سناتور گراهام احضاریه تحقیقات انتخابات 2020 جورجیا را به چالش می کشد

با توجه به اینکه او برای شهادت در 23 اوت احضار شده است، وکلای او به دنبال بررسی سریع درخواست ابطال او هستند.

ویلیس، یک دموکرات، در یک پرونده قضایی در ماه گذشته نوشت که گراهام در هفته‌های پس از شکست ترامپ در برابر بایدن، حداقل دو تماس تلفنی با برد رافنس‌پرگر، وزیر امور خارجه جورجیا و اعضای کارکنانش داشته و در مورد بررسی مجدد برگه‌های رای غایب درخواست کرده است. احتمال یک نتیجه مطلوب تر برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را بررسی کنید.»

گراهام، یک جمهوری خواه از کارولینای جنوبی، احضاریه ای دریافت کرد که در 26 ژوئیه صادر شد و به او دستور داد تا در برابر هیئت منصفه ویژه برای شهادت در 23 آگوست حاضر شود. گراهام این احضاریه را به جای قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون که بر هیئت منصفه ویژه نظارت دارد، در دادگاه فدرال به چالش کشیده است.

جودی هیس، نماینده ایالات متحده، جمهوریخواه جورجیا، پس از دریافت احضاریه برای شهادت در مقابل هیئت منصفه ویژه، اعتراض مشابهی را در دادگاه فدرال مطرح کرد. یک قاضی فدرال هفته گذشته پس از شنیدن سخنان وکلای وی و دفتر ویلیس از ابطال احضاریه وی خودداری کرد.

زمانی که گراهام آن تماس ها را انجام داد، «درگیر حقایق یابی اساساً قانونی بود – هم برای کمک به او در تشکیل قوانین مربوط به انتخابات، از جمله در نقشش به عنوان رئیس کمیته قضایی آن زمان، و هم برای کمک به اطلاع رسانی رأی خود برای تأیید انتخابات». وکلای او روز جمعه در یک پرونده قضایی نوشتند.

ترامپ در این تماس گفت: «من فقط می‌خواهم 11780 رأی پیدا کنم که یک رأی بیشتر از ماست».

ترامپ هرگونه تخلفی را رد کرده و بارها تماس خود با رافنسپرگر را “بی نقص” توصیف کرده است.



منبع

این سناتور یکی از متحدان ترامپ است که فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون می‌خواهد به عنوان بخشی از تحقیقاتش درباره آنچه که او ادعا می‌کند «یک برنامه چند ایالتی و هماهنگ شده توسط کمپین ترامپ برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات نوامبر 2020 در سال 2020» سؤال کند. گرجستان و جاهای دیگر.»

وکلای گراهام به ماده ای از قانون اساسی ایالات متحده استناد می کنند که به گفته آنها “حمایت مطلق در برابر تحقیق در مورد اقدامات قانونی سناتور گراهام را ارائه می دهد.” آنها همچنین استدلال می‌کنند که «مصونیت حاکمیتی» مانع از احضار یک سناتور آمریکایی توسط دادستان محلی می‌شود تا «برای رویارویی با یک نهاد تحقیقی موقت ایالتی» احضار شود. و آنها ادعا می‌کنند که ویلیس نتوانسته «شرایط فوق‌العاده» لازم برای دستور دادن به یک مقام عالی‌رتبه فدرال برای شهادت را نشان دهد.

قاضی ناحیه ایالات متحده، لی مارتین می، موضوع را به دادگاه عالی شهرستان فولتون ارسال کرد و گفت که حداقل برخی از سوالات وجود دارد که ممکن است هایس مجبور به پاسخگویی باشد. او گفت که اگر در مورد اینکه آیا هیس تحت قانون فدرال از پاسخ دادن به برخی سؤالات محافظت می شود یا خیر، اختلاف نظر وجود داشته باشد، او می تواند آن مسائل را برای حل و فصل به او بازگرداند.

گراهام بارها گفته بود که به محض دریافت احضاریه که به گفته وکلای او هفته گذشته اتفاق افتاد، با آن مبارزه خواهد کرد. او دخالت در انتخابات گرجستان را رد کرده است.

آتلانتا (AP) – همانطور که قول داده بود، سناتور آمریکایی لیندسی گراهام احضاریه برای شهادت در برابر هیئت منصفه ویژه ای که در حال بررسی این است که آیا رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ و دیگران در تلاش برای لغو پیروزی جو بایدن در جورجیا، قوانینی را زیر پا گذاشته اند یا خیر، به چالش کشیده است.

ویلیس تأیید کرده است که دامنه تحقیقات شامل یک تماس تلفنی در تاریخ 2 ژانویه 2021 بین ترامپ و رافنس‌پرگر است که طی آن ترامپ از رافنس‌پرگر خواست تا رای کافی برای لغو شکست خود در ایالت بیابد.