سناتور آرکانزاس به دلیل ارائه شکایت بیهوده تعلیق شد

هیئت اخلاقی اعلام کرد که کلارک این شکایت را به عنوان تلافی پس از آن که سنا او و یکی دیگر از قانونگذاران را از پست های رهبری خلع کرد، پس از اینکه کلارک به دنبال بازپرداخت برای جلسه ای بود که در آن شرکت نکرده بود، ثبت کرده بود.

لیتل راک، آرک (AP) – یک سناتور ایالت آرکانزاس به دفاتر سنا دسترسی نخواهد داشت و نمی تواند در جلسات قانونگذاری شرکت کند پس از اینکه سنا در روز سه شنبه حکم داد که او یک شکایت اخلاقی بیهوده علیه یک قانونگذار همکارش در انتقام از تحریم هایش ارائه کرده است. اوایل امسال دریافت کرد.

تعلیق به این معنی است که کلارک دسترسی به دفاتر و منابع سنا از جمله حساب ایمیل خود را از دست می دهد و نمی تواند در جلسات قانونگذاری به جز جلسات سازمانی برای مجمع عمومی بعدی شرکت کند. سنا همچنین رای داد تا به مجمع عمومی بعدی توصیه کند که کلارک ارشدیت خود را از دست بدهد.

والاس گفت: “ما در حال حاضر بر روی ماوس turds ضربه می زنیم.”

قوانینی که سنا در طول همه‌گیری ویروس کرونا به تصویب رساند، به اعضا اجازه می‌داد از راه دور شرکت کنند، اما وجوه روزانه دریافت نکنند. کمیته اخلاق دریافت که فلاورز پول را درخواست نکرده بود و در ماه اوت پس از اینکه متوجه شد آنها را به دلیل یک اشتباه اداری دریافت کرده است، پول را بازپرداخت کرد.

این رای اولین باری است که یک سناتور بر اساس اصلاحات اساسی در قوانین اخلاقی سنا در سال 2018 که پس از دست داشتن چندین قانونگذار در تحقیقات فساد فدرال تصویب شد، تعلیق می شود.

سناتور جمهوری خواه کیم هامر، که ریاست کمیته اخلاق را بر عهده دارد، گفت: «کمیته احساس کرد که اظهارات و اقدامات سناتور کلارک، از جمله ارائه این دادخواست های اخلاقی به منظور مقابله به مثل، باعث بی احترامی و اختلال در نهاد سنا شده است. سناتورها قبل از رای گیری

رای گیری پس از تقریباً سه ساعت مناظره جنجالی انجام شد و مدافعان کلارک از سنا به دلیل پذیرش اتهامات اخلاقی بدون حضور وی انتقاد کردند. رهبران قوه مقننه خاطرنشان کردند که سایر قانونگذاران علیرغم کار و سایر تعهدات، برای جلسات سنا وقت گذاشته اند.

کلارک در جلسات روز سه‌شنبه شرکت نکرد و به سفری که مدت‌ها برنامه‌ریزی کرده بود با خانواده‌اش اشاره کرد و گفت که وکلای او نمی‌توانستند شرکت کنند. این نماینده مجلس سنا را متهم کرد که با رای خود یک افشاگر را مجازات کرده است.

سناتور جمهوری خواه دیوید والاس، که به تعلیق کلارک رای داد، در یک مقطع از بحث طولانی در مورد رویه های اخلاقی سنا شکایت کرد.

با 26 رای موافق در برابر 4 رای موافق، اکثریت جمهوریخواه سنا توصیه کمیته اخلاق خود را برای تعلیق سناتور جمهوریخواه آلن کلارک برای بقیه مجمع عمومی 93 که در 8 ژانویه به پایان می رسد، تایید کرد.

سنا اوایل این ماه شکایتی را که کلارک علیه سناتور دموکرات استفانی فلاورز ارائه کرده بود و او را به دریافت نادرست دستمزدهای روزانه برای جلسات قانونگذاری که از طریق Zoom ارائه کرده بود، رد کرد.

پس از تعلیق کلارک، سنا نیز به تغییر قوانین خود رای داد تا بخواهد شکایت اخلاقی حداقل توسط سه سناتور به جای یک سناتور تنظیم شود.



منبع

کلارک در بیانیه‌ای از طریق پیامک گفت: «چطور می‌توان از ما انتظار داشت که با فساد و تخلف در دولت مبارزه کنیم، اگر نتوانیم رفتار مشکوک خود را افشا کنیم و در برابر آن بایستیم؟» چیز دیگری مد نظر دارید.”

کمیته اخلاق به نظراتی که کلارک قبل از ثبت شکایت در رسانه‌های اجتماعی انجام داد و تصویری از او با پوشیدن قرمز مایل به قرمز “E” – شبیه به قرمز قرمز “A” که به عنوان مجازات برای زنا در نامه ناتانیل هاثورن در The Scarlet Letter پوشیده شده بود – در یک جمهوری خواه اشاره کرد. رویداد حزبی پس از تحریم او توسط سنا.