سناتور بازنشسته جمهوری خواه، پت تومی، می گوید شکی ندارد که ترامپ قصد داشت نتیجه انتخابات 2020 را خنثی کند.

وی گفت: من مطلقاً شک ندارم که … ترامپ قصد داشت نتیجه انتخابات را خنثی کند.

  • او گفت: «فقط از حقایق و شرایط اطلاعات کافی ندارم. او با اشاره به تصمیم مریک گارلند، دادستان کل آمریکا برای تعیین یک بازرس ویژه برای رسیدگی به هر گونه تحقیقات جنایی مربوط به رئیس جمهور سابق، افزود: «ما قبلاً دیده‌ایم که بازرسان ویژه در حال بی‌قراری هستند، بنابراین من مشتاق این موضوع نیستم».

    تومی درباره این رای گفت: «برای من، این یک تماس نزدیک نبود. من مطلقاً شک ندارم که رئیس جمهور ترامپ قصد داشت نتیجه انتخابات را خنثی کند.»

    او گفت: “این چیزی فراتر از ظالمانه است… تا آنجا که من می توانم فکر کنم این یک توهین فاحش به قانون اساسی است – خنثی کردن آگاهانه نتیجه یک انتخابات تا بتوانید در قدرت بمانید. و من فکر می کنم این دقیقا همان چیزی است که در آنجا اتفاق افتاد.” .

    تومی در حین صحبت با سردبیر سیاسی جان دلانو در KDKA، وابسته به CBS در منطقه پیتسبورگ، خاطرنشان کرد که احساس می‌کند باخت کوچک ترامپ به جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی در پنسیلوانیا در انتخابات 2020 نقش مهمی در رویکرد او برای براندازی داشته است. نتایج.

    او ادامه داد: احساس می کردم چاره ای ندارم. اگر این یک جرم قابل استیضاح نیست، فکر کردن به آنچه هست برایم سخت خواهد بود.»

    اما وقتی از تومی پرسیده شد که آیا ترامپ باید به دلیل نقشش به صورت جنایی محاکمه شود، گفت که این تصویر از نظر او واضح تر است.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    • این قانونگذار محافظه کار که از سال 1999 تا 2005 قبل از پیروزی در رقابت های سنا در سال های 2010 و 2016 در مجلس نمایندگان خدمت می کرد، یکی از هفت جمهوری خواه بود که در دومین محاکمه استیضاح ترامپ در فوریه 2021 به محکومیت ترامپ رای دادند. (ترامپ در نهایت تبرئه شد. 57-43 رای کمتر از دو سوم اکثریت لازم برای محکومیت بود.)

      “در 6 ژانویه، دلیل اینکه او نمی‌خواست مداخله کند و اوباش را فراخواند، این بود که می‌خواست روند صدور گواهینامه انتخابات را به تعویق بیندازد، زیرا در آن زمان فکر می‌کرد که تقریباً به متقاعد کردن مجلس پنسیلوانیا نزدیک شده بود. تومی گفت: چندین ایالت دیگر قوانینی را تصویب خواهند کرد که فهرست جدیدی از انتخاب کنندگان را که به او رای می دهند، ایجاد می کند.

      سناتور بازنشسته جمهوریخواه، پت تومی از پنسیلوانیا، در مصاحبه اخیر خود گفت که رای او به محکوم کردن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل “تحریک شورش” به دلیل نقشش در 6 ژانویه 2021، “یک تماس نزدیک” نبود، و این قانونگذار اظهار داشت که او معتقد بود که فرمانده کل قوا “در نظر داشت نتیجه انتخابات را خنثی کند.”

      تومی پس از 12 سال حضور در سنا از سمت خود کناره گیری می کند و جان فترمن جانشین او می شود.

    تومی که تصمیم گرفت برای انتخابات مجدد در پاییز امسال نامزد نشود، در ژانویه توسط سناتور منتخب دموکرات جان فترمن جانشین وی خواهد شد.

    سناتور تومی به KDKA گفت رای او برای محکوم کردن ترامپ به خاطر نقشش در 6 ژانویه “یک تماس نزدیک نبود.”

  • وقتی از تومی پرسیدند که آیا از این رای پشیمان است یا خیر، قانونگذار در تفکر خود مصمم بود.