سازمان ترامپ CFO برای اعتراف به گناه، شهادت علیه شرکت

ترامپ در تحقیقات جنایی متهم نشده است. این جمهوری خواه تحقیقات نیویورک را به عنوان یک “شکار جادوگر سیاسی” محکوم کرده و گفته است که اقدامات شرکت او یک رویه استاندارد در تجارت املاک و مستغلات بوده و به هیچ وجه جرم نیست.

سازمان ترامپ در اعتراف مجرمانه مورد انتظار ویسلبرگ در روز پنجشنبه دخالتی ندارد و قرار است در ماه اکتبر در طرح غرامت ادعایی محاکمه شود.

___

ویسلبرگ که به عنوان یکی از وفادارترین همکاران تجاری ترامپ دیده می شود، در ژوئیه 2021 دستگیر شد. وکلای او استدلال کرده اند که دفتر دادستان منطقه تحت رهبری دموکرات ها او را مجازات می کند زیرا او اطلاعاتی را ارائه نمی دهد که به ترامپ آسیب برساند.

به گفته مردم، این توافقنامه مستلزم آن است که وایسلبرگ روز پنجشنبه در دادگاه در مورد نقش این شرکت در ترتیبات جبران خسارت ادعایی صحبت کند و احتمالاً هنگامی که سازمان ترامپ در ماه اکتبر به اتهامات مرتبط محاکمه شود، به عنوان شاهد حضور داشته باشد.

طبق قوانین ایالتی، مجازات جدی ترین اتهام علیه وایسلبرگ، یعنی سرقت بزرگ، می تواند تا 15 سال زندان داشته باشد. اما این اتهام فاقد حداقل اجباری است و اکثر مجرمانی که برای اولین بار در پرونده‌های مالیاتی انجام می‌دهند هرگز پشت میله‌های زندان نمی‌مانند.

مایکل سیساک را در توییتر دنبال کنید twitter.com/mikesisak. با مراجعه به https://www.ap.org/tips/ نکات محرمانه را ارسال کنید.





منبع

دادستان ها ادعا کردند که این شرکت به مدت 15 سال به مدیران ارشد از جمله وایسلبرگ مزایای جانبی بدون مالیات داده است. وایسلبرگ به تنهایی متهم به کلاهبرداری از دولت فدرال، ایالت و شهر از بیش از 900000 دلار مالیات پرداخت نشده و بازپرداخت مالیات غیر مستحق شد.

پیام‌هایی برای اظهار نظر با دفتر دادستان منطقه منهتن و وکلای وایسلبرگ و سازمان ترامپ ارسال شد.

آلن وایسلبرگ متهم به دریافت بیش از 1.7 میلیون دلار غرامت خارج از کتاب از سازمان ترامپ در طی چندین سال است، از جمله مزایای بدون مالیات مانند اجاره، پرداخت ماشین و شهریه مدرسه.

اتهامات کلاهبرداری مالیاتی علیه سازمان ترامپ با جریمه ای معادل دو برابر مالیات پرداخت نشده یا 250000 دلار، هر کدام که بزرگتر باشد، مجازات می شود.

این دو نفر مجاز به صحبت علنی در مورد این پرونده نبودند و این کار را به شرط ناشناس ماندن انجام دادند.

هفته گذشته، ترامپ در تحقیقات مدنی موازی لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک در مورد ادعاهایی که شرکت ترامپ وام دهندگان و مقامات مالیاتی را در مورد ارزش دارایی ها گمراه کرده است، نشست. ترامپ بیش از 400 بار از متمم پنجم قانون حمایت خود در برابر خود متهم سازی استفاده کرد.

ویسلبرگ تنها فردی است که تاکنون در تحقیقات طولانی مدت دادستان منطقه منهتن در مورد فعالیت های تجاری شرکت با اتهامات جنایی روبرو شده است.

وایسلبرگ 75 ساله احتمالاً به پنج ماه حبس محکوم خواهد شد تا در مجتمع بدنام جزیره Rikers شهر نیویورک سپری شود و ممکن است از او خواسته شود حدود 2 میلیون دلار غرامت از جمله مالیات، جریمه و بهره برای مردم بپردازد. گفت. اگر این مجازات ادامه یابد، وایسلبرگ پس از حدود 100 روز واجد شرایط آزادی خواهد بود.

نیویورک (AP) – دو نفر از افراد آشنا به آسوشیتدپرس گفتند که انتظار می‌رود مدیر مالی دونالد ترامپ پنج‌شنبه به تخلفات مالیاتی اعتراف کند، در توافقی که او را ملزم به شهادت در مورد فعالیت‌های تجاری غیرقانونی در شرکت رئیس‌جمهور سابق می‌کند.

دادستان منطقه همچنین در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ یا شرکتش برای دریافت وام یا کاهش قبوض مالیاتی به بانک ها یا دولت در مورد ارزش دارایی هایش دروغ گفته اند یا خیر.

اما پس از خروج ونس، جانشین او، آلوین براگ، به هیئت منصفه بزرگ اجازه داد که بدون هیچ اتهامی منحل شود. هر دو دادستان دموکرات هستند. براگ گفته است که تحقیقات همچنان ادامه دارد.

به گفته دادستان سابق مارک پومرانتز، دادستان سابق، مارک پومرانتس، که پیش از این تحقیقات را رهبری می کرد، دادستان سابق منطقه، سایروس ونس جونیور، که تحقیقات را آغاز کرد، سال گذشته به معاونان خود دستور داد تا شواهدی را به هیئت منصفه ارائه کنند و به دنبال کیفرخواست علیه ترامپ باشند.