالات متحده و سایر کشورها مقادیر زیادی سلاح به اوکراین ارسال کرده اند.

    سربازان اوکراینی در حین تمرین توپخانه در منطقه خارکف در شمال شرقی اوکراین، 14 ژوئن 2021، یک هویتزر را مورد حمله قرار دادند.ویاچسلاو مادیفسکی / Ukrinform / انتشارات آینده از طریق گتی ایماژ

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع

    CBS همچنین مقاله ای را به همراه این مستند به روز کرد.

    سی‌بی‌اس خاطرنشان کرد که کشورهای متحد سلاح‌هایی را به مرز اوکراین با لهستان می‌فرستند، جایی که صدها مایل به شرق تا خط مقدم انتقال داده می‌شوند.

    این مستند باعث خشم برخی از دولت اوکراین شد. CBS گفت که در حال افزودن “اطلاعات جدید” است.

  • در این بیانیه آمده است: «اوکراین رسما از نمایندگان شرکای خود برای نظارت بر استفاده از تسلیحات دعوت کرده است تا حداکثر شفافیت را تضمین کند.

    اوکراین بارها این کمک ها را به عنوان یک تغییر دهنده بازی در دفاع از خود توصیف کرده است و اخیراً هدیه ایالات متحده از توپخانه دوربرد HIMARS را به عنوان ابزاری حیاتی برجسته کرده است.

    سی‌بی‌اس گزارش داد که جبهه متحرک و نیاز به اتکا تا حدی به داوطلبان برای حمل و نقل تسلیحات «تحویل کمک‌های نظامی را برای کسانی که تلاش می‌کنند خطوط تدارکات خطرناک را به مقصد خود هدایت کنند، دشوار کرده است».

    پودولیاک گفت که محل تمام سلاح های داده شده به اوکراین مشخص است: “این یک جنگ زنده است که در آن همه چیز دیده می شود: حسابداری و کنترل کامل.”

    این سازمان اعلام کرد که در حال به روز رسانی مستندی به نام «تسلیح اوکراین» با «اطلاعات جدید» درباره ارسال کمک های نظامی به اوکراین است.

    مرکز ارتباطات استراتژیک و امنیت اطلاعات اوکراین علیه ادعاهای مستند استدلال کرد.

    سی‌بی‌اس مستندی را که در آن می‌گفت محموله‌های تسلیحاتی از ایالات متحده به اوکراین ناپدید شده‌اند، تا حدی پس گرفت.

    سی بی اس گفت که در حال به روز رسانی مستندی است که می گوید اکثر سلاح های ارسال شده به اوکراین به جبهه نمی رسند.