سم بنکمن-فرید در حالی شهادت می دهد که قانونگذاران خواستار پاسخ هایی درباره سقوط FTX هستند

مشخص نیست که آیا بنکمن-فرید در کمیته حاضر خواهد شد یا خیر. براون، با همکاری سناتور پت تومی، عضو رده بندی جمهوریخواه، گفت که اگر داوطلبانه شرکت نکند، احضاریه ای صادر خواهند کرد تا او را وادار به حضور در 14 دسامبر کنند.

او گفت: “من باید در بالای این موضوع قرار می‌گرفتم، و واقعاً احساس بدی و پشیمانی می‌کنم که نبودم. بسیاری از مردم صدمه دیدند. و این برای من است.”

عکس: ساموئل بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل FTX، در جلسه کمیته کشاورزی، تغذیه و جنگلداری سنا درباره “بررسی دارایی های دیجیتال: خطرات، مقررات و نوآوری” در کاپیتول هیل در واشنگتن دی سی شهادت می دهد. (سائول لوب/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ، FILE)

Bankman-Fried گفت که سعی خواهد کرد مسائل مربوط به پرداخت بدهی FTX در ایالات متحده را روشن کند، آنچه که به نظر او منجر به سقوط و “شکست های خود” شده است.

سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX برای شهادت در مورد سقوط صرافی غول پیکر 32 میلیارد دلاری در مقابل کنگره حاضر خواهد شد.

سم بنکمن-فرید برای شهادت در حالی که قانونگذاران خواستار پاسخ به سقوط FTX هستند در ابتدا در abcnews.go.com ظاهر شد.



منبع

کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان گفت که بانکمن-فرید روز سه شنبه 13 دسامبر در جلسه استماع با عنوان “بررسی سقوط FTX، قسمت 1” شهادت خواهد داد.

بانکمن-فرید در توییتر خود نوشت: «من خودم را به عنوان یک مدیر عامل نمونه تصور می کردم که تنبل یا قطع ارتباط نمی شود. وقتی من این کار را کردم بسیار مخرب تر شد. متاسفم. امیدوارم مردم بتوانند از تفاوت بین اینکه چه کسی بودم و چه کسی می توانستم باشم یاد بگیرند.”

عکس: سام بنکمن-فرید در طول مصاحبه با جورج استفانوپولوس.  (ای بی سی نیوز)

سناتورهای دموکرات الیزابت وارن و شلدون وایت هاوس خواستار تحقیقات جنایی از سوی وزارت دادگستری در مورد بانکمن-فرید به دلیل “اتهامات نگران کننده کلاهبرداری و رفتار غیرقانونی” شده اند.

بیشتر: سام بنکمن-فرید از FTX در مورد سقوط غول رمزنگاری: “بسیاری از مردم آسیب دیدند. و این بر عهده من است

قانون‌گذاران از هر دو طرف گفته‌اند که می‌خواهند پس از سقوط دو شرکت او – FTX و صندوق تامینی Alameda Research – و سوءمدیریت سرمایه‌های مشتریان، حرف‌های بانکمن-فرید را بشنوند.

براون به Bankman-Fried گفت: “شما باید پاسخگوی شکست هر دو نهاد باشید که حداقل تا حدی ناشی از سوء استفاده آشکار از سرمایه مشتری و از بین بردن میلیاردها دلار بدهی به بیش از یک میلیون طلبکار بوده است.”

جان ری، مدیر عامل جدید FTX که شرکت را در مراحل ورشکستگی هدایت می کند، نیز شهادت خواهد داد.

نماینده پاتریک مک‌هنری، نماینده RN.C، که در کنگره بعدی ریاست کمیته را برعهده خواهد داشت، گفت: “ضروری است که ما بازیگران بد را مسئول بدانیم تا بازیکنان مسئول بتوانند از فناوری برای ایجاد یک سیستم مالی فراگیرتر استفاده کنند.”

رئیس کمیته، ماکسین واترز، کالیفرنیا، در بحبوحه مقاومت اولیه بنکمن-فرید برای حضور در کمیته، در توئیتی خطاب به او نوشت: “همانطور که می دانید، سقوط FTX به بیش از یک میلیون نفر آسیب رسانده است. شهادت شما نه تنها برای آن معنادار است. اعضای کنگره، اما برای مردم آمریکا نیز حیاتی است.”

بانکمن-فرید، در مصاحبه ای با جورج استفانوپولوس، از ABC News، این موضوع را رد کرد که می دانسته است “استفاده نادرست از وجوه مشتریان وجود داشته است.”

بانکمن-فرید: “من هنوز به بسیاری از داده هایم دسترسی ندارم — حرفه ای یا شخصی. بنابراین محدودیتی برای آنچه می توانم بگویم وجود دارد و آنقدر که می خواهم مفید نخواهم بود.” نوشت. اما از آنجایی که کمیته هنوز فکر می کند مفید خواهد بود، من حاضرم در روز سیزدهم شهادت بدهم.

آلیسون پکورین و لورن پلر از ABC News در این گزارش مشارکت داشتند.

شرود براون، دموکرات، رئیس کمیته بانکداری سنا، درخواست کرده است که بنکمن-فرید در 14 دسامبر حضور یابد تا به “سوالات بی پاسخ مهم” در مورد نحوه برخورد با مشتریان در طول سقوط شرکت ها رسیدگی کند.

بیشتر: درباره سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX چه باید بدانید

عکس: ساموئل بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل FTX، در جلسه کمیته کشاورزی، تغذیه و جنگلداری سنا درباره

بانکمن-فرید، در یک سری توییت، گفت که پس از مقاومت اولیه در برابر درخواست کمیته، “مایل به شهادت است”.

عکس: سام بنکمن-فرید در طول مصاحبه با جورج استفانوپولوس. (ای بی سی نیوز)