سرباز روسی که نمی‌خواست در اوکراین بجنگد و پس از فرار از پست خود مخفی شد، می‌گوید «هیچ‌کدام از ما این جنگ را نمی‌خواستیم».

گزارش‌هایی مبنی بر روحیه ضعیف در میان سربازان روسی نیز در طول جنگ منتشر شد. بر اساس فایل صوتی شنود شده که توسط مقامات اوکراینی منتشر شده است، یک سرباز روسی گفت که افسر فرمانده او به پای خود شلیک کرده تا بتواند به خانه بازگردد.

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه توسط The Journal منتشر شد، او در میان صدها سرباز روسی است که از زمان شروع جنگ در اوکراین فرار کرده یا از جنگیدن خودداری کرده اند. به گزارش گاردین، حداقل 115 گارد ملی روسیه گفتند که پس از خودداری از جنگ از کار اخراج شدند.

یکی از سربازان گفت که صبح روز تهاجم از پایگاه خود گریخت و مخفی شد.

  • بی میلی به جنگ با خسارات سنگینی که سربازان روسی در اوکراین متحمل شدند، تشدید شد. وزارت دفاع بریتانیا ماه گذشته گفت که روسیه احتمالاً از زمان آغاز تهاجم، یک سوم نیروهای رزمی زمینی خود را در اوکراین از دست داده است.

    روسیه در فوریه به اوکراین حمله کرد.سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه / آسوشیتدپرس

    • WSJ گزارش داد که صدها سرباز روسی ترک یا حاضر به جنگ در اوکراین شده اند.

    • پس از ماه‌ها شکست، از جمله بیرون راندن از کیف و خارکف، نیروهای روسی اخیراً پس از تمرکز بر شرق اوکراین، دستاوردهایی در منطقه دونباس به دست آوردند. تحلیلگران به Bill Bostock از Insider گفتند که پیشرفت‌های روسیه نشان‌دهنده برگشت از مراحل قبلی جنگ است، اما این حرکت ممکن است مدت زیادی ادامه نداشته باشد.

      آلبرت ساخیبگاریف به وال استریت ژورنال گفت: «هیچ یک از ما خواهان این جنگ نبودیم.

      این جوان 24 ساله در ماه فوریه در یک پایگاه نظامی در روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین مستقر بود. به گزارش ژورنال، در صبح 24 فوریه، روزی که روسیه تهاجم تمام عیار خود را آغاز کرد، گلوله باران در فاصله دو مایلی محل آن فرود آمد و به نظر می رسید هواپیماهای نظامی در آسمان به سمت اوکراین در حرکت بودند. وقتی ساخیبگاریف تیتری در تلگرام دید که «روسیه به اوکراین حمله کرد» وحشت کرد و پایگاه را ترک کرد.

      نیروهای زمینی روسیه نیز در اوکراین متحمل خسارات سنگین شدند.

    به گزارش ژورنال، مقامات نظامی روسیه در نهایت با ساخیبگاریف تماس گرفتند و او را متقاعد کردند که برگردد اما در عوض به او اجازه دادند تا به پایگاهی دورتر از نبرد برود. وکیل ساخیبگاریف، آلماز نبیف، به رسانه ها گفت که ارتش همیشه می تواند تصمیم بگیرد که او را به دلیل فرار از خدمت متهم کند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • Source link

    تنش در اوکراین سربازان روسیه

    یک سرباز روسی که برای اجتناب از جنگ در اوکراین مخفی شده بود، گفت که اکثر سربازانی مانند او نمی‌خواهند بروند.