سانتوس علائم اولیه کج شدن به سمت راست را نشان می دهد

در پادکست Bannon، سانتوس بیشتر مصاحبه را صرف محکوم کردن منتقدان خود کرد و در یک نقطه قول داد که «هر یک از کارشناسان و صاحب نظران را به کار بگیرد» و از او بخواهد استعفا دهد. تا کنون، این صداها شامل هشت نماینده جمهوری خواه بود که شش نفر از آنها از نیویورک بودند.

جورج سانتوس، نماینده نیویورک، در اولین روز حضور در کنگره، بیشتر وقت خود را به تنهایی و جدا از همکاران جدیدش سپری کرد. اما در پایان هفته، او جایگاه خود را پیدا کرد: در کنار اعضای حزب راستگرای حزب آزادی مجلس نمایندگان، از جمله نمایندگان مت گیتز از فلوریدا و مارجوری تیلور گرین از جورجیا.

به گفته LegiStorm، سانتوس همچنین رافائلو جی. کارون، مردی در اوایل 20 سالگی را که سابقه کار برای قانونگذاران رسوایی را دارد، به عنوان دستیار قانونگذاری استخدام کرده است. کارون مدیر رسانه های اجتماعی نماینده سابق مدیسون جی. کاوتورن از کارولینای شمالی بود که سال گذشته در میان انبوهی از جنجال ها در انتخابات مقدماتی شکست خورد و اخیراً توسط کمیته اخلاق مجلس به دلیل تبلیغ ارز دیجیتالی که در آن منافع مالی داشت جریمه شد. از آن کمیته به طور رسمی خواسته شده است که درباره سانتوس تحقیق کند. شرکت Carone، Liberty & Justice Consulting Firm، در وب‌سایت خود می‌گوید که «بررسی شدید» را برای مشتریان انجام می‌دهد و کار خود را با ویرجینیایی‌ها برای آمریکا اول، یک گروه همسو با جمهوری‌خواهان که نتایج انتخابات 2020 را زیر سؤال برد و ناظران نظرسنجی را به خدمت گرفت. ریشه کن کردن تقلب های ادعایی

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

جدیدترین آنها، نماینده ماکس میلر از اوهایو، به ادعاهای قبلی سانتوس مبنی بر اینکه دارای میراث یهودی است و از نسل بازماندگان هولوکاست است، استناد کرد، که پس از گزارش رسانه ها مبنی بر اینکه پدربزرگ و مادربزرگ سانتوس در برزیل متولد شده اند، تردید وجود دارد. میلر که یهودی است و هزاران دلار به کمپین کنگره سانتوس کمک کرده است، در بیانیه ای گفت: «ساختن یا دروغگویی برای منافع سیاسی اشکالی ندارد. این به ویژه زمانی صادق است که دروغ به دنبال سود بردن از قتل میلیون‌ها یهودی باشد.»

آدرسی که وب سایت سانتوس برای دفتر منطقه ای او در محله کوئینز شهر نیویورک می دهد، توسط نماینده سابق تام سووزی، یک دموکرات، استفاده می شد که نامش روز جمعه روی سایه بان آنجا باقی ماند. شماره تلفنی که توسط دفتر کوئینز سووززی در زمان حضور وی در کنگره استفاده می‌شد، با یک تبریک ضبط شده برای دفتر سانتوس در واشنگتن پاسخ داده شد. تماس با کارکنان به پست صوتی ارسال شد.

پرسش‌هایی درباره همسویی سانتوس با گروه‌های راست‌گرا پیش‌تر پس از شرکت او در مراسم جشنی در منهتن که در آن ملی‌گرایان سفیدپوست و نظریه‌پردازان راست‌گرای توطئه نیز مهمان بودند، مطرح شده بود. سانتوس به سوالاتی درباره حضورش در این مراسم که توسط باشگاه جمهوری خواه جوان نیویورک، یک گروه محافظه کار برگزار شد، پاسخی نداده است. اما به گفته LegiStorm، پایگاه داده آنلاینی که اعضای ستاد کنگره را ردیابی می کند، وی دبیر اجرایی گروه، ویسواناگ بورا، را به عنوان مدیر عملیات خود استخدام کرد.

