سناتور جمهوری خواه داکوتای شمالی کوین کرامر از برخی استثناها برای ممنوعیت سقط جنین حمایت می کند


این ادعا: سناتور جمهوری خواه کوین کرامر گفت که نباید هیچ استثنایی برای ممنوعیت سقط جنین وجود داشته باشد، که “جنین ارزش از دست دادن جان مادر را دارد.”

در سیل بحث‌ها در رسانه‌های اجتماعی که به دنبال افشای پیش‌نویس رای دیوان عالی مبنی بر لغو رو در مقابل وید توسط دادگاه عالی انجام شد، یک ادعای تایید نشده و بدون منبع در مورد موقعیت فرضی یک سناتور جمهوری‌خواه خشم گسترده‌ای را برانگیخت.

«جدید: کوین کرامر، سناتور جمهوری‌خواه ایالات متحده از داکوتای شمالی، می‌گوید که جنین ارزش از دست دادن جان مادر را دارد، می‌گوید هیچ استثنایی وجود ندارد». توییت 5 می از کریس ایوانز (@notcapnamerica) که بعدا حذف شد.

توییت ایوانز، که به نظر می رسید منشأ ادعا بود، بیش از 11000 بار بازنشر شد و در اینستاگرام، فیس بوک و به اشتراک گذاشته شد. توییتر توسط حساب‌ها و چهره‌های سیاسی متعدد، از جمله نماینده روبن گالیگو، دی-آریز.

در یک پست اینستاگرامی از صفحه فعال لیبرال «این درست نیست» که شامل اسکرین شات این توییت می‌شود، آمده است: «این عادل‌های قلابی به همان اندازه مشتاق هستند که بگذارند کودکان در فقر، گرسنگی و بدون مراقبت پزشکی بمیرند». این موضوع منحصراً در مورد کنترل جایگاه زنان در جامعه و مجازات آنها برای هرگونه تمایلات جنسی خارج از مفهوم افراطی انجیلی آنها است.”

این پست از 5 ماه مه بیش از 3700 لایک به دست آورده است.

اما گسترش این ادعا نمونه دیگری از این است که چگونه خشم و سایر احساسات قوی می توانند دست به دست هم دهند با اطلاعات نادرست: USA TODAY هیچ مدرکی پیدا نکرد که کرامر، که مخالف سقط جنین است، اما حمایت خود را از برخی استثناها در ممنوعیت کامل آن ابراز کرده است. این رویه، بیانیه ای را در توییتر منتشر کرد.

ما را در فیسبوک دنبال کنید! صفحه ما را لایک کنید تا در طول روز از آخرین دیبانک های ما به روزرسانی دریافت کنید

USA TODAY با چندین کاربر تماس گرفت که این ادعا را برای اظهار نظر به اشتراک گذاشتند. ژاک پتی، سخنگوی او، در ایمیلی به USA TODAY نوشت که گالیگو پس از اطلاع از نادرست بودن توییت، آن را حذف کرد.

سناتور داکوتای شمالی کوین کرامر

سناتور داکوتای شمالی کوین کرامر

Cramer از برخی استثناها پشتیبانی می کند، که هرگز اظهاراتی در پست ارائه نشده است

نه USA TODAY و نه سایر رسانه‌های راستی‌آزمایی شواهدی پیدا نکردند که کرامر بیانیه‌ای مشابه آنچه در این پست ارائه شده بود، ارائه کرده است، و هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعا به دست نیامده است.

مولی بلاک، سخنگوی سناتور، در ایمیلی به USA TODAY، این ادعا را “اطلاعات نادرست” خواند و خاطرنشان کرد که منشأ آن “یک توییت تصادفی از یک منبع غیر خبری با انتساب مطلقاً صفر” است.

کرامر، که از سال 2013 در کنگره خدمت کرده است، به طور مداوم به محدودیت های سقط جنین رای داده و از آن حمایت کرده است. او برای این رکورد امتیاز A+ را کسب کرد از فهرست سوزان بی. آنتونی، که سیاستمداران را بر اساس مخالفت آنها با سقط جنین رتبه بندی می کند.

