سرمای قطب شمال برای خودروهای برقی در نروژ عرق نمی کند

صاحبان خودروهای برقی تنها کسانی نیستند که باید نگران سرما باشند.

وی افزود: مدت زیادی طول می کشد تا به مصرف عادی برگردد.

وی افزود: با نگهداری خودرو در گاراژ گرم می توان این پدیده را تا حدودی کاهش داد.

بناسی در سال 2018 دست به کار شد.

رانندگان باید مسیرهای خود را قبل از سفرهای طولانی برنامه ریزی کنند، اما برنامه های کاربردی خودرو و شبکه گسترده نروژ با بیش از 5600 ایستگاه شارژ سریع و فوق سریع به آسان تر شدن این فرآیند کمک می کند.

اگر نروژ بتواند این کار را انجام دهد، بقیه نیز می توانند این کار را انجام دهند.»

سرمای قطب شمال برای خودروهای برقی در نروژ عرق نمی کند

بناسی گفت، این خودرو زمانی که در خارج از منزل در دمایی که می تواند به منفی 15 درجه سانتیگراد (پنج درجه فارنهایت) برسد، باتری بسیار بیشتری مصرف می کند.

سایر کشورهای شمال اروپا که به طور مرتب دمای هوای سرد را تجربه می کنند، مانند ایسلند و سوئد نیز در رتبه بندی جهانی خودروهای الکتریکی قرار دارند.

phy/po/rl/lth



منبع

– ایستگاه های شارژ –

او گفت: «در واقع، اگر هوا بسیار بسیار سرد باشد – دماهای انجماد – گاهی اوقات اتومبیل های موتور دیزلی نمی توانند روشن شوند و یک ماشین الکتریکی روشن می شود.

صاحبان خودروهای برقی نروژی برای احساسی که در هنگام رانندگی در هوای زیر یخبندان با عصبانیت به نشانگرهای باتری خود نگاه می کنند، یک کلمه دارند: “rekkevideangst” یا “اضطراب برد”.

کریستینا بو، رئیس این بخش می‌گوید: «اکنون بیشتر و بیشتر خودروهای الکتریکی جدید دارای سیستم‌هایی برای پیش‌گرم کردن باتری‌ها هستند، که بسیار هوشمندانه است، زیرا شما برد بیشتری دارید و اگر ماشین شما قبل از شارژ گرم شود، سریع‌تر نیز شارژ می‌شود.» انجمن خودروهای برقی نروژ

با کاهش دما اغلب به زیر صفر، زمین‌های ناهموار و مسیرهای طولانی جاده‌های دورافتاده، نروژ ممکن است ایده‌آل‌ترین مکان برای رانندگی یک خودروی الکتریکی به نظر نرسد که باتری آن در هوای سرد سریع‌تر از بین می‌رود.

مانند بسیاری از دارندگان خودروهای برقی جدید، او در ابتدا لحظاتی از وحشت را تجربه کرد، وقتی دید که گیج باتری به سرعت کاهش می‌یابد، و احتمال اینکه در جاده‌ای متروکه به صفر برسد.

سیاست دیرینه نروژ برای تخفیف مالیاتی برای خودروهای برقی این انتقال را تسهیل کرده است، اگرچه دولت شروع به لغو برخی از مشوق ها برای جبران کسری بودجه ای که در سال گذشته حدود 40 میلیارد کرون (4 میلیارد دلار) تخمین زده شده است، کرده است.

نروژی‌ها به وضوح فروخته می‌شوند: بیش از 20 درصد از اتومبیل‌های موجود در جاده‌های نروژ اکنون برقی و سبز هستند، با برقی که مصرف می‌کنند تقریباً منحصراً از طریق برق آبی تولید می‌شود.

– “همه می توانند این کار را انجام دهند” –

فیلیپ بناسی، مالک تسلا، آن را در روزهای سرد زمستان تجربه کرده است، اما مانند دیگر نروژی ها، یاد گرفته است که با آن کنار بیاید.

در فصل سرد، میزان برد خودروهای برقی به مدل و میزان پایین آمدن دما بستگی دارد.

با این حال، این کشور قهرمان بلامنازع جهان در مورد وسایل نقلیه بدون آلایندگی است.

فروشنده 38 ساله یک شرکت لوازم آرایشی در تسلا اس سفید و درخشان خود، سالانه بین 20000 تا 25000 کیلومتر (12400 تا 15500 مایل) مسافت می کند.

از هر پنج خودروی جدید فروخته شده در نروژ، چهار خودروی جدید فروخته شده در سال گذشته، برقی بودند، در یک کشور بزرگ تولیدکننده نفت که قصد دارد تا سال 2025 به فروش خودروهای جدید با سوخت فسیلی پایان دهد – یک دهه قبل از ممنوعیت برنامه ریزی شده اتحادیه اروپا.

وسا لینجا، مشاور فنلاندی، گفت: “اما قوانین کلی زیر اعمال می شود: یخبندان حدود منفی 10 درجه سانتیگراد در مقایسه با هوای تابستان حدود یک سوم محدوده عملیاتی را کاهش می دهد و یک سرمای شدید (منهای 20 درجه سانتیگراد یا بیشتر) تا نصف کاهش می یابد.” -آهو

خودروهای برقی 54 درصد از ثبت نام خودروهای جدید را در سال گذشته در فینمارک، شمالی‌ترین منطقه نروژ در قطب شمال به خود اختصاص دادند، جایی که جیوه در برخی مواقع به منفی 51 درجه سانتیگراد کاهش یافته است – نشانه‌ای از اینکه مشکل سرما غیرقابل حل نیست.

“من به اندازه کافی ماشین را نمی شناختم. اما بعد از این همه سال، ایده بسیار خوبی از میزان نیاز آن به کیلووات دارم و می دانم که بسته به اینکه ماشین شب را در خارج از منزل گذرانده باشد یا در یک ماشین، بسیار متفاوت است. گاراژ،» او به خبرگزاری فرانسه گفت.

بو گفت: «یک پاسخ ساده برای اینکه چرا ما در نروژ این موفقیت را داریم و آن مالیات سبز است، وجود دارد.

او گفت: “ما بر چیزی که نمی خواهیم، ​​یعنی خودروهای سوخت فسیلی، مالیات می دهیم، و آنچه را که می خواهیم، ​​یعنی خودروهای الکتریکی را تبلیغ می کنیم. به همین سادگی است.”