سناتور آمریکایی FAA را برای جزئیات بیشتر در مورد سیستم هشدار بوئینگ 737 MAX تحت فشار قرار می دهد

کانتول روز سه‌شنبه به رویترز گفت که از FAA اطلاعات بیشتری درخواست کرده است زیرا او برای دستیابی به توافق بر سر زبان قانون‌گذاری تلاش می‌کند که ضرب الاجل را لغو کند. او گفت: “ایمنی باید تمرکز باشد، نه یک تاریخ، ایمنی.”

نوشته دیوید شپردسون

پاسخ به موقع FAA می تواند به رفع نگرانی های برخی دیگر از قانون گذارانی که با درخواست بوئینگ مخالف هستند کمک کند و به طور بالقوه راه را برای تمدید قرارداد پس از ماه ها بحث باز کند.

پس از 27 دسامبر، همه هواپیماها باید دارای سیستم های هشدار کابین خلبان مدرن باشند تا توسط FAA تایید شود، که می تواند آینده دو هواپیمای جدید MAX را به خطر بیندازد.

«چند نفر باید بمیرند تا بوئینگ ملزم به پیروی از قانون و نصب هشدارهای ایمن و مدرن برای خدمه پرواز در هواپیمای خود باشد؟» مایکل استومو که دخترش در سانحه مکس خطوط هوایی اتیوپی جان باخت، روز چهارشنبه پرسید.

بوئینگ از اظهار نظر خودداری کرد اما گفته است که داشتن یک سیستم هشدار کابین خلبان مشترک برای همه نسخه های 737 ایمن تر است.

بیلی نولن، مدیر موقت FAA در اوایل این ماه به خبرنگاران گفت که هیچ یک از نسخه‌های MAX را بهتر نمی‌داند. نولن گفت: امن تر از این وجود ندارد. “ایمن است یا نیست. اگر ایمن نیست، نباید پرواز کند.”

بوئینگ به دنبال تمدید مهلت کنگره در 27 دسامبر است که استاندارد ایمنی جدیدی را برای هشدارهای کابین خلبان مدرن پس از دو سقوط مرگبار 737 MAX در اندونزی و اتیوپی که منجر به کشته شدن 346 نفر شد و منجر به زمین گیر شدن 20 ماهه هواپیما شد.

منابع به رویترز گفتند که قانونگذاران در حال بحث در مورد گنجاندن این ماده در نسخه لایحه دفاعی سالانه مجلس نمایندگان هستند.

در نامه ای که قبلاً در 23 نوامبر به FAA که توسط رویترز دیده شده بود، گزارش نشده بود، Cantwell به دنبال اطلاعات اضافی در مورد تأییدیه ناوگان بوئینگ 737 MAX و مطابقت با الزامات هشدار خدمه تا 5 دسامبر بود.

واشنگتن (رویترز) – یک قانونگذار ارشد آمریکایی از اداره هوانوردی فدرال (FAA) جزئیاتی در مورد ایمنی سیستم هشدار کابین هواپیمای بوئینگ 737 MAX می خواهد – موضوعی که در مرکز اختلاف بر سر دو نوع جدید از پرفروش ترین ها قرار دارد. هواپیما

در نامه Cantwell خواسته شده است: «تا جایی که FAA نقص های ایمنی را در سیستم هشدار خدمه پرواز 737 MAX شناسایی کرده است، لطفاً برنامه های FAA برای رسیدگی فوری به این نگرانی های ایمنی را توضیح دهید.»

FAA گفت که “در حال کار بر روی پاسخ” به نامه Cantwell است.

به گزارش رویترز، ماریا کانتول، رئیس کمیته بازرگانی سنا روز سه شنبه پیش نویس پیشنهادی را منتشر کرد که مهلت صدور گواهینامه 737 MAX 7 و MAX 10 را تمدید می کند و نیاز به مقاوم سازی هواپیماهای موجود با ارتقای ایمنی دارد.

(گزارش توسط دیوید شپردسون؛ ویرایش توسط سام هلمز)



منبع

بستگان کشته شدگان در تصادفات شدیداً با چشم پوشی از الزامات هشدار مخالفت می کنند.