سناتور تد کروز در 6 ژانویه به تغییر قانونی که او را در مرکز توجه قرار داد رای داد.

تحقیقات آسوشیتدپرس که در سال 2021 منتشر شد، چندین صد رای بالقوه تقلبی را در سال 2020 نشان داد که تقریباً همه آنها توسط افرادی انجام شده است که به تنهایی عمل می کنند و نه به عنوان بخشی از توطئه برای تقلب در انتخابات. مجموع تلاش های فردی آنها به هیچ وجه به تأثیری بر نتیجه انتخابات در یک ایالت نمی رسید.

کروز گفت که قانون شمارش انتخابات 1887، قانونی که رویه‌های کنگره را برای تأیید انتخابات ریاست‌جمهوری ایجاد کرد، پس از انتخابات ریاست‌جمهوری جنجالی در سال 1876 با دقت پیش‌نویس شده بود. مین) در پاسخ به کروز گفت. یک ماده کلیدی دیگر به سادگی بیان می کند که معاون رئیس جمهور نقش تشریفاتی در روند شمارش انتخابات دارد. ترامپ از مایک پنس خواسته بود تا به نوعی نتیجه 2020 را کنار بگذارد.

کلوبوچار گفت: «این سابقه مورد علاقه من نیست زیرا حتی اجازه رای دادن به من را نمی دادند.

در سال 2020، کروز ادعا کرد: «دموکرات‌ها شروع به چنگ زدن به مرواریدهای خود کردند و اصرار کردند که تقلب در رأی‌دهی وجود ندارد، این هرگز اتفاق نیفتاده است، و هرکسی که بگوید این اتفاق می‌افتد کلاهی بر سر دارد و یک نظریه‌پرداز توطئه است».

کروز مراقب بود مستقیماً نگوید که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با تقلب در انتخابات 2020 پیروز شد، زیرا این یک دروغ آشکار است. ده‌ها دادگاه و همچنین مقامات ارشد کمپین ترامپ و دولت او گفته‌اند که برخلاف ادعای جعلی رئیس‌جمهور سابق، در انتخابات تقلب نشده است.

در عوض، کروز علیه مرد کاهگلی انتقاد کرد: این ایده که هیچ تقلب در رأی‌دهی وجود ندارد اصلا همانطور که در هیچ موردی از رای‌دهی غیرقابل قبول، تصادفاً رای نداده یا عمداً دو بار رای نداده است.

واشنگتن – سناتور تد کروز (رئیس تگزاس) روز سه‌شنبه علیه لایحه دو حزبی که برای جلوگیری از شورش دیگری مانند شورش در 6 ژانویه 2021 طراحی شده بود، رای داد.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…


منبع

کروز در آن روز نقش برجسته ای را ایفا کرد و رهبری جناحی از جمهوری خواهان سنا را بر عهده گرفت که به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 اعتراض کردند، دروغ های دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در مورد تقلب در انتخابات را تقویت کرد و با اوباش خشن حامیان ترامپ که به ساختمان کنگره یورش بردند، طرف شد.

دموکرات ها وجود چنین تقلب در رأی دهندگان را انکار نمی کنند، اما کروز خلاف این را وانمود کرد. و اشاره کرد که شاید دموکرات ها انجام دادن استفاده از تقلب برای برگزاری انتخابات

حامیان این لایحه گفته اند که تا قبل از پایان سال به رای کامل سنا خواهد رسید.

کروز گفت: «من فکر می‌کنم دموکرات‌های امروز یک تصمیم سیاسی واقعاً بدبینانه گرفته‌اند که به اعتقاد آنها تقلب در رأی‌دهندگان به انتخاب دموکرات‌های بیشتری کمک می‌کند و بنابراین هر چه تقلب بیشتر باشد، بهتر است». کاری که این لایحه انجام می دهد، کاهش توانایی کنگره برای رسیدگی به موارد تقلب در صورت وقوع است.

کمیته قوانین سنا روز سه شنبه یک لایحه دو حزبی را با 14 رای موافق در برابر 1 تصویب کرد که کار کروز را برای طرح اعتراض دیگری به انتخابات ریاست جمهوری در سال 2025 دشوارتر می کرد. کروز تنها عضو کمیته بود که به این لایحه رای منفی داد.

رئیس کمیته قوانین، ایمی کلوبوچار (D-Minn.) پیشنهاد کرد که استانداردهای انتخابات اواخر دهه 1880 ممکن است بهترین مدل برای امروز نباشد.

یکی از مفاد کلیدی این لایحه، یک پنجم قانونگذاران در مجلس و سنا را ملزم می کند که به نتیجه انتخابات یک ایالت اعتراض کنند. وقتی کروز اعتراض خود را در 6 ژانویه 2021 مطرح کرد، فقط به خودش و یک عضو مجلس نیاز داشت. این تلاش نتوانست نتیجه را تغییر دهد، اما به ترامپ فرصتی برای تلاش برای قیام خود داد.

این تلاش جدید کنگره برای دخالت در روند انتخابات نیست. کینگ گفت: «این صرفاً به منظور شفاف سازی قانونی است که تقریباً همه کسانی که در 25 سال گذشته در مورد آن بحث کرده اند، موافق بوده اند که قدیمی و گیج کننده است. «این توانایی کنگره برای نگاه کردن به هیچ جنبه ای از انتخابات را از بین نمی برد. فقط می گوید یک یا دو نفر نمی توانند این کار را انجام دهند.

کروز گفت: “بزرگترین دلیل مشکل ساز بودن این لایحه این است که قصد دارد توانایی کنگره ایالات متحده را برای رسیدگی به مشکل واقعی تقلب در رای دهندگان کاهش دهد.”

این توانایی کنگره برای نگاه کردن به هیچ جنبه ای از انتخابات را از بین نمی برد. فقط می گوید یک یا دو نفر نمی توانند این کار را انجام دهند.سناتور آنگوس کینگ (I-Maine)