سناتور دموکرات جو مانچین می گوید با جمهوری خواهان به لغو طرح های کاهش بدهی های دانشجویی بایدن رای خواهد داد و گفت که این “مالیات دهندگان سخت کوشی که قبلا وام های خود را پرداخت کرده اند” را مجبور می کند “هزینه آن را به دوش بکشند”.

مجلس نمایندگان هفته گذشته این لایحه را تصویب کرد و بایدن قبلاً گفته بود که اگر این لایحه به میزش برسد، او این قانون را وتو خواهد کرد.

وارن روز چهارشنبه در مجلس سنا گفت: «جمهوری‌خواهان سعی کرده‌اند این CRA را بفروشند تا مانع از لغو بیش از 20000 دلار بدهی دانشجویی بایدن برای خانواده‌های کارگری شوند که بیشتر به آن نیاز دارند – نه بیشتر». “اما اشتباه نکنید: رای دادن به این CRA فقط یک رای علیه طرح لغو بدهی دانشجویی رئیس جمهور نیست. همچنین رأیی است برای مجبور کردن نزدیک به 40 میلیون آمریکایی سخت کوش به بازپرداخت فوری ماه ها وام دانشجویی و بهره و بازگرداندن مبلغ تخمینی 20 میلیارد دلار بدهی دانشجویان به موجودی ده ها هزار کارمند دولتی».

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

مانچین در این بیانیه گفت: «امروز به لغو پیشنهاد لغو وام دانشجویی دولت بایدن رای دادم زیرا ما به سادگی نمی توانیم 400 میلیارد دلار دیگر به بدهی ملی اضافه کنیم.

روز چهارشنبه، مجلس سنا به پیشبرد لایحه ای به رهبری حزب جمهوری خواه رأی داد که طرح بایدن برای لغو 20000 دلار بدهی دانشجویی برای وام گیرندگان فدرال و همچنین پایان فوری توقف پرداخت را لغو می کند. سه قانونگذار دموکرات – کایرستن سینما، جان تستر و مانچین – به جمهوریخواهان در پیشبرد قانونی پیوستند که قرار است روز پنجشنبه به رای کامل سنا برسد.

انتظار می رود مجلس سنا روز پنجشنبه رای نهایی را در مورد این قانون انجام دهد.

  • مجلس نمایندگان هفته گذشته این لایحه را با حمایت دو حزب به تصویب رساند.

  • با این حال، جمهوری خواهان همچنان از همکاران خود می خواهند تا از قانون جلوگیری از بخشش وام دانشجویی حمایت کنند. سناتور بیل کسیدی، یکی از حامیان این لایحه، نوشت در توییتر که “طرح بخشودگی بدهی های دانشجویی بایدن” در واقع بدهی را نمی بخشد یا لغو نمی کند. در عوض، بار را از دوش کسانی که با میل و رغبت تصمیم به گرفتن بدهی برای تحصیل در کالج کرده اند، به کسانی منتقل می کند که تصمیم به رفتن به دانشگاه ندارند. دانشگاه یا قبلاً وام های خود را پرداخت کرده اند. این ناعادلانه است!”

    سناتور جو مانچین از ویرجینیای غربی.AP Photo/آماندا آندراد-روادز

    • پس از رای گیری رویه ای، مانچین بیانیه حمایت از “براندازی طرح وام دانشجویی بی پروا” منتشر کرد.

      جو مانچین، سناتور دموکرات، گفت که از لایحه رهبری حزب جمهوری خواه برای لغو کاهش بدهی دانشجویان حمایت می کند.

    • سناتور دموکرات جو مانچین به جمهوریخواهان در رای دادن به لایحه ای برای لغو طرح کاهش بدهی دانشجویان جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن خواهد پیوست.

      و شومر روز چهارشنبه در توییتر نوشت که “جمهوری خواهان سنا در مورد کمک به خانواده های کارگر صحبت می کنند. اما قانون آنها برای محروم کردن میلیون ها وام گیرنده وام دانشجویی از تسهیلات اساسی مورد نیازشان نشان می دهد که آنها چقدر سنگدل و بی توجه هستند.”

    وی ادامه داد: “در حال حاضر بیش از 50 برنامه بازپرداخت و بخشودگی وام دانشجویی با هدف جذب افراد به مشاغل خدماتی حیاتی مانند معلمان، کارکنان بهداشت و درمان و کارمندان دولتی وجود دارد.” «این پیشنهاد بایدن این برنامه‌ها را تضعیف می‌کند و مالیات‌دهندگان سخت‌کوشی را که قبلا وام‌های خود را پرداخت کرده‌اند یا به دانشگاه نرفته‌اند، مجبور می‌کند تا هزینه را بر عهده بگیرند. در عوض، ما باید بر اصلاحات بدهی دانشجویان دو حزبی تمرکز کنیم که هزینه آموزش عالی را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند. همه آمریکایی ها.”

    این قانون برای اولین بار در ماه مارس با استفاده از قانون بررسی کنگره معرفی شد، که ابزاری سریع است که کنگره می تواند از آن برای لغو قوانین نهایی که توسط آژانس های فدرال وضع شده است استفاده کند. برخی از دموکرات‌ها و طرفداران قبلاً گفته‌اند که با توجه به زبان قانون CRA، پایان دادن به توقف پرداخت‌ها اثر ماسبق خواهد داشت، به این معنی که پرداخت‌های انجام‌شده در طول توقف مجدداً برقرار می‌شود.

    جو منچین