ستون نویسی که ترامپ را به تجاوز جنسی در دهه 90 متهم کرده بود، طرح شکایت جدیدی بر اساس قانون “بازماندگان” نیویورک دارد.

یک وکیل ستون نویس، ای. جین کارول، طی نامه ای در ماه اوت که سه شنبه در پرونده عمومی ثبت شد، به قاضی فدرال از قصد او برای شکایت اطلاع داد. در این شکایت ادعای سوء استفاده جنسی و ایجاد ناراحتی عاطفی عمدی است.

برای مشترکین: شکایت‌ها، تحقیقات و مشکلات حقوقی که نامزدی ترامپ در سال 2024 با آن مواجه است، توضیح داد

کارول، ستون نویس قدیمی مجله ال، در کتابی در سال 2019 نوشت که ترامپ در اواسط دهه 1990 در طی یک برخورد تصادفی در فروشگاه برگدورف گودمن به او تجاوز کرد. ترامپ آن را رد کرد و اعتبار و انگیزه های کارول را زیر سوال برد.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: نویسنده ای که ترامپ را به تجاوز متهم کرد تا بر اساس قانون جدید “بازماندگان” نیویورک شکایت کند.



منبع

از آنجایی که حمله ادعایی مدت‌ها پیش اتفاق افتاد، کارول معمولاً ضرب‌الاجل قانونی برای شکایت از ترامپ را از دست می‌داد. بنابراین او ابتدا از او به دلیل افترا شکایت کرد و گفت که او شهرت او را لکه دار کرده در حالی که اتهام تجاوز را رد کرده است.

کاپلان از اظهار نظر خودداری کرد.

«اجازه دادن به شاکی برای تغییر شدید دامنه و موضوع این پرونده در چنین زمانی به شدت به حقوق متهم لطمه می زند. بنابراین، درخواست شاکی باید به طور کامل نادیده گرفته شود.

در این نامه، روبرتا کاپلان، وکیل دادگستری، همچنین گفت که قصد دارد ترامپ را در پرونده افترای که کارول از قبل علیه رئیس جمهور سابق در جریان بود، خلع کند. این رسوب باید تا 19 اکتبر رخ دهد، زمانی که کشف پرونده باید برای محاکمه برنامه ریزی شده فوریه تکمیل شود.

در صورت توقیف، ترامپ باید به سؤالات وکلای کارول تحت سوگند درباره اتهامات وی پاسخ دهد. تیم حقوقی کارول در ماه فوریه اعلام کرده بود که حاضرند از پرداخت وجه به منظور رسیدگی سریعتر به دعوا صرف نظر کنند. کاپلان در نامه خود به دادگاه گفت که اکنون باید از ترامپ بازجویی کند زیرا وکلای او اسناد بسیار کمی مرتبط با این پرونده را تحویل داده اند.

ای. جین کارول، که می گوید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دهه 1990 به او تجاوز کرده است، دادگاه دانیل پاتریک مونیهان ایالات متحده را پس از جلسه دادرسی در مورد افترا علیه ترامپ، چهارشنبه، 21 اکتبر 2020، در نیویورک ترک می کند.

نیویورک – نویسنده ای که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را به تجاوز به او در رختکن یک فروشگاه بزرگ متهم کرده بود، قصد دارد بر اساس قانون جدید نیویورک که به قربانیان تجاوز جنسی به دلیل حملاتی که چندین دهه پیش رخ داده است شکایت کنند، شکایت دیگری علیه او تنظیم کند.

حبا در نامه خود به دادگاه هیچ اشاره‌ای به برنامه‌های خلع ترامپ نکرد، اما شکایت کرد که نامه کاپلان «پر از اظهارات نادرست و اظهارات تحریک‌آمیز بود».

آلینا حبا، وکیل ترامپ، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. او در نامه ای به دادگاه در تاریخ 11 اوت که روز سه شنبه نیز در پرونده عمومی قرار گرفت، به شکایت جدید اعتراض کرد.

با این حال، بهار گذشته، قانون‌گذاران نیویورک قانون بازماندگان بزرگسالان را تصویب کردند، که یک «نگاهی به گذشته» یک ساله ارائه می‌کند که به بازماندگان بزرگسال حملات جنسی اجازه می‌دهد تا زمانی که در غیر این صورت منع می‌شوند، ادعاهای مدنی داشته باشند.

این قانون که توسط فرماندار کتی هوچول در ماه مه امضا شد، از قانون قربانیان کودک الگوبرداری شد، که دریچه ای مشابه برای طرح دعوی قضایی برای افرادی که در دوران کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بودند ارائه می کرد. این قانون یک سال پیش منقضی شد.

حبا نوشت که با توجه به مهلت‌های محاکمه نزدیک در پرونده افترا، اجازه دادن به کارول برای طرح ادعای جدید اکنون «به‌طور فوق‌العاده‌ای برای ترامپ مضر خواهد بود».

اگر بازمانده تجاوز جنسی هستید، می توانید با خط تلفن ملی تجاوز جنسی به شماره 800-656-HOPE (4673) تماس بگیرید یا به hotline.rainn.org/online مراجعه کنید و پشتیبانی محرمانه دریافت کنید.

همه در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟ برای دریافت آخرین اخبار روز در خبرنامه پرطرفدار ما ثبت نام کنید

بیشتر: 19 زن ترامپ را به آزار جنسی متهم کرده اند. در اینجا آنچه داستان آنها مشترک است.