سالیوان نسبت به امنیت روزنامه نگار ایرانی-آمریکایی ابراز نگرانی کرد

روز چهارشنبه، سالیوان گفت، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به دریافت به روز رسانی در مورد وضعیت خود ادامه خواهد داد و افزود که دولت به محافظت از شهروندان و مخالفان خود در برابر تهدیدهای کشور خلیج فارس ادامه خواهد داد.

در بیانیه شورای امنیت ملی آمریکا آمده است: «دولت ایالات متحده از همه ابزارهایی که در اختیار دارد برای برهم زدن و جلوگیری از تهدیدات ایران، از جمله تهدیدهایی که شهروندان آمریکایی و ناراضیان ساکن در ایالات متحده را هدف قرار می دهد، استفاده خواهد کرد».

یک مامور FBI در شکایتی که هفته گذشته در دادگاه فدرال منهتن ارائه شد، نوشت: این مرد، خالد مهدی اف، هفته گذشته دو روز را بیرون از خانه علینژاد گذراند و در یک نقطه تلاش کرد در را باز کند. بر اساس این شکایت، پلیس پس از اجرای تابلوی ایست و یافتن اسلحه در صندلی عقب خودرو، او را متوقف کرد.

علی‌نژاد که این حادثه را حمله به تهران می‌دانست، می‌گوید: «کاری که رژیم ایران انجام داد، اول قصد ربودن من را داشت و حالا یک نفر را به اینجا فرستاد که قصد کشتن من را داشته باشد، این یک الگو است. این ادامه راه آنهاست. سرکوب مخالفان در داخل و خارج ایران».

سال گذشته گفته می شد که علی نژاد هدف یک توطئه آدم ربایی با حمایت تهران بود. او ویدئوهایی را از زنانی که قانون پوشش سر ایران را زیر پا می گذارند برای میلیون ها دنبال کننده خود در شبکه های اجتماعی تبلیغ کرده است.

(گزارش شیوانی تانا در بنگالورو؛ ویرایش توسط کیم کوگیل)



منبع(رویترز) – سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه با مسیح علینژاد، روزنامه‌نگار ایرانی-آمریکایی گفت‌وگو کرد و در پی دستگیری مردی با تفنگ در خارج از خانه اش در نیویورک در هفته گذشته، نگرانی خود را نسبت به امنیت او ابراز کرد. بیانیه.