سام بنکمن-فرید، بنیانگذار FTX، 40 میلیون دلار به کمپین‌های سیاسی منتهی به انتخابات میان‌دوره اهدا کرد که باعث شد برخی نگران جایگاه کریپتو در واشنگتن باشند.

بنکمن-فرید در مورد کمک های مالی سیاسی گفت: «صادقانه بگویم، همه باید همیشه نسبت به چنین چیزهایی شک داشته باشند. “من قصد ندارم به مردم بگویم که آنها باید به کسی مجوز رایگان بدهند. آنچه می‌خواهم بگویم این است که به شواهد نگاه کنید، سعی کنید آنچه را که اتفاق می‌افتد ردیابی کنید.”

در همین حال، رایان سلامه، یکی از مدیران ارشد FTX، بیش از 23 میلیون دلار عمدتاً به نامزدها و تلاش‌های جمهوری‌خواه اهدا کرد. باقیمانده کمک‌های مالی توسط Nishad Singh، مدیر مهندسی FTX، که 8 میلیون دلار به تلاش‌های لیبرال کمک کرد، پرداخت شد.

به گفته OpenSecrets، Sam Bankman-Fried و مدیران FTX در 18 ماه در مجموع 70 میلیون دلار به کمپین های سیاسی کمک کردند.

  • سام بنکمن-فرید.FTX

    • خود بنکمن-فرید 40 میلیون دلار به تلاش‌های عمدتاً لیبرال کمک کرد، در حالی که رایان سلامه، مدیر اجرایی دیگر، 23 میلیون دلار عمدتاً به جمهوری‌خواهان اهدا کرد.

    • منتقدان اکنون در حال بررسی نقش ارزهای دیجیتال در سیاست پس از سقوط چشمگیر FTX هستند.

    در طی مصاحبه ای در ماه سپتامبر در NBC Meet the Press، بانکمن-فرید در مورد کمک های سیاسی خود صحبت کرد و تأثیری که چنین کمک های قابل توجهی ممکن است بر قانونگذاران داشته باشد را تصدیق کرد.

    مشارکت‌های جمعی آن‌ها FTX را به عنوان سومین مشارکت‌کننده بزرگ در تلاش‌های سیاسی در این چرخه انتخاباتی تثبیت کرد و به سوق دادن ارز دیجیتال به یکی از صنایع پرهزینه در واشنگتن کمک کرد.

    بر اساس داده‌های OpenSecrets، سام بانکمن-فرید، بنیانگذار FTX و مدیران دیگر شرکت، بیش از ۷۰ میلیون دلار به کمپین‌های سیاسی پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ اهدا کردند.

    به گفته OpenSecrets، یک سازمان غیرحزبی که مخارج مبارزات انتخاباتی در سیاست ایالات متحده را دنبال می کند، خود بانکمن-فرید نزدیک به 40 میلیون دلار به نامزدهای دموکرات و کمیته های اقدام سیاسی اهدا کرد. او پس از جورج سوروس، دومین اهداکننده بزرگ برای تلاش‌های لیبرال و ششمین اهداکننده در کل بود.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    اکنون، در پی انفجار و ورشکستگی چشمگیر FTX – که منجر به کناره گیری بانکمن-فرید از سمت خود شد و همزمان 16 میلیارد دلار از دارایی خالص خود را در اوایل این ماه از دست داد – این کمک ها باعث افزایش نظارت بر نفوذ صنعت ارزهای دیجیتال بر سیاست شده است.

    Sam Bankman-Fried مدیر عامل رمزارز FTX

    سقوط سریع FTX همچنین باعث شد که بسیاری از «نوع دوستی مؤثر» انتقاد کنند، دیدگاهی که بانکمن-فرید و برخی از همکارانش به جهان داشتند و منجر به تشکیل صندوق آینده شد، تلاشی برای انجام سرمایه‌گذاری‌های تأثیرگذار اجتماعی.