سناتور رند پل می‌گوید منهتن دی‌ای رهبری تحقیقات ترامپ باید «به زندان بیفتد».

پل در این توئیت گفت: «تعرض کیفرخواست ترامپ سوءاستفاده نفرت انگیز از قدرت خواهد بود.

آنها مهلت ۲۳ مارس را برای براگ تعیین کردند تا در مورد تحقیقاتش شهادت دهد.

واشنگتن – سناتور رند پل، از ایالت کی، گفت که دادستان منطقه منهتن که تحقیقات در مورد پرداخت‌های پنهانی ادعایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را رهبری می‌کند. باید “به زندان انداخته شود.”

نماینده جیم جردن از اوهایو، رئیس کمیته قضایی؛ جیمز کومر از کنتاکی، رئیس کمیته نظارت و پاسخگویی، و برایان استیل از ویسکانسین، رئیس کمیته اداری، نامه‌ای به براگ ارسال کردند و گفتند که اقدامات وی می‌تواند اعتماد به اجرای عدالت را از بین ببرد.

بیشتر: کیفرخواست چیست؟ چرا ترامپ دستگیر می شود؟ در اینجا چیزی است که ما در مورد فرآیند می دانیم

دموکرات‌ها به جمهوری‌خواه: دست از مداخله بردارید

سناتور کنتاکی جزئیات یا زمینه بیشتری در مورد این توییت ارائه نکرد و ترامپ تا بعدازظهر سه شنبه به طور رسمی از سوی دفتر دادستانی منطقه متهم نشده بود.

بارت یانسن در این گزارش مشارکت داشت.

این اظهارات پل در توییتی در روز سه‌شنبه منتشر شد و به دنبال پیش‌بینی رئیس‌جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه او به دلیل نقش ادعایی‌اش در پرداخت 130 هزار دلار به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگسال، درست قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 برای ساکت کردن او در مورد رابطه قبلی، متهم خواهد شد.

جری نادلر، نماینده نیویورک، دموکرات ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان گفت جمهوری خواهان “خود را در گره” محافظت از رئیس جمهور سابق

جیمی راسکین، نماینده مریلند، که به عنوان دموکرات ارشد کمیته نظارت خدمت می کند، گفت که روسای جمهوری خواه خارج از اختیارات خود برای تأثیرگذاری بر تحقیقات جنایی در حال انتظار در سطح ایالت عمل می کنند.

نظر: دونالد ترامپ از شما می خواهد که فکر کنید او دائماً قربانی است. شاید او فقط یک شخص بد است.

او در توییتی نوشت: «جیم جردن و کوین مک کارتی: دست از نیویورک بردارید و از دخالت در تحقیقات در حال انجام دست بکشید».

قانونگذاران در این نامه نوشتند: “شما گزارش شده که در شرف سوء استفاده بی سابقه از اختیارات دادستانی هستید: کیفرخواست رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد فعلی اعلام شده برای آن سمت.” با توجه به پیامدهای جدی اقدامات شما، ما انتظار داریم که در مورد آنچه آشکارا به نظر می رسد یک تصمیم دادستانی با انگیزه سیاسی است، شهادت دهید.»

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: رند پل می گوید منهتن DA باید برای تحقیقات ترامپ “به زندان بیفتد”





منبع

او در بیانیه‌ای گفت: نامه جمهوری‌خواهان به دادستان منطقه منهتن نشان‌دهنده سوء استفاده حیرت‌انگیز و بی‌سابقه از قدرت است زیرا تلاش می‌کنند از منابع کنگره برای مداخله در تحقیقات جنایی در حال انجام در سطح دیگری از دولت استفاده کنند و مانع از صدور کیفرخواست جنایی احتمالی شوند. .

سه رئیس کمیته جمهوریخواه مجلس نمایندگان از آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن خواسته اند تا درباره تحقیقات درباره پرداخت های ترامپ و اتهامات احتمالی شهادت دهد. دفتر دادستان منطقه در منهتن در سال 2018، چهار سال قبل از روی کار آمدن براگ، تحقیقات درباره ترامپ را آغاز کرد.

الوین براگ، دادستان منطقه منهتن، در یک کنفرانس خبری در شهر نیویورک سه شنبه، 11 اکتبر 2022، در نیویورک دیده می شود.

در گفتگو با سیاست بمانید: برای خبرنامه OnPolitics ثبت نام کنید

GOP خواستار شهادت آلوین براگ است

الوین براگ، دادستان منطقه منهتن، در یک کنفرانس خبری در شهر نیویورک سه شنبه، 11 اکتبر 2022، در نیویورک دیده می شود.