سنا برای تصویب ممنوعیت سلاح های تهاجمی رای ندارد

مورفی گفت، علاوه بر ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی، تمرکز دیگری در کنگره باید بر نحوه برخورد با شهرستان‌هایی باشد که از اجرای قوانین ایالتی و ملی سلاح خودداری می‌کنند.

بایدن روز پنجشنبه گفت: «این ایده که ما همچنان اجازه می‌دهیم سلاح‌های نیمه خودکار خریداری شود، بیمار است، فقط بیمار است». هیچ ارزش اجتماعی ندارد، صفر، هیچ. نه یک دلیل انفرادی برای آن.»

مورفی، یکی از مدافعان برجسته کنترل اسلحه در سنا، در مصاحبه ای با شبکه سی ان ان در پاسخ به این سوال که آیا دموکرات ها برای تصویب قانونی که در ماه ژوئیه توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسید، رأی دارند، گفت: «احتمالاً خیر».

در مورد کلرادو، جایی که یک مرد مسلح پنج نفر را در یک کلوپ شبانه LGBTQ با یک تفنگ تهاجمی کشت، قانون پرچم قرمز این ایالت می‌توانست اجازه توقیف موقت اسلحه و مهمات مرد مسلح را به دلیل سابقه جنایی قبلی او بدهد، اگرچه مشخص نیست. آیا می توانست از حمله اخیر جلوگیری کند. با این حال، هیچ سوابق عمومی وجود ندارد که نشان دهد مجریان قانون محلی یا بستگان وی سعی در اجرای این قانون داشته باشند.

در ویرجینیا و کلرادو، جایی که هفته گذشته تیراندازی های دسته جمعی رخ داد، قوانین ایالتی “پرچم قرمز” با هدف جلوگیری از خشونت با سلاح گرم است، اما همیشه از آنها پیروی نمی شود.

«اگر یک دوره اجباری برای مردم وجود داشته باشد که در اعمال خود تجدید نظر کنند، ممکن است مسیر دیگری را در نظر بگیرند. آلیسون اندرمن، مشاور ارشد و مدیر سیاست محلی در گیفوردز که از قوانین سخت‌گیرانه‌تر اسلحه حمایت می‌کند، به The New گفت: «اما داشتن یک شکل بسیار کشنده از قتل زمانی که آنها در یک دوره بحرانی هستند، ایده خوبی نیست.» یورک تایمز.

مربوط…



منبع

“آیا ما می خواهیم به تأمین بودجه برای مجریان قانون در شهرستان هایی که از اجرای قوانین اسلحه ایالتی و فدرال خودداری می کنند ادامه دهیم؟” او درخواست کرد. من با همکارانم در مورد اینکه رویکرد ما در قبال این مشکل چگونه باید باشد صحبت خواهم کرد، اما 60 درصد شهرستان ها در این کشور از اجرای قوانین اسلحه کشور خودداری می کنند. ما باید کاری برای آن انجام دهیم.»

طرفداران کنترل اسلحه استدلال کرده اند که یک دوره انتظار برای خرید اسلحه می تواند از حملات تکانشی مانند حمله هفته گذشته جلوگیری کند. مانند بسیاری از ایالت ها، ویرجینیا قبل از خرید اسلحه نیازی به یک دوره انتظار ندارد.

اما بیایید ببینیم آیا می‌توانیم سعی کنیم این عدد را تا حد امکان به 60 نزدیک کنیم. اگر رای نداریم، با هم صحبت می کنیم [Senate Majority Leader Chuck] شومر و شاید سال آینده با یک سناتور دیگر برگردند و ببینند که آیا می‌توانیم بهتر عمل کنیم.»

تقریباً همه شهرستان‌ها در ویرجینیا، جایی که یک مرد مسلح اخیراً شش نفر را در والمارت کشته است، به طور مشابه رای داده‌اند تا خود را «محفظه متمم دوم» اعلام کنند. با این حال، فرد مسلح در آن حمله سابقه کیفری نداشت و صبح روز تیراندازی توانست به طور قانونی یک اسلحه دستی خریداری کند.

مورفی پیشنهاد کرد که قانون پرچم قرمز در کلرادو ممکن است علیه تیرانداز در کلرادو اسپرینگز اعمال نشده باشد زیرا شهرستانی که تیراندازی در آن رخ داده است خود را “ایالت پناهگاه اصلاحیه دوم” می داند.

سناتور کریس مورفی (D-Conn.) یکشنبه گفت که دموکرات‌های سنا احتمالاً 60 رای لازم برای تصویب ممنوعیت تسلیحات تهاجمی فدرال را ندارند که بار دیگر توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پی تیراندازی‌های گسترده‌تر اعمال می‌شود.

او درباره این به اصطلاح پناهگاه های اسلحه گرم گفت: «آنها تصمیم گرفته اند که اساساً قوانینی را که بر روی کتاب اجرا می شود، رد کنند. مورفی پیشنهاد کرد که وجوه فدرال را می توان در مکان هایی که از چنین پادمانی ها پیروی نمی کنند، دریغ کرد.

بایدن هفته گذشته گفت که در حالی که دموکرات‌ها همچنان هر دو مجلس کنگره را تحت کنترل دارند، آخرین تلاش خود را برای ممنوع کردن سلاح‌های تهاجمی انجام خواهد داد. جمهوریخواهان در ژانویه کنترل مجلس نمایندگان را در دست خواهند گرفت.