سناتورهای جمهوری خواه تدابیری را برای لغو طرح بخشودگی بدهی دانشجویان بایدن ارائه کردند

واشنگتن – گروهی از سناتورهای جمهوری خواه روز دوشنبه از پیشنهادی برای لغو اقدام اجرایی رئیس جمهور جو بایدن در سال گذشته برای بخشش برخی از بدهی های وام دانشجویی فدرال رونمایی کردند.

جمهوری خواهان اکثریت اندکی در مجلس نمایندگان دارند در حالی که دموکرات ها اکثریت 51 بر 49 را در سنا دارند. اما اگر این مصوبه تصویب شود، بایدن می تواند آن را وتو کند و از کنگره بخواهد دو سوم را برای غلبه بر او بیابد.

این اقدام جنگ سیاسی را بر سر موضوعی تشدید می کند که دو حزب را از هم جدا کرده و در انتخابات میان دوره ای سال 2022 به وقوع پیوست.

بر اساس نظرسنجی های خروجی ان بی سی نیوز از نژادهای ملی، طرح بدهی دانشجویان بایدن، رأی دهندگان را در انتخابات سال 2022 با 50 درصد تأیید و 47 درصد مخالف تقسیم کرد. این طرح در دیوان عالی کشور نیز با چالش مواجه است.

شومر «جمهوری‌خواهان به ما نشان می‌دهند که چقدر می‌توانند نسبت به خانواده‌هایی که تلاش می‌کنند امرار معاش کنند، سنگدل و بی‌توجه باشند». توییت کرد هفته گذشته در انتظار این قطعنامه. ما به مبارزه با این تلاش ظالمانه جمهوری خواهان برای پایان دادن به کاهش بدهی دانشجویان با هر آنچه داریم ادامه خواهیم داد.»

این پیشنهاد تحت قانون بررسی کنگره ارائه شد، که یک فرآیند سریع برای کنگره ایجاد می کند تا قوانین صادر شده توسط آژانس های فدرال را در یک دوره زمانی معین لغو کند. این موضوع مشمول تصمیم مجلس سنا نیست و می تواند با اکثریت ساده تصویب شود.

«آرامش مردی که دانشگاه را رها کرد اما در حال پرداخت کامیون کارش است، یا زنی که وام‌هایش را پرداخت کرد و اکنون برای تامین هزینه وام مسکن خود در تقلا است، کجاست؟» کسیدی گفت. این قطعنامه از این آمریکایی‌ها که بدهی‌هایشان با گروه مورد علاقه‌ای که دولت بایدن انتخاب کرده متفاوت است، جلوگیری می‌کند تا لایحه این سیاست غیرمسئولانه و ناعادلانه را دریافت کنند.»

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

اقدام اجرایی بایدن – که توسط چاک شومر، رهبر اکثریت سنا از نیویورک و سایر دموکرات‌ها حمایت می‌شود – به وام‌گیرندگان فدرال که کمتر از 125000 دلار درآمد فردی دارند (یا زوج‌هایی که به طور مشترک مالیات می‌دهند و کمتر از آن درآمد کسب می‌کنند، تا 10000 دلار بابت بدهی دانشجویی لغو می‌شود. 250000 دلار سالانه) و تا 20000 دلار برای کسانی که گرنت های پل را دریافت می کنند. به گفته دفتر بودجه غیرحزبی کنگره، انتظار می رود این پیشنهاد 400 میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

این قطعنامه دو صفحه ای توسط سناتور بیل کسیدی از لوئیزیانا، عضو رده بندی کمیته بهداشت، آموزش، کار و بازنشستگی، در کنار سناتورهای جان کورنین از تگزاس و جونی ارنست از آیووا، و 35 حامی دولت جمهوری اسلامی، رهبری شد. مشورتی گفت.