سد مرزی کانتینرهای حمل و نقل مارها در سراسر بیابان آریزونا

سیرا ویستا، آریز (رویترز) – یک خط طولانی و باریک در سراسر منظره غبارآلود آریزونا کشیده شده است. این یک مانع مرزی است – اما نه دیوار یا حصار مرسوم. این به طور کامل از کانتینرهای حمل و نقل که روی هم چیده شده اند تشکیل شده است.

نویسنده لیلیانا سالگادو

رویترز که در ابتدا برای شهرستان یوما سفارش داده شد، مشاهده کرد که یک دیوار کانتینری در شهرستان کوچیس ساخته می شود.

ایمون هریتی، مدیر پروژه حیات وحش در اسکای گفت: “ما اینجا نیستیم که صدمه بزنیم، مانع کسی شویم. کاری که ما اینجا انجام می دهیم این است که از زمین های عمومی خود به شیوه ای استراتژیک لذت ببریم که مانع از قرار دادن کانتینرهای حمل و نقل بیشتر شود.” اتحاد جزیره

مرکز تنوع زیستی گفته است که کانتینرها ممکن است راهروی مهم مهاجرت جگوار و اوسلوت را مسدود کنند، در حالی که سرویس جنگلی ایالات متحده در پایان نوامبر گفت که این دیوار می تواند خطرات ایمنی ایجاد کند و آن را غیرقانونی خواند.

این دیوار بداهه – که بالای آن سیم کنسرتینا قرار دارد – به دستور داگ دوسی، فرماندار جمهوری خواه، در ماه اوت ساخته شد تا بتواند شکاف های موجود در مرز ایالات متحده و مکزیک را که توسط مهاجران استفاده می شود، پر کند.

معترضان محیط زیست گفتند این ساخت و ساز برای حیات وحش محلی مضر است. روز سه شنبه گروه کوچکی کنار یکی از کانتینرها نشستند.

دوسی استدلال می کند که او حق دارد از ایالت آریزونا دفاع کند و از شهروندان آن محافظت کند. او با طرح دعوی از قاضی خواسته است که از دخالت دولت فدرال جلوگیری کند. ماه گذشته، دولت فدرال درخواستی برای رد این شکایت ارائه کرد.

او استدلال کرد که جوامع مرزی غرق شده بودند و گفت که کانتینرهای دوتایی به ارتفاع 22 فوت (6.7 متر) خواهند رسید.

(گزارش توسط لیلیانا سالگادو؛ نوشته روزالبا اوبراین؛ ویرایش توسط سینتیا اوسترمن)



منبع