سوینی جمهوری خواه قصد دارد از رقابت های انتخاباتی آلاسکا برای مجلس نمایندگان کناره گیری کند

او از طریق ایمیل گفت: “بخش پس از تایید نتایج اولیه و مهلت انصراف در 5 سپتامبر، نامزدهای انتخابات عمومی را تعیین خواهد کرد.”

سوئینی اندکی قبل از انتخابات ویژه 16 اوت اعلام کرد که به عنوان کاندیدای ثبت نام برای آن رقابت ثبت نام کرده است.

مدیر کمپین او، کارینا والر، گفت که بیانیه سوینی تنها بیانیه ای خواهد بود که روز سه شنبه توسط کمپین منتشر می شود.

چسبرو، یک معلم بازنشسته، به لیزا مورکوفسکی، رئیس جمهور فعلی جمهوری خواه و کلی تشیباکا، که توسط رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ تایید شده است، در پیشروی در رقابت های سنا می پیوندد. رتبه چهارم باقی مانده بود که اعلام شود.

سوینی در بیانیه خود در روز سه شنبه گفت که مدارک لازم را برای انصراف از رقابت های انتخاباتی مجلس نمایندگان ارائه خواهد کرد اما نگفت چه زمانی. او نگفت که آیا کسی را تایید خواهد کرد یا خیر.

سوینی در انتخابات مقدماتی ویژه ژوئن پنجم شد، اما پس از کناره گیری نفر سوم، مستقل، آل گروس، واجد شرایط انتخابات ویژه نشد. نام گراس در برگه رأی ویژه انتخابات نبود، اما مقامات انتخاباتی و دادگاه تشخیص دادند که او خیلی دیر برای نشان دادن نام سوئینی از آن خارج شد.

سوینی گفت: “این مسابقه برای آینده آلاسکا بسیار مهم است.” ما باید اطمینان حاصل کنیم که بهترین نمایندگی ممکن به عنوان تنها صدای آلاسکا در مجلس نمایندگان وجود دارد. من مشتاقانه منتظر کار با یک آلاسکایی واقعی هستم که مایل است میراث دون یانگ را در حین خدمت در کنگره به پیش ببرد.”

یک فرآیند انتخاباتی که توسط رای دهندگان در سال 2020 تأیید شده است، از چهار رأی دهنده برتر در انتخابات مقدماتی می خواهد تا به انتخابات عمومی راه پیدا کنند، که در آن از رأی گیری انتخابی رتبه بندی شده استفاده می شود.

تیفانی مونت مایور، سخنگوی بخش انتخابات ایالتی، گفت اگر نامزدی که از انتخابات مقدماتی پیشروی می کند 64 روز یا بیشتر قبل از انتخابات عمومی انصراف دهد، نامزد رتبه پنجم به جای آن پیش خواهد رفت.

در همین حال، پت چسبرو دموکرات به انتخابات عمومی نوامبر در انتخابات سنای آلاسکا راه یافت و چارلی پیرس جمهوری خواه پس از انتشار مجموع آرای بیشتر در روز سه شنبه، در رقابت برای فرمانداری پیشروی کرد.

سوینی پس از انتخابات مقدماتی هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا در جایگاه چهارم قرار گرفت، زیرا مقامات انتخابات همچنان به شمارش آرا ادامه می دادند. اما او به مراتب عقب تر از بهترین ها، مری پلتولا، دموکرات و سارا پیلین و نیک بیگیچ، جمهوری خواه، بود که از قبل آماده راهیابی به انتخابات عمومی نوامبر بودند.

پلتولا، پیلین و بیگیچ نیز سه نامزدی بودند که در انتخابات ویژه انتخابی هفته گذشته که تعیین می کند چه کسی باقی مانده دوره ریاست جمهوری دان یانگ نماینده فقید ایالات متحده را که در اوایل سال آینده به پایان می رسد، به رقابت پرداختند. نتایج آن انتخابات تا 31 اوت پیش بینی نمی شود.

پیرس، شهردار منطقه Kenai Peninsula Borough، به مایک دانلیوی فرماندار جمهوریخواه، بیل واکر فرماندار مستقل سابق و لس گارا دموکرات در رقابت برای فرمانداری می پیوندد.



منبع

جونو، آلاسکا (AP) – تارا سوینی، نامزد جمهوری‌خواه آلاسکا در مجلس نمایندگان آمریکا، روز سه‌شنبه گفت که قصد دارد به مبارزات انتخاباتی خود پایان دهد و گفت که راهی برای پیروزی یا جمع‌آوری منابع لازم برای موفقیت در انتخابات عمومی نوامبر نمی‌بیند.