سرویس مخفی تصویری لعنتی از ترامپ برای کمیته 6 ژانویه ترسیم کرد. این اولین باری نبود که ماموران برای شهادت فراخوانده می شدند.

لو فاکس، که به عنوان یک مامور سابق شهادت داده بود، حتی بازگو کرد که چگونه کلینتون خواسته بود به کسی که با توضیحات لوینسکی مطابقت دارد، آگاه شود.

کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان از مشاهدات مامورانی که وظیفه حفاظت از رئیس جمهور را بر عهده داشتند برای ترسیم پرتره ویرانگری از اقدامات دونالد ترامپ قبل و در جریان شورش کنگره استفاده کرد.

در برخی از ارتباطات، ماموران درباره نحوه رفتار ترامپ نیز صریح بودند.

گزارش نهایی استار بیش از 30 نفر از پرسنل فعلی یا سابق سرویس مخفی را در میان اسامی کلیدی خود ذکر کرد و مکرراً از عواملی به عنوان شاهدانی نام برد که شهادت خود رئیس جمهور را تضعیف کردند.

همانطور که تظاهرات قبل از شورش ترامپ در حال گسترش بود، ماموران در حال تبادل نظر در مورد اینکه برخی از شرکت کنندگان در خارج از محدوده امنیتی چقدر مسلح بودند، به طور بی‌درنگ به تبادل نظر پرداختند. آدام شیف نماینده دموکرات از کالیفرنیا توضیح داد که چگونه ماموران پیام هایی را درباره وضعیت جمعیت مبادله می کردند.

به گفته این کمیته، در گزارش سرویس مخفی از محل تجمع ترامپ در صبح روز 6 ژانویه آمده است: «برخی از اعضای جمعیت کلاه بالستیک، زره بدن حامل تجهیزات رادیویی و کوله پشتی درجه نظامی به سر دارند». درست قبل از بعدازظهر، مأموران شروع به گزارش دادن احتمال مسلح بودن افراد حاضر در جمعیت کردند.

بیل کلینتون رئیس جمهور وقت مرکب در کنفرانس خبری معروف خود در سال 1998 که اعلام کرد او و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ “گناه کرده است”.دیوید هیوم کنرلی/گتی ایماژ; خوزه لوئیس ویلگاس/AP

  • بیل کلینتون و دونالد ترامپ

    در آنچه که ممکن است آخرین جلسه عمومی خود باشد، این هیئت ایمیل‌های سرویس مخفی داخلی و سایر ارتباطات را برای نشان دادن آژانسی فاش کرد که به طور فزاینده‌ای در مورد چشم‌انداز خشونت در روزی که قانون‌گذاران پیروزی جو بایدن را تأیید می‌کردند، نگران بود.

    این پانل همچنین در حال بررسی این موضوع است که چگونه سرویس مخفی سوابق بی‌شماری دیگر را از 6 ژانویه از دست داده است که بنا بر گزارش‌ها شامل پیام‌های متنی ماموران نیز می‌شود. آرشیو ملی نیز به آنچه اتفاق افتاده علاقه دارد. آنتونی گوگلیلمی، رئیس ارتباطات سرویس مخفی، گفته است که هیچ قصد بدی پشت حذف این پیام ها وجود نداشته است. مشخص نیست که چه تعداد از یک میلیون رکورد گزارش شده مربوط به 6 ژانویه است.

    واشنگتن، دی سی - 28 ژوئیه: لری کاکل (L) مامور سرویس مخفی، رئیس جمهور ایالات متحده، بیل کلینتون، دیدار با حامیان خود را پس از شام کنفرانس شورای ملی شهروندان ارشد در واشنگتن در 28 ژوئیه تماشا می کند.  این اولین روز بازگشت کاکل پس از شهادت در مقابل هیئت منصفه بزرگ بود که در مورد ماجرای مونیکا لوینسکی تحقیق می کرد.  (اعتبار عکس باید WILLIAM PHILPOTT/AFP از طریق Getty Images خوانده شود)

    برخلاف دفعه قبل، کمیته 6 ژانویه نیز مجبور به انجام یک مبارزه قانونی طولانی برای تأمین آن نبود. قانون‌گذاران به وضوح ناراحت هستند که آژانس هزاران پیامک را حتی پس از اینکه کنگره از سرویس مخفی خواسته بود آنها را حفظ کند، حذف کرد. سرویس مخفی گفته است که این حذف دسته جمعی نابخردانه نبوده است.

    یکی دیگر از ماموران به بازرسان استار گفت که دیدارهای مکرر لوینسکی از دفتر بیضی شکل “آزاردهنده” شده است. افسران همچنین گفتند که در برخی مواقع بتی کوری، منشی شخصی کلینتون، تلاش می‌کرد تا ماموران را وادار کند تا لوینسکی را بدون ضبط آن در محوطه کاخ سفید بپذیرند.

    کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان صدها هزار ایمیل داخلی سرویس مخفی را به دست آورد.

