سوئد شواهدی را در محل نشت خط لوله دریای بالتیک کشف و ضبط کرد

گارد ساحلی سوئد به طور جداگانه گفت: “انتشار گازهای گلخانه ای باقیمانده کم و بیش بدون تغییر است” و در حال بازگشت به عملیات عادی نجات محیط زیست خود است.



منبع

مقامات دانمارکی گفتند که دو نشت متان که آنها در آب های بین المللی تحت نظر داشتند در آخر هفته متوقف شد. به نظر می رسد یکی از افشاگری های سوئد نیز پایان یافته است.

سرویس امنیتی سوئد گفت که این تحقیقات تایید کرد که “انفجارها” خسارات گسترده ای به خطوط لوله نورد استریم 1 و نورد استریم 2 در هفته گذشته وارد کرده است. مقامات زمانی که نشت در سوئد و دانمارک برای اولین بار ظاهر شد، گفته بودند که انفجارهایی در این منطقه ثبت شده است.

دولت‌های دانمارک و سوئد قبلاً گفته‌اند که مشکوک هستند که چند صد پوند مواد منفجره در انجام یک اقدام خرابکارانه عمدی دخیل بوده است. نشت‌های نورد استریم 1 و 2 مقادیر زیادی متان را در هوا تخلیه کرد.

کپنهاگ، دانمارک (AP) – آژانس امنیت داخلی سوئد روز پنجشنبه گفت که تحقیقات اولیه آن در مورد نشت دو خط لوله گاز روسیه در دریای بالتیک “ظن خرابکاری جدی” را به عنوان علت تقویت کرده است و یک دادستان گفت که شواهدی در این مکان وجود دارد. کشف و ضبط.

او گفت که اکنون که بررسی اولیه تکمیل شده است، محاصره اطراف خطوط لوله در سوئد برداشته خواهد شد.

لیونگ کویست که تحقیقات اولیه را رهبری می کرد، مدارک ضبط شده را شناسایی نکرد. لیونگ کویست گفت که او “دستورالعمل هایی برای مسدود کردن موقت (منطقه) و انجام تحقیقات صحنه جرم داده است.”

این آژانس که گفت آنچه در دریای بالتیک رخ داده است “بسیار جدی” است، جزئیاتی در مورد تحقیقات خود ارائه نکرد.

هفته گذشته، انفجارهای زیردریایی نورد استریم 2 و خط لوله خواهرش، نورد استریم 2 را در دو نقطه در سوئد و دو نقطه در نزدیکی دانمارک پاره کرد. این خطوط لوله برای انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان ساخته شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، غرب را به حمله به خطوط لوله متهم کرد که ایالات متحده و متحدانش به شدت آن را رد کردند و خاطرنشان کرد که روسیه بیشترین سود را در تخریب بازارهای انرژی اروپا دارد.

اما در بیانیه‌ای جداگانه، ماتس لیونگ‌کویست، دادستان سوئد، گفت: «توقیف‌هایی در محل جنایت انجام شده است و اکنون بررسی خواهند شد».