سناتورهای جمهوری خواه از نامزدی مریک گارلند برای دیوان عالی جلوگیری کردند نه ترامپ

قضات دیوان عالی توسط رئیس جمهور معرفی و توسط سنا تایید می شوند. هوبر گفت که بر اساس قوانین سنا، نامزدهایی که نه تایید می شوند و نه رد می شوند، در پایان جلسه کنگره منقضی می شوند. این مورد در مورد گارلند بود.

USA TODAY، 11 اوت، ترامپ می‌گوید که با اقدامی که برای رفع مهر و موم حکم جستجوی مار-آ لاگو انجام می‌شود، مبارزه نخواهد کرد.

  • ادعا: دونالد ترامپ نامزدی مریک گارلند برای دادگاه عالی را پس از اینکه رئیس جمهور شد لغو کرد

    تنها چند روز پس از جستجو، دادستان کل مریک گارلند گفت که او “شخصا” تصمیم به درخواست حکم بازرسی را تایید کرده است. برخی از کاربران رسانه های اجتماعی ادعا می کنند که سابقه ادعایی گارلند با ترامپ ممکن است در این تصمیم نقش داشته باشد.

    در پست فیس بوک که در 9 اوت توسط بن فرگوسن مجری برنامه گفتگوی رادیویی به اشتراک گذاشته شد، آمده است: “دادستان کل مریک گارلند، یورش FBI به رئیس جمهور سابق را تایید کرد که شخصا نامزدی او برای دیوان عالی را پس از پیروزی در ریاست جمهوری لغو کرد.”

    USA TODAY، 20 اکتبر 2020، بررسی حقایق: جمهوری خواهان سنا در حال حرکت برای تایید نامزدی ترامپ برای دیوان عالی هستند اما مانع از اوباما شدند.

  • ما را در فیسبوک دنبال کنید! صفحه ما را لایک کنید تا در طول روز در مورد جدیدترین دیباک های ما به روز باشید

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بررسی واقعیت: سناتورهای جمهوری خواه نامزدی مریک گارلند SCOTUS را مسدود کردند





  • منبع

    کریس ادلسون، 14 اوت، مصاحبه تلفنی با USA TODAY

  • کار بررسی حقایق ما تا حدی با کمک مالی فیس بوک پشتیبانی می شود.

    بر اساس تحقیقات خود، ما به این ادعا که ترامپ نامزدی گارلند در دادگاه عالی را پس از ریاست جمهوری او لغو کرد، کاذب ارزیابی می کنیم. سناتورهای جمهوری خواه گفتند که گارلند، نامزد اوباما را در نظر نخواهند گرفت، زیرا می خواهند رئیس جمهور بعدی منتخب به سمت ریاست جمهوری انتخاب شود تا عدالت جدیدی را انتخاب کند. نامزدی گارلند در سال 2017 بدون دخالت ترامپ به پایان رسید.

    منابع بررسی حقایق ما:

    • پرزیدنت باراک اوباما در سال 2016 گارلند را به دیوان عالی معرفی کرد. با این حال، سناتورهای جمهوری خواه گفتند که گارلند را در نظر نخواهند گرفت زیرا می خواهند رئیس جمهور بعدی برای پر کردن کرسی خالی دادگاه عالی انتخاب شود. بدون هیچ اقدامی از سوی سنا، نامزدی گارلند در سال 2017 به پایان رسید – و بدون دخالت ترامپ.

      وال استریت ژورنال، 3 ژانویه 2017، نامزدی مریک گارلند در دادگاه عالی پرزیدنت اوباما به پایان می رسد.

    • این پست در کمتر از یک هفته بیش از 1200 اشتراک گذاری ایجاد کرد. پست های مشابه صدها تعامل در فیس بوک و توییتر.

      USA TODAY با کاربران رسانه های اجتماعی تماس گرفت که این ادعا را برای اظهار نظر به اشتراک گذاشتند.

      سناتورهای جمهوری خواه از نامزدی گارلند جلوگیری کردند

      دادگاه عالی ایالات متحده، در تاریخ 15 اوت، اعضای فعلی

    • دادگاه استیناف ایالات متحده برای مدار DC، در 15 آگوست، مریک گارلند مشاهده شد

    • ماموران FBI در 8 آگوست به عنوان بخشی از تحقیقات فدرال در مورد اینکه آیا ترامپ پس از ترک مقام خود اسناد طبقه بندی شده را به طور غیرقانونی از کاخ سفید خارج کرده است، املاک مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ را در فلوریدا بازرسی کردند.

      بروس هوبر، استاد حقوق دانشگاه نوتردام، در ایمیلی به USA TODAY گفت که ترامپ شخصاً نامزدی گارلند را لغو نکرده است.

      بررسی واقعیت: بروس راینهارت، که جستجوی FBI از مار-آلاگو را تایید کرده بود، توسط ترامپ منصوب نشده بود

      USA TODAY، 16 مارس 2016، سناتورهای جمهوری خواه قول دادند که گارلند را برای پر کردن جای خالی دادگاه عالی در نظر نگیرند.

    • با این حال، سناتورهای جمهوری خواه از در نظر گرفتن گارلند خودداری کردند و گفتند که با توجه به انتخابات آتی سال 2016، آنها می خواهند رئیس جمهور بعدی جایگزینی برای اسکالیا معرفی کند. میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا، رئیس‌جمهور کای، گفت که می‌خواهد برای پر کردن این جایگاه “صدایی به مردم بدهد”.

      همانطور که USA TODAY گزارش داد، پس از مرگ آنتونین اسکالیا، قاضی دیوان عالی در 13 فوریه 2016، اوباما این فرصت را داشت تا یک قاضی جدید را با تصدی مادام العمر معرفی کند. او گارلند را انتخاب کرد که در آن زمان قاضی ارشد دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا بود.

      با تشکر از شما برای حمایت از روزنامه نگاری ما. می‌توانید در نسخه چاپی، برنامه بدون آگهی یا نسخه روزنامه الکترونیکی ما در اینجا مشترک شوید.

      جمهوری خواهان در کمیته قضایی سنا جلسه استماع یا تاییدی برای گارلند برگزار نکردند. به گزارش وال استریت ژورنال، نامزدی او در 3 ژانویه 2017، آخرین روز آن جلسه کنگره به پایان رسید. به گفته وب سایت دیوان عالی، نیل گورسوچ، نامزد ترامپ، کرسی خالی اسکالیا را در آوریل 2017 پر کرد.

      رتبه ما: نادرست

      اما کارشناسان حقوقی به USA TODAY گفتند که ترامپ هیچ نقش مستقیمی در نامزدی شکست خورده گارلند برای دادگاه عالی نداشته است.

      USA TODAY، 13 فوریه 2016، جمهوری خواهان در حال حاضر مخالف هرگونه نامزدی اوباما برای دیوان عالی هستند

    • کاخ سفید، در 15 اوت، شعبه قضایی

    بروس هوبر، 14 اوت، تبادل ایمیل با USA TODAY