  • لری کاکل، مامور سرویس مخفی (سمت چپ) مجبور شد در تحقیقاتی درباره بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت، شهادت دهد.ویلیام فیلپات/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

    این اولین بار نیست که سرویس مخفی خود را در مرکز تحقیقات 6 ژانویه یا حتی تحقیقات در مورد رفتار رئیس جمهور قرار می دهد.

    بر اساس شهادت هاچینسون، ترامپ با اشاره به مغناطیس‌سنج‌هایی که می‌توانند سلاح‌های فلزی را تشخیص دهند، گفت: «ماگ‌های پرتاب‌کننده را بردارید – آنها اینجا نیستند تا به من آسیب برسانند».

    این اولین بار نیست که آژانس جزئیات نگران کننده ای را درباره یک رئیس جمهور فاش می کند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

یک مامور ویژه سرویس مخفی در ایمیلی در 11 دسامبر 2020 نوشت: “فقط بگو. پوتوس عصبانی است – اخبار فوری – دادگاه عالی شکایت او را رد کرد.”

کن استار، وکیل مستقل، همانطور که روزنامه پست در اوایل تابستان گزارش داد، تمام راه را تا دادگاه عالی برای تأمین همکاری ماموران مبارزه کرد. تیم او تا آنجا پیش رفت که لری کاکل، رئیس بخش امنیتی کلینتون را احضار کرد.

یک مامور در سرویس حفاظتی فدرال در تاریخ ششم، در پانل به یکی از همکارانش پیامک داد: “با تعداد زیادی سلاح که تاکنون پیدا شده است، شما تعجب می کنید که تعداد آنها ناشناخته است.” “پس از تاریکی می تواند اسپرت باشد”

در این گزارش آمده بود: «مدتی بعد، خانم لوینسکی نزدیک شد، به افسر فاکس سلام کرد و گفت: «من چند کاغذ برای رئیس جمهور دارم». “افسر فاکس او را در دفتر بیضی پذیرفت. رئیس جمهور گفت: “می توانید در را ببندید. او برای مدتی اینجا خواهد بود.”

هاچینسون همچنین مدعی شد که ترامپ از اینکه نمی‌توانست به حامیانش در ساختمان کنگره ملحق شود به‌قدری عصبانی شد که در حالی که داخل خودروی ریاست‌جمهوری بود به سمت راننده‌اش رفت. ترامپ هر دوی این موارد را رد کرده است. منابع ناشناس سرویس مخفی همچنین درباره اینکه آیا ترامپ به یک مامور حمله کرده است یا خیر، تردید کرده اند، اما تاکنون هیچ شهادت عمومی مبنی بر مخالفت با ادعاهای هاچینسون وجود نداشته است.

پیت آگیلار، نماینده دموکرات از کالیفرنیا، در حالی که او را بازگو می کند، گفت: «آنچه از این سوابق مشخص است این است که کاخ سفید به اندازه کافی هشدار داده است تا مانع از هرگونه طرحی برای تجمع بیضی و قطعاً برای توقف هر راهپیمایی به سمت کنگره شود. شواهد و مدارک. با وجود آگاهی از پتانسیل خشونت و سلاح در میان جمعیت، رویداد الیپس ادامه یافت و دونالد ترامپ به جمعیت خشمگین که برخی از آنها مسلح بودند دستور داد تا به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کنند.

این پیام ها تصویری لعنتی از رئیس جمهور و ترس از خشونت قبل از 6 ژانویه را ترسیم می کند.

  • در این گزارش آمده است: «افسر دیگری که نگران شهرت رئیس جمهور بود، پیشنهاد کرد خانم لوینسکی را در فهرست افرادی قرار دهد که نباید در کاخ سفید پذیرفته شوند». “یکی از فرماندهان پاسخ داد که به آنها مربوط نیست که رئیس جمهور چه کسی را ببیند، و در هر صورت، هیچ کس هرگز از خانم لوینسکی مطلع نخواهد شد.”

    قبل از افشای جدید، سرویس مخفی از قبل در مرکز تحقیقات کمیته قرار داشت. کسیدی هاچینسون، دستیار سابق ترامپ در کاخ سفید شهادت داد که ترامپ از ماموران می‌خواست تا نظارت‌های امنیتی را خارج از گردهمایی 6 ژانویه او حذف کنند، زیرا جمعیت بسیار کم بود. هاچینسون گفت که ماموران نگران تعداد غیرعادی بالای سلاح هایی بودند که از شرکت کنندگان احتمالی مصادره می شد.

    رابرت ای. روبین، وزیر خزانه‌داری، که اداره‌اش این آژانس را از زمان تأسیس تا ایجاد وزارت امنیت داخلی پس از یازده سپتامبر در اختیار داشت، استدلال کرد که اگر محافظان رئیس‌جمهور شروع به افشای اسرار کنند، فرماندهان کل آینده دو بار در مورد آن فکر خواهند کرد. اعتماد به آنها اما همانطور که The Post در آن زمان گزارش داد، هیچ قاضی این استدلال را نخرید. سرویس مخفی تا پایان دادگاه عالی مبارزه کرد، اما ویلیام اچ. رنکویست، رئیس دادگاه استیضاح کلینتون تنها پنج ماه بعد، این درخواست ها را رد کرد.