سرمایه گذاران تسلا تقسیم سهام را تایید کردند. مشک برای افزودن کارخانه ها

تسلا گفته است که در تلاش برای دستیابی به هر دوی این اهداف است: دادن مقادیر بیشتری سهام به کارمندان و همچنین دسترسی بیشتر سهام به سرمایه گذاران خرد.

نتایج اولیه رای سهامداران در نشست سالانه سازنده خودروهای الکتریکی و پنل های خورشیدی در کارخانه جدید آن در آستین، تگزاس اعلام شد.

دیترویت (AP) – سهامداران تسلا روز پنجشنبه تقسیم سهام سه به یک را تصویب کردند، حرکتی که باعث می شود سهام این شرکت برای سرمایه گذاران کوچکتر در دسترس تر باشد.

سهام تسلا در روز پنجشنبه به 925.90 دلار بسته شد که تا کنون 12.4 درصد کاهش داشته است، اما تقریباً تقسیم خود را تکمیل کرد و پس از اینکه ماسک در آوریل پیشنهادی 44 میلیارد دلاری برای خرید توییتر ارائه کرد، تا ماه مه بیش از 40 درصد سقوط کرد.

ماسک گفت که این شرکت 3 میلیونمین وسیله نقلیه خود را در چند هفته گذشته ساخته است.

مدیر عامل شرکت ایلان ماسک همچنین در این جلسه در مورد توسعه کارخانه بزرگ در آینده صحبت کرد زیرا شرکت به سمت هدف تولید 20 میلیون خودرو در سال حرکت می کند. اکنون حدود 1.5 میلیون در سال تولید می کند.

شرکت‌ها از تقسیم سهام زمانی استفاده می‌کنند که قیمت سهام آن‌ها برای سرمایه‌گذاران خرد به اندازه‌ای بالا می‌رود که نمی‌توانند سهام فردی بخرند، یا زمانی که شرکتی می‌خواهد سهام بیشتری در بازار وجود داشته باشد تا سهام برای معامله نقد شوند.

ماسک گفت که تسلا ممکن است در سال جاری یک کارخانه دیگر را معرفی کند و انتظار می‌رود که در آینده حدود یک دوجین کارخانه داشته باشد. در حال حاضر این شرکت کارخانه های مونتاژ در فرمونت، کالیفرنیا دارد. آستین؛ برلین و شانگهای ماسک به شوخی گفت که بسیاری کانادا را به عنوان مکانی برای کارخانه جدید بعدی پیشنهاد کرده اند.

سهامداران همچنین Ira Ehrenpreis و Kathleen Wilson-Thompson را مجدداً به عضویت هیئت مدیره تسلا انتخاب کردند.



منبع

سرمایه گذاران نگران بودند که ماسک در صورت خرید پلت فرم رسانه های اجتماعی، از تسلا منحرف شود.

تسلا در اواخر ماه مارس زمانی که سهام آن بیش از 1000 دلار معامله می شد، برنامه های خود را برای این تقسیم اعلام کرد. این تاثیری بر ارزش کلی بازار تسلا یا وضعیت آن به عنوان با ارزش ترین خودروساز جهان نخواهد داشت.

ماسک برخی از سهام تسلا را برای خرید توییتر فروخت و قصد داشت از سهام دیگر به عنوان وثیقه استفاده کند.

اما ماسک در ماه جولای از این قرارداد عقب نشینی کرد و توییتر از او شکایت کرد تا او را مجبور به خرید کند. محاکمه ای برای اکتبر در دادگاه سلطنتی دلاور برنامه ریزی شده است. سهام تسلا در ماه ژوئیه شروع به بهبود کرد و درآمدهای بهتر از حد انتظار در سه ماهه دوم افزایش یافت.