با این حال، او طبق سوابق اخیر و اظهارات عمومی خود از استثنائات ممنوعیت سقط جنین در موارد خطر مرگبار برای مادر حمایت می کند. کرامر این موقعیت را در پادکستی که در 6 می منتشر شد، تقویت کرد.

کرامر در قسمتی از برنامه Plain Talk با راب پورت گفت: “اگر طرفدار زندگی هستید، طرفدار زندگی مادر و همچنین زندگی کودک متولد نشده خواهید بود.” نجات جان مادر یک معافیت بسیار آشکار است.

بررسی واقعیت:نه، تاکر کارلسون تبلیغات روسی در مورد بوچا را تکرار نکرد

رکورد اخیر کرامر با این اظهارات مطابقت دارد.

در سال 2021، او از قانون محافظت از زندگی و مالیات دهندگان حمایت کرد که استفاده از بودجه فدرال برای سقط جنین را ممنوع می کند، مگر در موارد خطر مرگبار برای مادر، تجاوز جنسی یا محارم. او همچنین در حمایت از ممنوعیت سقط جنین در می سی سی پی پس از 15 هفته بارداری، یک نامه دوستانه را امضا کرد، که در مواردی که پزشک مادر تأیید می کند که او بدون سقط در خطر مرگ قرار دارد، استثنا است.

رتبه ما: نادرست

بر اساس تحقیقات ما، ما این ادعا را که کرامر گفته است نباید استثنایی برای ممنوعیت سقط جنین وجود داشته باشد و اینکه “جنین ارزش از دست دادن جان مادر را دارد” نادرست ارزیابی می کنیم. سخنگوی کرامر گفت که او چنین اظهارنظری نکرده است و USA TODAY هیچ مدرکی دال بر اینکه کرامر چیزی در این زمینه گفته باشد پیدا نکرد. کرامر گفته است که از استثنائات در موارد خطر مرگبار برای مادر و قوانین حمایت شده در سال 2021 حمایت می کند که همچنین استثناهایی برای تجاوز جنسی و زنای با محارم داشت.

منابع بررسی حقایق ما:

  • Congress.Gov، دسترسی به 10 می، S.2270 – حفاظت از زندگی و قانون مالیات دهندگان 2021

  • حقیقت خود را بررسی کنید، 9 می، بررسی واقعیت: آیا سناتور داکوتای شمالی، کوین کرامر، گفت که نجات یک جنین ارزش از دست دادن جان مادر را دارد؟

  • InForum، 6 مه، گفتگوی ساده: صحبت های سناتور کرامر رو در مقابل وید، 6 ژانویه، کمبود مواد غذایی، و اوکراین

  • بیانیه مطبوعاتی سناتور کوین کرامر، 22 فوریه، بیانیه مطبوعاتی: سناتور کرامر به درخواست سقط جنین تا زمان تولد رای داد

  • سناتور کوین کرامر، 30 ژوئیه 2021، بیانیه مطبوعاتی: سناتور کرامر به بیش از 200 عضو کنگره ملحق می شود تا خلاصه ای از آمیکوس را تنظیم کنند و از دادگاه عالی درخواست کنند تا قانون حمایت از زندگی می سی سی پی را تایید کند.

  • مولی بلاک، 10 می، بیانیه ایمیل به USA TODAY

  • سناتور کوین کرامر، 19 ژانویه، توییت

  • USA TODAY، 3 مه، دادگاه عالی صحت نظر افشا شده در پرونده سقط جنین را تأیید می کند اما می گوید تصمیم نهایی نیست.

  • USA TODAY، 1 دسامبر 2021، دادگاه عالی حمایت از ممنوعیت 15 هفته ای سقط جنین در می سی سی پی را با تعادل رو در مقابل وید اعلام کرد.

با تشکر از شما برای حمایت از روزنامه نگاری ما. می‌توانید در اینجا مشترک نسخه چاپی، برنامه بدون آگهی یا نسخه روزنامه الکترونیکی ما شوید.

کار بررسی حقایق ما تا حدی با کمک مالی فیس بوک پشتیبانی می شود.

این مقاله ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بررسی واقعیت: پست ویروسی دیدگاه را به اشتباه به سناتور کوین کرامر نسبت می دهد





Source link