سناتور دموکرات می‌گوید وام‌گیرندگان وام دانشجویی که بدهی‌های خود را با همسر فعلی یا سابق ترکیب کرده‌اند، «گام بزرگی» به سمت تسهیل برداشته‌اند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مرکز حمایت از وام گیرندگان دانشجویی، تنها 776 وام گیرنده با وام همسر هنوز در حال بازپرداخت هستند، اما نماینده دیوید پرایس – حامی نسخه مجلس لایحه وارنر – قبلا به Insider گفته است که این نوع بدهی می تواند “فلج کننده” باشد. “

لایحه سناتور مارک وارنر برای اجازه جداسازی این وام ها به تازگی در سنا تصویب شد.

برنامه ای که در سال 2006 بسته شد به زوج های متاهل این امکان را می داد که مانده بدهی های دانشجویی خود را با هم ترکیب کنند.

  • او گفت: «همکارانم و من خوشحال بودیم که این قانون عقل سلیم و دوحزبی را مجدداً معرفی کردیم و امیدواریم به زودی بتوانیم این لایحه را به سمت تصویب آن که مدت‌هاست به تأخیر افتاده به قانون تبدیل کنیم.»

    با توجه به اینکه معافیت PSLF وزارت آموزش، که به هرگونه پرداخت وام فدرال گذشته برای واجد شرایط بودن این برنامه اجازه می دهد، در 31 اکتبر منقضی شود، برای تصویب لایحه وارنر احساس فوریت وجود دارد.

    اما قانون جداسازی وام ها را ممنوع می کند و وام گیرندگان را از برنامه بخشش وام منع می کند.

  • وارنر در توییتر نوشت: «این یک گام بزرگ برای همه کسانی است که زیر بار این وام‌ها هستند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • Source link

    پس از 13 سال فعالیت، کنگره برنامه وام تثبیت مشترک همسران را در سال 2006 تعطیل کرد. این برنامه به زوج های متاهل اجازه می دهد تا مانده بدهی های دانشجویی خود را با این ایده که یک پرداخت ماهانه، با یک نرخ بهره، مقرون به صرفه تر است، ترکیب کنند. اما قانون جدایی این وام ها را ممنوع کرده است، به این معنی که در صورت طلاق زوجین، یا حتی در مورد خشونت خانگی، وام گیرندگان باید با هم به پرداخت بدهی خود ادامه دهند.

    سناتور مارک وارنر از ویرجینیا از قانون جدایی وام تلفیق مشترک در سال 2021 حمایت کرد، که به وام گیرندگان اجازه می دهد وام های خود را از همسران فعلی یا سابق جدا کنند و آنها را به بخشش نزدیک کند.Graeme Jennings-Pool/Getty Images

    • راسل کیس، یک کارمند دولتی با وام همسر، قبلاً به اینسایدر گفت: “من درک می کنم که مردم باید بدهی خود را پس دهند. من آن قسمت را دریافت می کنم.” اما اگر دولت بعد از ده سال وعده بخشودگی بدهی های کارمندان دولتی را بدهد و بعد از اینکه وام هایمان واجد شرایط نیستند متوجه شویم، این بزرگترین مشکل من است.

      به همین دلیل، سناتور ویرجینیا، مارک وارنر، از قانون جدایی وام تثبیت مشترک سال 2021 حمایت کرد، که به وام گیرندگان اجازه می‌دهد وام‌های همسر را از هم جدا کنند، و این لایحه روز چهارشنبه به تصویب مجلس سنا رسید و اکنون برای تصویب کامل به مجلس می‌رود.

      وام گیرندگان وام دانشجویی که به دنبال جدا کردن بدهی خود از همسر فعلی یا سابق خود هستند، فقط یک قدم به این تخفیف نزدیکتر شده اند.

      مسئله دیگری که این وام گیرندگان با آن مواجه هستند، محرومیت از بخشودگی وام دانشجویی است. برنامه بخشش وام خدمات عمومی (PSLF) پس از ده سال پرداخت واجد شرایط، بدهی دانشجویان را برای کارمندان دولتی، مانند معلمان و کارگران غیرانتفاعی می بخشد. برای واجد شرایط بودن، وام گیرنده باید وام مستقیم فدرال داشته باشد – بنابراین حتی اگر یک کارمند دولتی با وام همسر دارای معیارهای PSLF باشد، آنها نمی توانند درخواست دهند زیرا نمی توانند وام را به وام مستقیم تقسیم کنند.

      مارک وارنر در جلسه استماع کنگره