سفارت چین پس از معرفی لایحه هاولی برای تحریم شی

رژیم چین پس از آنکه جاش هاولی سناتور جمهوری خواه را پیشنهاد کرد قانونی برای تحریم رهبر خودکامه شی جین پینگ به دلیل ریاست بر نقض حقوق بشر علیه جمعیت مسلمان در سین کیانگ، سخنان خشمگینانه ای داشت.

ح‌ک‌چ اخیراً چندین نمایش عمومی برای نشان دادن اقتدار شی به نمایش گذاشته است. به عنوان مثال، هفته گذشته رئیس جمهور سابق چین، هو جینتائو، که اکنون مسن است، پس از انتخاب اعضای جدید کمیته مرکزی ح‌ک‌چ در فرآیندی که هر پنج سال یک بار انجام می‌شود، به طور فیزیکی از جلسه کنگره حذف شد. هو مقاومت کرد و وقتی او را به بیرون اسکورت کردند، مضطرب به نظر رسید.

ایالات متحده و برخی از نیروهای غربی به دنبال بی ثبات کردن سین کیانگ و استفاده از آن برای مهار چین هستند. این دستور کار سیاسی ناعادلانه و مخرب از حمایت سیاسی مردم برخوردار نخواهد بود و تنها به شکست ختم خواهد شد.»

در این نامه ادعای مکرر چین مبنی بر اینکه اتهامات غرب در مورد نسل کشی در سین کیانگ به شدت نادرست است، تکرار شده است. در ماه اوت، یک گزارش سازمان ملل «نقض جدی حقوق بشر» علیه مسلمانان اویغور، از جمله کار اجباری، عقیم سازی اجباری، سرکوب گفتار و زبان، و شکنجه آشکار را مستند کرد.

طرف چینی از سناتور هاولی می‌خواهد که ذهنیت جمع صفر و تعصب ایدئولوژیک جنگ سرد علیه چین را کنار بگذارد، به سیاست‌های حزب کمونیست چین و دولت چین به درستی نگاه کند، جلوی پیشبرد این لایحه را بگیرد، هرگونه حمله و تهمت علیه حزب کمونیست چین و رهبری چین را متوقف کند. لی گفت، هر گونه اقدامی را برای تضعیف حاکمیت و امنیت چین متوقف کنید و از حرکت در مسیر اشتباه و خطرناک خودداری کنید.

اطلاعات بیشتر از National Review



منبعلی ژیانگ، مشاور رئیس جمهور چین، “سناتور هاولی در تلاش است تا بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین و رهبری حزب کمونیست چین را لکه دار کند، روابط بین حزب کمونیست چین و مردم چین را تقسیم کند و حتی جرأت کند که رهبری ارشد چین را تحریم کند.” سفارت چین نوشت.

لایحه هاولی، که هفته گذشته ارائه شد، احتمالاً باعث توبیخ خشمگینانه شده است، زیرا تحریم‌ها را مستقیماً علیه شی، که آماده است برای سومین دوره به عنوان رهبر ح‌ک‌چ تضمین کند و قدرت خود را تثبیت کند، اعمال می‌کند. این لایحه به شی و معاونان ارشد وی ح‌ک‌چ با تحریم‌های مگنیتسکی ضربه می‌زند و هر گونه دارایی در دسترس سیستم مالی غرب را مسدود می‌کند و آنها را از سفر به ایالات متحده منع می‌کند.

سفارت چین پس از معرفی لایحه هاولی برای تحریم شی

یک کارشناس مستقل سازمان ملل متهم کرد که برخی از فعالیت های دولت چین در آنجا می تواند جنایت علیه بشریت باشد. لی مدعی شد که اقدامات قهرآمیز چین در سین کیانگ “در مورد قومیت، حقوق بشر یا مذهب نیست” بلکه در مورد “ضد تروریسم، ضد جدایی‌طلبی و رادیکال‌زدایی” است.

در نامه ای که دوشنبه به دست آمده است Axiosسفارت چین در واشنگتن دی سی، لایحه هاولی را “متکبرانه و نفرت انگیز” محکوم کرد و او را به تضعیف شی و حزب کمونیست چین متهم کرد.

«در حالی که جو بایدن حواسش پرت است، شی جین پینگ به سرعت در حال تحکیم قدرت در حزب کمونیست چین است، قدرتی که او قصد دارد از آن برای وادار کردن جهان به بستن چشم بر جنایات رژیمش استفاده کند. اما ما نباید به دور نگاه کنیم. هاولی در بیانیه ای گفت: ما باید شی و جانشینانش را مسئول جنایات علیه بشریت کنیم و می توانیم با تحمیل هزینه های واقعی برای همدستی آنها در جنایات سین کیانگ شروع کنیم.

لی نوشت که چین از بازیگران اصلی سیاسی آمریکا انتظار دارد رویکردی آشتی جویانه در قبال چین اتخاذ کنند و به دنبال جنگ سرد جدید نباشند.