سنا آماده تصویب لایحه تاریخی ازدواج همجنس گرایان و نژادی است

چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، که گفت دختر خودش و همسرش که متاهل هستند، در انتظار بچه دار شدن هستند، افزود: «می دانم که تصویب قانون احترام به ازدواج برای بسیاری از سناتورها و کارکنان آنها، از جمله من، شخصی است. در ماه فوریه

عکس: چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، پس از دیدار با دموکرات‌های سنا در ساختمان کنگره ایالات متحده در 15 نوامبر 2022 با خبرنگاران صحبت می‌کند. (درو آنگرر/گتی ایماژ)

سناتور جان تون، RS.D.، مسئول عملیات رأی گیری برای کنفرانس GOP، گفته است که از این قانون حمایت نخواهد کرد، اما همچنین تصریح کرده است که با این اقدام مخالفت نخواهد کرد.

در بحبوحه آنچه دموکرات‌ها آن را نگران می‌کنند که اکثریت محافظه‌کار دیوان عالی می‌تواند حمایت‌های هر دو را لغو کند، مجلس سنا این هفته آماده است تا قانونی مهم را به تصویب برساند تا به طور فدرال حقوق ازدواج همجنس‌گرایان و ازدواج بین نژادی را تضمین کند.

این لایحه یک بار از طریق سنا و سپس برای بار دوم توسط مجلس نمایندگان تصویب شد، برای امضای جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن ارسال می شود.

برای پورتمن، که پسرش چندین سال پیش از او به عنوان همجنسگرا معرفی شد، این موضوع به مردم «امنیت در ازدواجشان» داد.

«فکر می‌کنم بسیار گویای این است که سناتور شومر لایحه‌ای را برای تأیید مجدد حق قانونی ازدواج همجنس‌گرایان که تحت هیچ تهدیدی قریب‌الوقوع نیست و همچنان امنیت ملی را نادیده می‌گیرد و دفاع را برعهده نمی‌گیرد، مطرح می‌کند. سناتور جان کورنین، از تگزاس، با اشاره به لایحه سیاست دفاعی سالانه که هنوز در سال جاری توسط اتاق تصویب نشده است، گفت: لایحه مجوز.

قابل توجه است که میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، از حزب جمهوریخواه، قاطعانه از بیان نحوه رأی دادن به این پیشنهاد خودداری کرده است.

این مهم است که به مردم آرامش داده شود که با حرکت از ایالتی به ایالت دیگر، حقوق خود را از دست ندهند. این یک لایحه بسیار ساده است.

دیگر قضات دادگاه عالی تلاش کردند تا دیدگاه توماس را از نظر اکثریت معکوس کننده رو دور کنند.

یک گروه دو حزبی از حامیان این هفته گفتند که مطمئن هستند 60 رای لازم – از جمله 10 جمهوری خواه – برای موفقیت در آنجا و شروع بحث رسمی در مورد این لایحه را دارند. اگر مخالفان بپذیرند که زودتر از موعد مقرر، قبل از اینکه قانونگذاران در تعطیلات یک هفته ای روز شکرگزاری شرکت کنند، از مخالفت خود دست بکشند، این اقدام در مسیری قرار می گیرد که در اوایل روز پنجشنبه تصویب شود.

اما برخی از جمهوری خواهان این قانون را غیر ضروری خواندند.

عکس: چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، پس از دیدار با دموکرات‌های سنا در ساختمان کنگره ایالات متحده در 15 نوامبر 2022 با خبرنگاران صحبت می‌کند. (درو آنگرر/گتی ایماژ)

طبق خلاصه‌ای از حامیان این لایحه، از جمله اولین زن دوجنس‌گرای کنگره در کنگره، قانون احترام به ازدواج «دولت فدرال را ملزم می‌کند تا ازدواج بین دو فرد را در صورتی که ازدواج در ایالتی که در آن انجام شده معتبر باشد، به رسمیت بشناسد». سنا، Kyrsten Sinema، D-Ariz.، به همراه سوزان کالینز، R-Maine، راب پورتمن، R-Ohio، و Thom Tillis، RN.C.

عکس: فعالان پرچم رنگین کمانی را در چمن غربی ساختمان کنگره ایالات متحده در جریان اعتراضات 11 اکتبر 2009 حمل می کنند. (برندان اسمیالوفسکی/ گتی ایماژ، فایل)

بیشتر: مجلس نمایندگان لایحه ای را تصویب کرد که حق ازدواج همجنس گرایان را با پیوستن برخی جمهوری خواهان به دموکرات ها تصویب می کند.

شومر همچنین با این امید که پس از تصویب ملاحظات سیاسی مبارزات انتخاباتی، آرای محافظه‌کاران بیشتری را در سنا جلب کند، رأی گیری را از میان دوره‌ای عقب انداخت.

این لایحه هیچ ایالتی را ملزم به صدور مجوز ازدواج بر خلاف قوانین خود نمی کند، اما ایالت ها را موظف می کند که ازدواج های قانونی انجام شده در ایالت های دیگر، از جمله اتحادیه های همجنس گرا و بین نژادی را به رسمیت بشناسند.

بیشتر: https://abcnews.go.com/Politics/supreme-court-opens-door-overturning-rights-contraceptives-sex/story?id=85639162

شومر استدلال کرد که نظر موافق صادر شده توسط قاضی دیوان عالی کلارنس توماس، رو را واژگون می کند. v. Wade در تابستان امسال، که در آن گفت دادگاه “باید در مورد اعطای حق سراسری ازدواج همجنسگرایان” تجدید نظر کند، حقوق دگرباشان جنسی آمریکایی را به خطر انداخت.

عکس: فعالان پرچم رنگین کمانی را در چمن غربی ساختمان کنگره ایالات متحده در جریان اعتراضات 11 اکتبر 2009 حمل می کنند. (برندان اسمیالوفسکی/ گتی ایماژ، فایل)

اولین رای تست کلیدی برای چهارشنبه در اتاق بالا تعیین شده است.

سنا آماده تصویب لایحه تاریخی ازدواج همجنس گرایان و نژادی است که در ابتدا در abcnews.go.com ظاهر شد.



منبع

لایحه مشابهی در ماه ژوئیه با رای موافق 47 جمهوری خواه مجلس به تصویب رسید، اما حامیان سنا آن، به منظور جلب حمایت کافی حزب جمهوری خواه برای تصویب نهایی، مجبور شدند این قانون را اصلاح کنند تا به آزادی مذهبی و حفاظت از وجدان خاصی اضافه کنند.

سناتور تامی بالدوین، D-Wisc، یکی از حامیان اصلی این لایحه و قانون، گفت: «افراد در ازدواج‌های همجنس‌گرایان و ازدواج‌های بین نژادی نیاز دارند و سزاوار این اطمینان و اطمینان هستند که ازدواجشان قانونی است و قانونی خواهد ماند. اولین زن دگرباش جنسی آشکارا به کنگره انتخاب شد. این زوج‌های عاشق باید از حقوق و آزادی‌های مشابه هر ازدواج دیگری برخوردار باشند.»