سناتور آمریکایی پیشنهاد بستن پنجره مالیات خودروهای الکتریکی را مسدود کرد

قانون 430 میلیارد دلاری کاهش تورم ایالات متحده که در ماه آگوست تصویب شد، اعتبارات مالیاتی 7500 دلاری مصرف کننده را به خودروهای الکتریکی ساخت آمریکای شمالی محدود می کند و قوانین جدیدی را برای تامین باتری اعمال می کند و دوباره جنرال موتورز و تسلا را واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی خودروهای برقی می کند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده در ماه دسامبر اعلام کرد که تا ماه مارس دستورالعمل پیشنهادی در مورد قوانین تامین باتری را صادر نخواهد کرد و عملاً به برخی از خودروهای الکتریکی که الزامات جدید را برآورده نمی کنند، در سال 2023 واجد شرایط بودن چند ماه قبل از اجرایی شدن قوانین باتری می باشد.

واشنگتن (رویترز) – سناتور دبی استابنو روز پنجشنبه پیشنهاد جو مانچین، یکی از دموکرات‌ها را برای تصویب طرحی که برخی خودروهای برقی را از دریافت اعتبار مالیاتی 7500 دلاری منع می‌کرد، ناکام گذاشت.

استابنو گفت: «این کاری که وزارت خزانه داری انجام می دهد غیرمنطقی نیست… وظیفه بسیار پیچیده ای به آنها داده شده است تا بفهمند این اعتبار مصرف کننده چگونه کار می کند.

خزانه داری در مورد صورتحساب مانچین اظهار نظری نکرد، اما گفت که برای دادن فرصتی برای شرکت های خودروسازی اقدامی نکرده است. “تاریخ انتشار هدف مارس برای راهنمایی منبع باتری نشان دهنده زمان مورد نیاز برای حل پیچیدگی های قابل توجه است.”

مانچین که سناتور جمهوری خواه مایک براون نیز به آن ملحق شد، خواستار موافقت یکپارچه برای تصویب این پیشنهاد شد اما استابنو مخالفت کرد.

استابنو گفت اعتبار EV “پیچیده است، برای چندین سال برای شرکت های آمریکایی کار نمی کند.” او گفت که خودروسازان به زمان بیشتری برای برآوردن نیازهای منبع باتری نیاز دارند.

استابنو در مصاحبه با رویترز گفت که لایحه مانچین “به معنای واقعی کلمه اعتبار را از افرادی که امروز خودرو می خرند می گیرد… اساسا (مانچین) طرفدار خودروهای الکتریکی نیست.”

(گزارش توسط دیوید شپردسون؛ ویرایش توسط گرانت مک کول)



منبع

این موضوع خشم مانچین را برانگیخت و او قانونی را در روز چهارشنبه پیشنهاد کرد تا الزامات اعتبار مالیات باتری را به ماسبق کند تا اول ژانویه. مانچین، رئیس کمیته انرژی سنا، می خواهد زنجیره تامین باتری ایالات متحده را از چین دور کند.

نوشته دیوید شپردسون

مانچین گفت: «چین بازار زنجیره تامین خودروهای الکتریکی را درگیر کرده است. خزانه داری “اکنون به اجازه دادن اعتبار 7500 دلاری بدون هیچ گونه نگرانی در مورد نیازهای معدنی حیاتی ادامه می دهد.”