سانتوس هنگام صحبت با گاتز در پادکست بنن گفت که دفتر او به طور فعال تماس‌هایی را از سوی رای دهندگانی که به دنبال کمک هستند، ارسال می‌کند.

بورا که در حال هدایت سانتوس در سالن های مجموعه کاپیتول دیده شده است، روابط زیادی با چهره های جناح راست تحریک آمیز دارد. او قبلاً به عنوان تهیه کننده در پادکست Bannon کار می کرد و به گفته LegiStorm، زمانی برای Gaetz کار می کرد. او همچنین اخیراً به عنوان سخنگوی کارل پالادینو، مدیر اجرایی و سیاستمدار املاک و مستغلات در منطقه بوفالو در نیویورک با سابقه اظهار نظرهای نژادپرستانه و همجنسگرا هراسی کار کرده است. پالادینو که سال گذشته در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان کنگره ناموفق شرکت کرد، در سال 2021 از آدولف هیتلر به عنوان “نوعی از رهبرانی که امروز به آن نیاز داریم” تمجید کرد و تئوری های توطئه در مورد تیراندازی های دسته جمعی در بوفالو و تگزاس را تقویت کرد.

اقدامات سانتوس در مجلس نمایندگان تا کنون در سال جاری، تمایل او برای حضور در پادکست بنن و تعداد معدودی استخدام های عمومی که برای کارکنان خود انجام داده است، همگی نشان می دهد که موضع او در کنگره، در صورتی که برای دوره کامل دو ساله خود باقی بماند، خواهد بود. در سمت راست تر از چیزی باشد که او در مسیر مبارزات انتخاباتی اتخاذ کرد. حضور او در پادکست بنن، که اغلب سکویی برای منکران انتخابات و نظریه پردازان توطئه راست افراطی است، پرسش های کمپین را در مورد جایگاه نماینده کنگره در طیف محافظه کار احیا کرده است.

مشخص نیست که سانتوس سایر کارکنان را به خدمت گرفته است یا خیر. وومر به ایمیلی که در آن نام کارکنان سانتوس در واشنگتن یا ایمیلی که در مورد دفتر منطقه سانتوس پرسیده شده بود، که رسانه های محلی گفته اند در هفته گذشته بسته شده است، پاسخی نداد.

نماینده مارجوری تیلور گرین (R-Ga.) و نماینده جورج سانتوس (RN.Y.) در طول سومین روز رای گیری برای ریاست در کنگره هیل در واشنگتن، در 5 ژانویه 2023. (هاییون جیانگ/نیویورک تایمز)

سانتوس به مدت هفت دقیقه با گاتز که جای بنن را پر می کرد چت کرد. او در مورد عقاید سیاسی خود کمی صحبت کرد. در عوض، با حمایت گاتز، او نگرانی‌های فزاینده درباره دروغ‌هایش در مورد سابقه‌اش، هزینه‌های مبارزات انتخاباتی‌اش و تحقیقاتی که در مورد نقض‌های اخلاقی و جنایات احتمالی با آن روبه‌رو بود را از بین برد.

