سناتورهای جمهوری خواه از دسانتیس به دلیل اینکه اوکراین یک منافع حیاتی نیست، عقب نشینی می کنند

ویپ اقلیت سنا، جان تون، RS.D.، زمانی که در مورد دیسانتیس تحت فشار قرار گرفت، گفت: «من دیدگاه متفاوتی نسبت به او درباره آن دارم». همانطور که می دانید در اعضای حزب ما دیدگاه های مختلفی وجود دارد.

روبیو افزود: من نمی‌دانم او چه می‌خواهد انجام دهد یا هدفش چیست، بدیهی است که او به عنوان استاندار هر روز با سیاست خارجی سروکار ندارد.

واشنگتن – سناتورهای جمهوری خواه روز سه شنبه با ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا به دلیل اظهارات وی مبنی بر اینکه دفاع از اوکراین در برابر تجاوز روسیه یک منافع “حیاتی” ایالات متحده نیست، اختلاف نظر کردند.

سایر جمهوری خواهان گفتند که این موضوع باعث ایجاد بحث در انتخابات مقدماتی خواهد شد.

بسیاری از جمهوری خواهان گفتند که حفاظت از اوکراین در نهایت برای محافظت از ایالات متحده و متحدانش در اروپا است.

روبیو به مجری محافظه کار رادیویی هیو هویت گفت: «این یک مناقشه ارضی نیست به این معنا که اگر ایالات متحده تصمیم بگیرد که می‌خواهد به کانادا حمله کند یا باهاما را تصرف کند، یک مناقشه ارضی است.» «فقط به این دلیل که کسی چیزی را ادعا می کند به این معنی نیست که متعلق به اوست. این یک تهاجم است.»

سناتور راجر ویکر، عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح، گفت: “من کاملاً با نظرات او مخالفم.”

کرامر گفت: “ما پایگاهی داریم که بی قرار است، و اگر او برای ریاست جمهوری نامزد شود، احتمالا باید کمی با آن پایگاه صحبت کند.” رئیس جمهور ایالات متحده و او تمام این قدرت را دارد، پس امیدوارم که به اندازه کافی در مورد جزئیات برای تصمیم گیری توضیح داده شده باشد. اما من همچنین امیدوارم که این موقعیت کمی تکامل یابد.»

حدود نیمی از همکاران ویکر در جمهوری خواهان درجات مختلفی مخالفت خود را با اظهارات دیسانتیس دوشنبه شب در فاکس نیوز ابراز کردند.

سناتور تامی توبرویل از R-Ala گفت: «آنها یک علاقه حیاتی هستند. ما اساسا از ناتو و اروپا محافظت می کنیم. اما او گفت که یک بحث معتبر در مورد اینکه ایالات متحده تا چه حد می تواند از نظر کمک به اوکراین پیش برود، وجود دارد. او گفت: «ما شکست خوردیم. ما باید برنامه بهتری داشته باشیم.»

سناتور مایک راندز: «این چیزی است که من فکر می‌کنم هر یک از افرادی که علاقه‌مند به کار به عنوان رئیس‌جمهور بعدی ایالات متحده هستند، واقعاً باید قبل از تصمیم‌گیری درباره این موضوع خاص، یک گزارش کامل داشته باشند.» RS.D. به خبرنگاران گفت.

اظهارات پرمخاطب دیسانتیس، یک نامزد بالقوه ریاست جمهوری 2024 که بسیاری از نخبگان جمهوری خواه انتظار دارند جایگزین اصلی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا باشد، درگیری را در داخل حزب بین شاهین های امنیتی تشدید می کند که می خواهند نظم پس از جنگ جهانی دوم را حفظ کنند. یک جناح راست پوپولیست که به دنبال عقب نشینی از امور جهانی است.

کرامر، که در غیر این صورت دیسانتیس را تحسین می کرد، گفت که از این اظهارات “بسیار شگفت زده نمی شود”، زیرا دیسانتیس در حال حرکت در یک پویایی پیچیده با پایگاه حزب است.

بنابراین ما خواهیم دید که چگونه حرکت می کند. اما ما تعدادی از افراد را داریم که فکر می کنم به دنبال مسابقه 2024 هستند و خواهیم فهمید که آیا بقیه آنها نیز همین احساس را دارند یا خیر.

سناتور کوین کرامر، RN.D.، به NBC News گفت: “من قطعا از ارسال سیگنال به [Russian President] ولادیمیر پوتین که ما نگران او نیستیم، و من مطمئناً از ارسال سیگنال به سایر متحدان در سراسر جهان مبنی بر اینکه شما تنها هستید، متنفرم. زیرا این می تواند منجر به گسترش سلاح های هسته ای شود که ما برای دهه ها از آن اجتناب کرده ایم. بنابراین نه، من فکر می کنم این به نفع ماست.»

سناتور جان کندی، رئیس جمهور آمریکا، گفت: «من نمی‌خواهم آمریکا پلیس جهان باشد، اما ولادیمیر پوتین یا ولادیمیر پوتین را نمی‌خواهم. [Chinese President] شی جین پینگ هم پلیس جهان باشد. من هرگز به کمک های اوکراین به عنوان خیریه نگاه نکرده ام. من به آن به عنوان حفظ خود نگاه کرده ام.»

سناتور لیندسی گراهام، RS.C.، گفت که اظهارات دیسانتیس منعکس کننده “سوء تفاهم از وضعیت” است.

«این یک درگیری ارضی نیست. او گفت که این یک جنگ تجاوزکارانه است، و افزود که دسانتیس یک فرماندار عالی بوده است، اما به نظر من، اگر اوکراین را درست نگیرید، این فرصتی است برای متوقف کردن پوتین قبل از اینکه یک جنگ بزرگتر شود. و چین در حال تماشا است.»

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

سناتور مارکو روبیو، R-Fla.، عضو رده بندی کمیته اطلاعات، دیدگاه دسانتیس را رد کرد که جنگ روسیه در اوکراین “یک اختلاف ارضی” بین دو طرف بود.