سرباز روسی با محکوم کردن جنگ اوکراین، به فرانسه پناه می برد

فیلاتیف در اوایل ماه اوت “Zov” را در شبکه اجتماعی روسیه VK منتشر کرد. سازمان حقوق بشر گولاگو به او کمک کرد تا چند هفته بعد کشور را ترک کند و او را از جایی به مکان دیگر منتقل کرد تا در نهایت به او کمک کرد تا به فرانسه برسد.

این به این دلیل نیست که همانطور که اوکراینی ها می گویند همه کشته شدند. این به این دلیل است که هیچ کس نمی خواهد آنجا باشد. “متاسفانه، معلوم شد که من اولین کسی هستم که این را با صدای بلند می گوید.”

او گفت: «و بعد فهمیدم که این یک آشغال و جنون کامل است. من نمی خواهم شرکت کنم اما نمی خواهم ترک کنم.

او این را به عنوان یک راز آشکار توصیف می کند.

فیلاتیف روزی را که واحدش وارد بندر شد توصیف کرد و گفت که شاهد غارت غذا، وسایل الکترونیکی و حتی لوازم جانبی توسط سربازان روسی بوده است و یک عصر پر هرج و مرج را توصیف کرد که یگانش به دفتری نفوذ کرد و با یک بطری شامپاین روبرو شد. میزی که در نهایت از آن به عنوان تخت استفاده کرد و گفت که هیچ گونه نقض حقوق بشر ندیده است.

در روسیه، او گفت: «من فهمیدم که هیچ وکیلی نمی تواند از من دفاع کند. بر مچ دست خود، دستبند نقره ای که به صلیب مزین شده بود، به دست داشت.

فیلاتیف گفت که ارتش روسیه تمام استانداردهای مربوط به اینکه چه کسی شایسته خدمت است را کنار گذاشته است. او گفت: “مردی 55 ساله روی کاناپه اش دراز کشیده بود و آبجو می خورد و از تماشای تبلیغات در تلویزیون پر شده بود.” نخبگان در گروه ما هستند و او را بدون هیچ آمادگی به جبهه می فرستند.»

فیلاتیف رهبری نظامی روسیه را به دلیل بی کفایتی و فساد محض به خیانت به سربازان خود متهم می کند و آنچه را که در کتاب آنلاین خود “ZOV” دیده است – سه حرف حک شده بر روی بسیاری از کامیون ها و تانک های روسی که در زبان روسی نیز به معنای “تماس” است- را به تصویر می کشد. در یک فراخوان به اسلحه

___

حساب فیلاتیف به طور مستقل قابل تأیید نیست، اما با توصیفات تهاجمی که در تلگرام منتشر شده و خانواده‌های سربازان روسی بازگو می‌کنند، مطابقت دارد. محکومیت عمومی او مبنی بر اینکه سربازان عادی توسط دولت خود خیانت شده اند بسیار غیرعادی است.

پس از هفته ها درگیری، فیلاتیف در اواسط آوریل به دلیل جراحتی که تقریباً به قیمت یک چشم تمام شد و درد طاقت فرسایی در ناحیه کمر و ساق پا داشت، تخلیه شد. او آخرین هفته‌های خود را در میدان نبرد گذراند و به خود قول داد که اگر از دور بعدی توپخانه جان سالم به در برد، بدون توجه به هزینه‌اش حقیقت را خواهد گفت.

فیلاتیف گفت که ارتش روسیه روز به روز در حال تحقیر شدن است و قادر به جایگزینی سربازانی نیست که می میرند، زخمی می شوند یا به سادگی نمی خواهند بجنگند. گولاگو، سازمان امدادی که به او کمک کرد تا او را ترک کند، گفت که دولت جذب زندانیان زندان را آغاز کرده است.

این مرد 34 ساله گفت که حتی قبل از اینکه یگان ارتشش در تهاجم اوکراین شرکت کند و در اولین روزهای جنگ به تصرف خرسون کمک کند، شک داشت. او که پسر یک سرباز بود، در چچن خدمت می کرد، زمانی که نوجوانی اش به پایان رسیده بود. او می‌دانست که روی دستگاهش زنگ‌زدگی وجود ندارد و یونیفرمش نمی‌تواند از او در برابر سرمای زمستان محافظت کند.

دولت اوکراین یک حمله متقابل را در این منطقه آغاز کرده است و نیروهای اشغالگر برنامه ریزی برای برگزاری همه پرسی در مورد اینکه آیا این منطقه باید بخشی از روسیه شود – که مقامات آمریکایی و اوکراینی آن را یک رای ساختگی محکوم کرده اند، به تعویق انداخته اند.

خرسون، واقع در محل تلاقی رودخانه دنیپر و دریای سیاه، یکی از اولین شهرهایی بود که در اوایل ماه مارس به دست نیروهای روسیه افتاد.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا روز دوشنبه تعداد کشته‌های روسیه را بیش از 25000 نفر تخمین زد که مجروحان، اسیرها و فراریان تعداد کلی تلفات را به بیش از 80000 رساند.

فیلاتیف گفت که نه او و نه سربازان دیگر در کنارش هیچ تصوری از این نداشتند که وقتی به آنها دستور داده شد تا با چراغ‌های جلو در کامیون‌ها سوار شوند، بخشی از یک نیروی متجاوز خواهند بود. آنها به سرعت آن را فهمیدند.

در بیشتر زمان زمستان، واحد او در شبه جزیره کریمه که روسیه در سال 2014 آن را ضمیمه کرد، آموزش می دید. چیزی داشت شروع می شد.

او گفت که آنها مقصد خود – خرسون – را تنها زمانی که در حال حرکت بودند، یاد گرفتند. در آن زمان، او فکر می کرد که این جنگ علیه ناتو است. حدود یک هفته طول کشید تا او متوجه شد که تنها دشمن اوکراین است.

پاریس (AP) – چترباز فراری با زیر پا گذاشتن قوانین با کشیدن سیگار خود در دستشویی فرودگاه پاریس، پاسپورت روسی خود را دو نیم کرد و همراه با شناسنامه نظامی خود در توالت پرتاب کرد.

او دو روز را در فرودگاه شارل دوگل سپری کرد و منتظر بود تا برای ورودش تایید شود.

آخرین به‌روزرسانی رسمی روسیه درباره تلفات نظامی در اوکراین در 25 مارس منتشر شد، زمانی که مقامات گفتند 1351 کشته و 3825 زخمی شدند.

آنجلا چارلتون از پاریس کمک کرد.



منبع

این آخرین اقدام نافرمانی پاول فیلاتیف قبل از اینکه برای همیشه به کشورش پشت کند است.

اما ما نمی‌دانستیم که اینطور به نظر برسد. ما با این انفجارها از خواب بیدار شدیم. و در همان لحظه متوجه شدیم که یک چیز جدی شروع شده است. او به آسوشیتدپرس در پاریس گفت، شاید یک جنگ تمام عیار، جایی که درخواست پناهندگی کرده است. اما علیه چه کسی؟ و چرا و چگونه و برای چه چیزی – مشخص نبود. همه چیز برای من اینگونه شروع شد.»