سقوط اوریون و پایان ماموریت ماه آرتمیس اول ناسا را ​​دنبال کنید

11:45 صبح: پانزده دقیقه تا جدا شدن ماژول خدمه اوریون از ماژول خدمات آژانس فضایی اروپا که پیشرانش و موتور سیستم مانور مداری را در خود جای داده است. ماژول سرویس برای مدتی در مدار باقی می‌ماند قبل از اینکه دوباره در جو سقوط کند و در نهایت با ورود مجدد سوخته شود.

شرایط بهبودی

12:20 بعد از ظهر: اوریون رابط ورودی خود را با شروع سوراخ شدن در قسمت های بالایی جو زمین آغاز کرده است. Orion به دلیل تجمع گرما و پلاسما در اطراف کپسول، حدود پنج دقیقه در یک دوره خاموشی ارتباط خواهد بود. دمای هوا تا حدود 5000 درجه افزایش می یابد. از آنجایی که اوریون در حال تلاش برای “ورود مجدد پرش” است، از اتمسفر خارج می شود تا مقداری از سرعت، گرما و نیروهای g را از بین ببرد. دوباره وارد می شود و قبل از رسیدن به ارتفاع حدود 40000 فوتی، دوباره وارد دوره خاموشی ارتباطی دیگری می شود.

فضا برای ما مهم است و به همین دلیل ما در تلاش هستیم تا پوشش برتر صنعت و پرتاب فلوریدا را برای شما به ارمغان بیاوریم. روزنامه نگاری مانند این زمان و منابع می خواهد. لطفاً با اشتراک در اینجا از آن حمایت کنید.

12:35:28 بعد از ظهر – ارتفاع 40000 فوت

نقاط عطف آینده

این فضاپیما سریعتر به اتمسفر زمین باز می گردد و علاوه بر پیمودن رکوردشکنی دورترین فاصله از زمین، دمای ورود مجدد را نسبت به هر فضاپیم دیگری که برای پرواز انسان طراحی شده است تجربه خواهد کرد.

این یک ماموریت اختصاص داده شده برای فشار دادن Orion به محدودیت ها قبل از میزبانی ماموریت های فضانوردان متعدد در دهه آینده را به پایان می رساند.

Splashdown!

11 صبح: صبح بخیر. به پوشش زنده سفر بازگشت امروز فضاپیمای اوریون ناسا خوش آمدید. Splashdown برای ساعت 12:39 بعد از ظهر به وقت شرقی در سواحل جزیره گوادالوپ در اقیانوس آرام تنظیم شده است. اوریون در حال آزمایش یک تکنیک جدید ورود مجدد است که ناسا از آن به عنوان “ورود مجدد پرش” یاد می کند. Orion قبل از اینکه دوباره به بیرون بپرد، یک بار در جوی فرو می‌رود تا از استرس ورود مجدد بکاهد. سپس برای فرود نهایی خود دوباره به جو فرو خواهد رفت. با ما همراه باشید تا نقاط عطف پایان امروز ماموریت آرتمیس I ناسا به ماه و بازگشت را برجسته کنیم.

11:24 صبح: سخنگوی ناسا، Derrol Nail، گزارش می‌دهد که حالت دریا در سایت splashdown Orion حدود 4-5 فوت ارتفاع دارد. این در محدوده محدودیت های عملیات بازیابی است.

به پوشش زنده خوش آمدید

این مقاله ابتدا در فلوریدا امروز منتشر شد: به‌روزرسانی‌های زنده: سقوط Orion مأموریت ماه آرتمیس I ناسا را ​​به پایان می‌رساند.



منبع

12:20:14 بعد از ظهر – رابط ورودی ماژول خدمه

به‌روزرسانی‌های زنده زیر را دنبال کنید (بازسازی دستی لازم است.) برای به‌روزرسانی‌های دقیق‌تر و امکان پرسیدن سؤال، این پیوند را دنبال کنید.

اوریون با سرعت 25000 مایل در ساعت قبل از “پرش” به اتمسفر زمین بازخواهد گشت تا از سرعت و نیروهای g مرتبط با ورود مجدد جو از مسیر ماه خارج شود. سپس برای فرود نهایی خود به اتمسفر بازمی گردد و تا حدود 300 مایل در ساعت کاهش می یابد. چتر نجات‌ها برای کاهش سرعت فضاپیما تا 20 مایل در ساعت قبل از پاشش در اقیانوس مستقر خواهند شد.

پایان سفر 1.4 میلیون مایلی اوریون، 25 روز و نیم پس از پرتاب به بالای موشک سیستم پرتاب فضایی 322 فوتی ناسا در روز چهارشنبه، 16 نوامبر، از مرکز فضایی کندی در فلوریدا صورت می گیرد.

12:39:41 بعد از ظهر – Splashdown

جدایی تایید شد

12:36:06 بعد از ظهر – دروگ چاه مستقر می شود

Splashdown در ساعت 12:40 بعدازظهر به وقت شرقی و به پایان رساندن ماموریت 25 و نیم روزه ماه Artemis I.

چتر نجات مستقر شد

12:38 بعد از ظهر: چترهای اصلی اوریون مستقر شده اند.

ورود مجدد شروع شد

12:37:26 بعد از ظهر – راه اندازی ناودان اصلی

به‌روزرسانی‌های زنده را دنبال کنید، زیرا ناسا ساعت 12:39 بعد از ظهر به وقت شرقی، یکشنبه، 11 دسامبر، برای سرنگونی یک فضاپیمای بدون سرنشین اوریون در اقیانوس آرام در سواحل کالیفرنیا. این نشان دهنده پایان پرواز آزمایشی آرتمیس I آژانس به ماه و بازگشت است.

12:36:02 بعد از ظهر – استقرار چاه پوششی جلوی خلیج

ساعت 12 شب: ناسا تأیید می کند که ماژول خدمه اوریون با موفقیت از ماژول خدمات آژانس فضایی اروپا جدا شده است که اولین نقطه عطف مهم در توالی ورود مجدد و فرود امروز است.

جدایی در راه است