در طول انتخابات سال گذشته، دموکرات ها سعی کردند سانتوس را به عنوان یکی از دستیاران راست افراطی ترامپ معرفی کنند و به اظهاراتی اشاره کردند که در آن به نظر می رسید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 و همچنین شکست خود در آن سال را رد می کند. او همچنین سخنرانی کرده بود که در آن سقط جنین را با برده داری مقایسه کرد و آن را “وحشیانه” خواند. او در 5 ژانویه 2021، یک روز قبل از شورش کنگره، در واشنگتن بود، زمانی که به دروغ گفت که انتخابات او “دزدیده شده” است و از جمعیت پرسید: “چه کسی در اینجا آماده است تا انتخابات را برای دونالد ترامپ لغو کند؟”

سانتوس که در سال 2021 خود را “نامزد MAGA” توصیف کرد، سال گذشته استدلال کرد که مخالفانش در مواضع او اغراق می کنند. به نظر می رسد که او بسیاری از مواضع قطبی قبلی خود را کم اهمیت جلوه می دهد و پیشنهاد می کند که رویکرد جمهوری خواهانه تری را در پیش بگیرد.

© 2023 شرکت نیویورک تایمز



منبع

سانتوس در اولین مبارزات انتخاباتی خود به عنوان یکی از مخالفان سرسخت سقط جنین شرکت کرد. اما او در جریان مبارزات انتخاباتی اخیر خود به Newsday گفت که با ممنوعیت سقط جنین در سراسر کشور مخالف است و از بازگرداندن سؤالات سقط جنین توسط دادگاه عالی به ایالت ها حمایت می کند. او تا حد زیادی بر تورم و جرم و جنایت تمرکز کرد و دموکرات ها را مقصر هر دو دانست.

بورا از اظهار نظر در مورد نقش خود در دفتر سانتوس خودداری کرد و به سوالات نایسا وومر، مدیر ارتباطات جدید نماینده کنگره اشاره کرد که وقتی از او برای تایید استخدام بورا خواسته شد، پاسخی نداد.

رئیس ستاد سانتوس، چارلز لاوت، مدیر ستاد انتخاباتی او بود. او پیش از این به عنوان مدیر سیاسی جاش مندل کار می کرد که ناموفق در انتخابات مقدماتی سنا در اوهایو به عنوان یک محافظه کار راستگرای طرفدار ترامپ بود.

نظرات سانتوس پس از اینکه عکس‌هایی از رای دادن او به مک کارتی نشان داد که نشان می‌دهد او در حال ساخت نمادی است که مرکز حقوقی فقر جنوبی با جنبش‌های راست دگرساز مرتبط است، موضوع گمانه‌زنی‌های بیشتری شد. هدف سانتوس نامشخص بود: ویدئویی از رای او در C-SPAN زاویه واضحی از دستان او را نشان نمی داد و وومر، مدیر ارتباطات او، به ایمیلی که به دنبال شفافیت بود، پاسخ نداد.

اما این عکس باعث اعتراض در شبکه های اجتماعی و محکومیت سیاستمداران دیگر شد. نیک لالوتا از لانگ آیلند، یکی از اعضای کنگره جمهوری خواه دوره اول کنگره، در بیانیه خود از سانتوس برای استعفای این هفته به این ژست اشاره کرد – که او آن را “نشان قدرت سفید” نامید.

در حالی که تعداد فزاینده‌ای از نمایندگان جمهوری‌خواه خواستار استعفای او شدند، سانتوس در هفته گذشته در «اتاق جنگ بنن»، پادکست استیو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که در تلاش برای سرنگونی برجام شرکت داشت، به کار خود ادامه داد. انتخابات 2020

هنوز مشخص نیست که آیا سانتوس به گروه آزادی مجلس نمایندگان که فقط دعوتی است می‌پیوندد یا خیر. اگرچه سانتوس با اعضای گروه در مجلس نمایندگان حضور داشت، اما از تلاش‌های گاتز برای ادغام آراء علیه کوین مک کارتی نماینده کالیفرنیا برای رئیس‌جمهوری پیروی نکرد.

نماینده مارجوری تیلور گرین (R-Ga.) و نماینده جورج سانتوس (RN.Y.) در طول سومین روز رای گیری برای ریاست در کنگره هیل در واشنگتن، در 5 ژانویه 2023. (هاییون جیانگ/نیویورک تایمز)