سگ هایی که کیم شمالی به آنها هدیه داده است در باغ وحش کره جنوبی اسکان داده می شوند

اما در اوایل نوامبر، دفتر مون، دولت یون را متهم کرد که از پرداخت هزینه غذا و مراقبت های دامپزشکی سگ ها خودداری می کند. دفتر یون این اتهام را رد کرد و گفت که هیچ گاه مانع نگهداری مون از حیوانات نشد و بحث در مورد ارائه حمایت مالی همچنان ادامه دارد.

مسئولان باغ وحش گوانگجو گفتند که سعی خواهند کرد بایول و سگ های پدر و مادرش را با هم بزرگ کنند، اگرچه آنها در حال حاضر جداگانه نگهداری می شوند زیرا یکدیگر را نمی شناسند.

به گفته مقامات باغ وحش، این سگ ها که گومی و سونگانگ نام دارند، جمعه گذشته پس از اقامت موقت در بیمارستان دامپزشکی در جنوب شرقی شهر دایجو، به باغ وحشی که توسط یک دولت محلی در شهر گوانگجو در جنوب اداره می شود، منتقل شدند.

با حضور شهردار گوانگجو، کانگ گیجونگ، سگ ها روز دوشنبه با برچسب های نامشان در گردنشان به نمایش درآمدند و خبرنگاران و سایر بازدیدکنندگان عکس گرفتند.

گومی و سونگانگ رسما به اموال دولتی تعلق دارند. زمانی که مون در سمت خود بود، آنها را در اقامتگاه ریاست جمهوری بزرگ کرد. پس از ترک پست در ماه مه، مون به لطف تغییر قانونی که به هدایای ریاست جمهوری اجازه می داد در صورت حیوان یا گیاه بودن، خارج از آرشیو ریاست جمهوری مدیریت شوند، توانست آنها را به خانه شخصی خود ببرد.

در سال 2000، پدر فقید کیم، کیم جونگ ایل، یک جفت سگ پونگسان دیگر را به کیم دائه جونگ، رئیس جمهور وقت کره جنوبی پس از دیدار آنها در پیونگ یانگ، اولین اجلاس بین کره ای از زمان تقسیم آنها در سال 1948، هدیه داد. کیم دائه جونگ لیبرال. دو سگ جیندو – نژاد بومی جزیره ای در کره جنوبی – را به کیم جونگ ایل داد. سگ های کره شمالی قبل از مرگ در سال 2013 در یک باغ وحش عمومی در نزدیکی سئول زندگی می کردند.



منبع

این سگ ها شش فرزند دارند که همه آنها پس از ورود به کره جنوبی متولد شده اند. یکی از آنها به نام بیول از سال 2019 در باغ وحش گوانجو بزرگ شده است. پنج مورد باقی مانده در باغ وحش های دیگر و یک مرکز عمومی در کره جنوبی هستند.

گومی و سونگانگ نماد صلح و آشتی و همکاری کره جنوبی و کره شمالی هستند. به گفته دفتر او، کانگ گفت، ما آنها را به خوبی پرورش خواهیم داد، همانطور که بذری برای صلح می کاریم.

سئول، کره جنوبی (AP) – یک جفت سگ که چهار سال پیش توسط کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هدیه داده شده بود، پس از اختلاف بر سر اینکه چه کسی باید هزینه مراقبت از حیوانات را تامین کند، در باغ وحشی در کره جنوبی به پایان رسید.

مون، قهرمان آشتی با کره شمالی، با تنظیم دیپلماسی در حال حاضر خفته در مورد برنامه هسته ای کره شمالی اعتبار داشت، اما همچنین با انتقاداتی مواجه شد که سیاست تعامل او به کیم اجازه خرید زمان و تقویت توان هسته ای کشورش در مواجهه با تحریم های بین المللی را می دهد. یون، سیاست تعامل مون را به “تسلیم بودن” به کره شمالی متهم کرده است.

کیم این دو سگ شکاری سفید پونگسان را – از نژادهای بومی کره شمالی – به عنوان هدیه به مون جائه این رئیس جمهور وقت کره جنوبی پس از مذاکرات اجلاس سران آنها در پیونگ یانگ در سال 2018 داده بود. اما مون لیبرال ماه گذشته این سگ ها را رها کرد. عدم حمایت مالی دولت محافظه کار کنونی به رهبری رئیس جمهور یون سوک یول برای سگ های سگ.