سقوط بالگرد در کیف 18 کشته برجای گذاشت و مقامات ارشد اوکراین کشته شدند

در مورد این که آیا این سقوط یک تصادف بوده است یا در نتیجه جنگ با روسیه، صحبتی فوری منتشر نشده است. اخیراً هیچ درگیری در منطقه کیف گزارش نشده است.

او گفت: “امروز یک روز بسیار غم انگیز دیگر – ضررهای جدید.”

این سقوط تنها چهار روز پس از حمله موشکی روسیه به یک ساختمان مسکونی در جنوب شرقی اوکراین رخ داد که منجر به کشته شدن 45 غیرنظامی از جمله شش کودک شد که این مرگبارترین حمله به غیرنظامیان از بهار تاکنون بوده است.

الکسی کولبا، فرماندار منطقه ای کیف گفت که سه کودک نیز کشته شدند. پیش از این، مقامات و رسانه ها گزارش داده بودند که این بالگرد در نزدیکی یک مهدکودک سقوط کرده است.

کی‌یف، اوکراین (AP) – مقامات اوکراینی اعلام کردند که سقوط یک بالگرد در حومه کیف، 18 کشته برجای گذاشت، از جمله وزیر کشور اوکراین و سه کودک.

او گفت که تحقیقات توسط سرویس امنیتی اوکراین انجام می شود.

بورگه برنده، رئیس انجمن پس از افتتاح جلسه برای ادای احترام به مقامات اوکراینی که در سقوط هواپیما کشته شدند، درخواست 15 ثانیه سکوت کرد.

اولنا زلنسکا، بانوی اول اوکراین، دقایقی قبل از شرکت در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، چشمان اشک آلود خود را خیس کرد و بینی خود را از روی احساسات فشرد.

موناستیرسکی، که مسئول پلیس اوکراین و سایر خدمات اضطراری بود، بلندپایه ترین مقام اوکراینی است که از زمان شروع جنگ با روسیه در تقریبا 11 ماه پیش جان باخته است.

به گفته ایهور کلیمنکو، رئیس پلیس ملی اوکراین، دنیس موناستیرسکی، وزیر کشور، یوهان ینین، معاون وی و یوری لوبکوویچ، وزیر امور داخلی وزارت کشور، در میان کشته شدگان بودند.

کلیمنکو گفت که 9 نفر از کشته شدگان سرنشین هلیکوپتر خدمات اضطراری بودند که در برواری، حومه شرقی پایتخت اوکراین سقوط کرد.

آندری کوستین، دادستان کل اوکراین در تلگرام گفت: «در حال حاضر، ما در حال بررسی همه نسخه‌های احتمالی حادثه سقوط هلیکوپتر هستیم».

والی منطقه گفت: در مجموع 29 نفر از جمله 15 کودک مجروح شدند.

___

پوشش AP از جنگ در اوکراین را دنبال کنید: https://apnews.com/hub/russia-ukraine



منبع

کریلو تیموشنکو، معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت: “وقتی برای بهبودی از یک تراژدی نداشتم، در حال حاضر یک تراژدی دیگر وجود دارد.”