سقوط هواپیما در 50 سال پیش مسیر تاریخ ایالات متحده را تغییر داد

و شاید بیشتر از آن: بر اساس زندگی نامه هاوارد هانت در سال 2007، دوروتی به عنوان منبع و دارایی برای سیا عمل می کرد.

هیئت منصفه بزرگ رفتار مقامات مدرسه ایالت ویرجینیا در مورد تجاوزات جنسی را محکوم می کند

کولسون سه دقیقه پس از مکالمه اعلام کرد: «تازه یک خبر وحشتناک غم انگیز دریافت کردم. “آن سقوط هواپیما – همسر هوارد هانت در آن بود.” نیکسون با تعجب واقعی در صدایش گفت: همسرش مرده است؟ کولسون پاسخ داد: “بله قربان، او در آن سانحه هواپیما در شیکاگو کشته شد.”

پنجاه سال بعد، هنوز مشخص نیست که آیا “بازی ناخوشایند” وجود داشته است یا خیر، همانطور که هیئت ملی ایمنی حمل و نقل این حدس و گمان را در سرنگونی یونایتد 553 توصیف کرد. NTSB سقوط را یک تصادف به دلیل اشتباه خلبان اعلام کرد. پزشکی قانونی شهرستان کوک که در ابتدا یکی از تلفات مسافران درجه یک را ناشی از “ظاهراً مقداری نیروی انفجاری” و دیگری را در قسمت اتوبوس “جراحات ناشی از انفجار و سوختگی شدید” توصیف کرد، بعداً به “انتخاب نامناسب صفت ها” اعتراف کرد. ” و تصریح کرد که قربانیان “جراحات ناشی از برخورد انرژی زیاد” جان خود را از دست داده اند.

بلافاصله، سؤالاتی پرسیده شد: آیا هانت به قتل رسیده است تا او را از افشای این موضوع که کاخ سفید در پوشش پنهان کاری قرار دارد، باز دارد؟ آیا پیامی برای همه متهمان واترگیت ارسال می شد؟

هاوارد در تماسی که کولسون در Dictabelt خود ضبط کرده بود به کولسون گفت: “مخاطرات بسیار بسیار زیاد است، و این چیز نباید به دلایل احمقانه از هم بپاشد.”

همانطور که در نوارهای کاخ سفید ضبط شده است، کولسون با نیکسون صحبت کرد. نیکسون با پیشنهاد عفو موافقت کرد.

هیچ دانه برفی مثل هم نیست. این عکس های نزدیک خیره کننده گواه این موضوع هستند.

با این حال، آنچه واضح است، تأثیر سقوط هواپیما بر رسوایی واترگیت است. این یک نقطه عطف حیاتی بود. هوارد هانت که نگران بود در صورت گذراندن سال‌ها در زندان، فرزندانش یتیم شوند، از وکیل خود خواست تا با کولسون ملاقات کند و پس از یک سال حبس، در صورتی که هانت به گناه خود اعتراف کند و از محاکمه اجتناب کند، از نیکسون درخواست عفو کند.

اینطوری نشد واترگیت به گلوله برفی ادامه داد و نیکسون در آگوست 1974 مجبور به استعفا شد. هوارد هانت 33 ماه را در زندان گذراند. او هرگز به خاطر جنایاتش مورد عفو قرار نگرفت.

دوروتی بعداً به عنوان “پرداخت کننده” پول های خفه کننده به متهمان واترگیت و خانواده های آنها شناخته شد تا از همکاری سارقان با مقامات و شهادت در دادگاه جلوگیری کند.

تردیدی وجود ندارد که دوروتی و هاوارد هانت از عدم پاسخگویی حلقه درونی رئیس جمهور ریچارد ام. نیکسون و پرداخت های نامنظم پولی که هاوارد از آنها شکایت می کرد که به صورت “فریب و افتضاح” انجام می شد ابراز نارضایتی می کردند. پس از پیروزی قاطع نیکسون در نوامبر 1972، هاوارد با تماس خود در کاخ سفید، چارلز کولسون، هشدار داد که پول در حال تبدیل شدن به یک مشکل است.

برای مهم ترین و جالب ترین داستان های واشنگتن پست در خبرنامه The Post Most مشترک شوید.

نیکسون رعد و برق زده شد. “اوه خدای من!” او فریاد زد.

جیمز دی. روبنالت نویسنده چهار کتاب غیرداستانی از جمله “ژانویه 1973: واترگیت، رو در برابر وید، ویتنام، و ماهی که آمریکا را برای همیشه تغییر داد” است.

سه هفته بعد، دوروتی هانت مرد.

