ساکنان شهر تاریخی سیاه برای توقف فروش زمین شکایت کردند

انجمن حفاظت از جامعه ایتونویل در دادخواست خود گفت که پیشنهاد 14.6 میلیون دلاری فروش ملک مدرسه به یک توسعه دهنده با برنامه ریزی برای ساخت 350 خانه جدید، همراه با فضاهای تجاری، میراث فرهنگی شهر را تهدید می کند. فروش قرار است روز جمعه بسته شود.

مایک اشنایدر را در توییتر دنبال کنید @MikeSchneiderAP





منبع

این شهر که در خارج از اورلاندو قرار دارد، با جمعیتی در حدود 2350 نفر، که تقریباً سه چهارم آنها سیاه‌پوست هستند، احتمالاً از طریق نوشته‌های زورا نیل هرستون، نویسنده رنسانس هارلم شناخته شده است. ایتون‌ویل محل یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار او، «چشم‌هایشان خدا را تماشا می‌کردند» بود.

مدرسه هانگرفورد در سال 1897 برای کودکان سیاهپوست که با یک سیستم آموزشی مواجه بودند که آنها را از دانش آموزان سفیدپوست جدا می کرد، تأسیس شد. هیئت مدرسه اورنج کانتی در سال 1951 این ملک را از یک تراست خریداری کرد و طبق یک محدودیت سندی که مدرسه همچنان برای آموزش کودکان سیاه پوست مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حتی پس از اینکه دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1954 مدارس این کشور را از بین برد، مدارس دولتی اورنج کانتی تا سال ها پس از آن جدا باقی ماندند.

ایتون‌ویل که در سال 1887 تأسیس شد، یکی از شهرداری‌های اولیه تمام سیاه‌پوستان بود که در دهه‌های پس از پایان برده‌داری در ایالات متحده تأسیس شد، طبق گزارش «شهرهای تاریخی سیاه»، حدود 1200 شهر یا شهرک سیاه‌پوستان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم تأسیس شد. و اتحاد شهرک سازی.

طرفین در طول دهه به توافق‌های مختلفی دست یافتند، اما دعوای انجمن استدلال می‌کند که آنها باطل هستند زیرا یا دادگاه تأیید نشده‌اند یا مشارکت همه طرف‌های مورد نیاز، از جمله دادستان کل فلوریدا که منافع عمومی را نمایندگی می‌کند، نداشته‌اند.

سال گذشته، ساکنان ایتونویل شهردار جدیدی را انتخاب کردند که مخالف توسعه پیشنهادی بود. متولیان هیچ صلاحیتی برای رفع محدودیت سند ندارند و طبق دادخواست، هرگونه رفع محدودیت یا باید به نفع جوانان ایتونویل باشد یا برای اهداف آموزشی استفاده شود.

مدیر اجرایی NY ناثیری گفت: «اگر اجازه داده شود این فروش ادامه یابد، فرهنگ و میراث غنی شهری که زورا نیل هرستون در سراسر جهان به عنوان «اولین جامعه آمریکایی آفریقایی تلفیق شده در ایالات متحده» در سراسر جهان محبوب کرد، پاک خواهد شد. انجمن، که توسط مرکز حقوقی فقر جنوب نمایندگی می شود.

اورلاندو، فلوریدا (AP) – یکی از اولین شهرهای سیاه‌پوست تاریخی ایالات متحده از هیئت مدرسه محلی شکایت می‌کند تا فروش زمین‌هایی را که با میراث جداسازی نژادی دهه‌ها پیش فلوریدا و رشد سریع این ایالت در حال حاضر مرتبط است، متوقف کند. .

انجمن، همراه با سایر ساکنان ایتونویل، بیم آن دارند که فروش ملک در بخش مرکزی مترو اورلاندو که به سرعت در حال رشد است، ترافیک را افزایش دهد و ساکنان قدیمی شهر را که بسیاری از خانواده‌هایشان نسل‌ها در آنجا زندگی کرده‌اند، افزایش دهد.

___

هیئت مدیره مدرسه در بیانیه ای اعلام کرد که نمی تواند در مورد دعاوی معلق اظهار نظر کند.

انجمنی که به حفظ تاریخ فرهنگی شهر Eatonville اختصاص داشت، جمعه گذشته از هیئت مدرسه اورنج کانتی در تلاش برای جلوگیری از فروش ملک 100 هکتاری که زمانی دبیرستان مقدماتی رابرت هانگرفورد در آن قرار داشت، شکایت کرد.

هیئت مدیره مدرسه توانست در سال 1974 بخشی از ملک را پس از لغو محدودیت سند برای آن بخش از زمین توسط دادگاه منطقه بفروشد. در دهه 2010، شهر Eatonville، با همکاری هیئت مدیره مدرسه، سعی کرد با شکایت از تراست برای آزادی، محدودیت سند را حذف کند تا زمین باقیمانده برای اهداف تجاری در مدت زمانی که اورلاندو یکی بود فروخته شود. یکی از سریع ترین متروهای در حال رشد در ایالات متحده است