مطالب مرتبط

این تصادف که در نوع خود یک تراژدی بود، به سرعت به چیزی بیشتر تبدیل شد: منبعی برای تئوری های توطئه و کاتالیزوری که به پایان رسوایی واترگیت کمک کرد.

بازرسان پس از بررسی لاشه‌ها، یک بسته اسکناس 100 دلاری به ارزش 10000 دلار را در کیفی متعلق به دوروتی هانت پیدا کردند. همچنین مشخص شد که او قبل از پرواز یک بیمه نامه پرواز 225000 دلاری در فرودگاه ملی واشنگتن گرفته است.

اگر نیکسون از نقشه ای برای کشتن دوروتی هانت اطلاع داشت، کار خوبی انجام داد و آن را در نوارهای مخفی کاخ سفید پنهان کرد. یک روز پس از سقوط، نیکسون با کولسون در کمپ دیوید تماس گرفت که توسط یک تلفن در مطالعه ضبط شد که به طور خودکار زمانی که نیکسون در محل اقامت بود فعال می شد.

کولسون آن را یک “تراژدی” نامید و متعجب بود که چگونه هاوارد هانت “با آنچه که از سر گذرانده است، از آن جان سالم به در خواهد برد.” کولسون دوروتی هانت را به خوبی می شناخت، زیرا خانواده ها پس از ملاقات هانت و کولسون در رویدادهای فارغ التحصیلان دانشگاه براون در منطقه واشنگتن با یکدیگر معاشرت کردند. کولسون به رئیس جمهور گفت: “او یک زن خارق العاده بود، فقط خارق العاده.”

در بعدازظهر 8 دسامبر 1972، یک بوئینگ 737 در یک محله مسکونی در شیکاگو، یک مایلی و نیم از فرودگاه بین المللی میدوی، جایی که پرواز – پرواز 553 خطوط هوایی یونایتد – برای توقف بین فرودگاه ملی واشنگتن و در حرکت بود، سقوط کرد. اوماها. 43 نفر از 61 سرنشین هواپیما و دو تن از ساکنان خانه ای که هواپیما در آن استراحت کرده بود کشته شدند.

بعداً، زمانی که هانت در معرض محکومیت قرار گرفت، از کاخ سفید اخاذی کرد و تهدید کرد که «چیزهای درز» درباره کارهای دیگر تیم نیکسون را افشا خواهد کرد، مگر اینکه پول بیشتری برای پرداخت هزینه های قانونی خود و تأمین مخارج زندگی خانواده اش به مدت حداقل یک سال تا زمانی که او دریافت کند. همانطور که او انتظار داشت حکم تخفیف داده شد.

جورج کالینز، نماینده کنگره و بنیانگذار گروه سیاه پوستان کنگره، یکی از مسافران کشته شده بود. میشل کلارک، خبرنگار تلویزیونی جوان CBS News نیز همینطور بود.

پس از داد و بیداد کلاب کیو، یک درگ کوئین با یک تهدید مرگبار روبرو می شود



منبع

چهار متهم دیگر واترگیت، آمریکایی‌های کوبایی اهل میامی که هاوارد هانت آنها را به عملیات دزدی آورده بود، این موضوع را نشانه‌ای از عفو آن‌ها نیز دانستند و همچنین به جرم خود اقرار کردند.

طبق گزارشات در آن زمان، تقریباً بلافاصله، مأموران FBI در صحنه حاضر شدند.

دوروتی هانت همسر یکی از سرکردگان واترگیت، مامور سابق سیا ای. هوارد هانت بود. هانت در واشینگتن دی سی تحت کیفرخواست قرار گرفت و با متهمان همدست خود محاکمه شد که قرار بود هفته دوم ژانویه 1973 آغاز شود.

اما توجه عمومی به مسافر دیگری به نام دوروتی هانت معطوف شد. هنگامی که جسد به شدت سوخته او با استفاده از جواهراتی که روی بدنش پیدا شده بود شناسایی شد، خبرنگاران که قبلاً توسط واترگیت دیوانه شده بودند، بیش از حد وارد عمل شدند.

در روز دوشنبه، 11 دسامبر، نیکسون با رئیس ستاد خود، اچ آر هالدمن، جمع شد و این سوال را درباره قابلیت ردیابی 10000 دلاری که در کیف دوروتی یافت شد، مطرح کرد. هوارد هانت ادعا کرده بود که دوروتی برای سرمایه گذاری در هتل های هوارد جانسون پول نقد را نزد پسر عموی خود در شیکاگو می برد و هالدمن گفت که این داستان احتمالاً حقیقت دارد. هالدمن در مورد هانت می گوید: «آنها الگویی از معاملات نقدی دارند.