سازمان ترامپ وکیل مدافع به دلیل استفاده از شهادت کتک خورده مورد سرزنش قرار گرفت

ویسلبرگ در ماه آگوست به دلیل فرار از پرداخت مالیات 1.7 میلیون دلاری در ازای دریافت حکم پنج ماه زندان علیه سازمان ترامپ شهادت داد.

نچلس گفت که قصد ندارد شهادتی را نشان دهد که در نتیجه اعتراض مستمر مورد اصابت قرار گرفته باشد. مرچان خاطرنشان کرد که اعتراضات خود از گزیده هایی که نچلس نشان داد حذف شده است، اما شهادت قابل اعتراض حذف نشده است.

در صورت محکومیت، سازمان ترامپ ممکن است بیش از یک میلیون دلار جریمه شود. همچنین ممکن است در انجام معاملات آینده با مشکل مواجه شود.

این رونوشت تنها آخرین افشاگری بود که وکلای سازمان ترامپ در آن شرکت داشتند. در اوایل این هفته، مرچان مدافع را به دلیل ارسال صدها صفحه از اسناد دادگاه درست قبل از نیمه شب یکشنبه سرزنش کرد.

دادستان ها با نمایش حدود یک ساعت پس از ارائه وکیل سوزان نچلس مخالفت کردند. قاضی، خوان مانوئل مرچان، نچلس را نصیحت کرد و بحث را متوقف کرد تا او بتواند هر گونه شهادت ممنوعه دیگر را از نمایش اسلایدی که به هیئت منصفه نشان می داد حذف کند.

پرونده تقلب مالیاتی تنها محاکمه ای است که از تحقیقات سه ساله دادستان منطقه منهتن از ترامپ و اقدامات تجاری او ناشی می شود.

سازمان ترامپ، نهادی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، دارایی‌های املاک و مستغلات و سایر سرمایه‌گذاری‌های خود را از طریق آن مدیریت می‌کند، متهم است که به برخی از مدیران ارشد کمک می‌کند تا از پرداخت مالیات بر درآمد برای امتیازات پرداختی شرکت مانند آپارتمان‌ها و خودروهای لوکس خودداری کنند.

وایسلبرگ شهادت داد: «در ذهنم می‌دانستم که این شرکت سودی دارد.

اما نچلس استدلال کرد که هر گونه منفعت برای شرکت فرعی، جزئی و غیرعمدی است.

نچلس به اعضای هیئت منصفه گفت: «او برای گناهانش کفاره می‌کند، اما به عنوان بخشی از دادخواست، دادستان او را مجبور کرد که علیه شرکتی که در ساختش کمک کرده است شهادت دهد». اکنون پرونده دادستان بر یک چیز استوار است: متقاعد کردن شما اعضای هیئت منصفه که اقدامات آقای ویسلبرگ از طرف شرکت انجام شده است.

قبل از وقفه، نچلس از گزیده‌هایی از شهادت سه روزه وایسلبرگ استفاده می‌کرد تا بر این استدلال او تأکید کند که مدیر اجرایی فقط به نفع خودش است، نه سازمان ترامپ، و اینکه شرکت نباید به خاطر تخلفاتش سرزنش شود.

رئیس سابق امور مالی شهادت داد که او با تنظیم سوابق حقوق و دستمزد برای کسر هزینه آنها از حقوق خود، برای پنهان کردن امتیازات خود با معاون ارشد و کنترل کننده ارشد شرکت، جفری مک کانی، توطئه کرد. این ترتیب، بدهی مالیاتی وایسلبرگ را کاهش داد، در حالی که پول شرکت را نیز پس انداز کرد، زیرا نیازی به افزایش حقوق زیادی برای پوشش هزینه های مزایا و مالیات بر درآمد اضافی که متحمل می شد، نبود.

نیویورک (AP) – مذاکرات پایانی در محاکمه تقلب مالیاتی جنایی سازمان ترامپ روز پنجشنبه آغاز شد زیرا وکیل این شرکت در حال نشان دادن بخش‌هایی از شهادت شاهدان به هیئت منصفه که قبلاً از سوابق رسمی دادگاه حذف شده بود، دستگیر شد.

مایکل سیساک را در توییتر دنبال کنید twitter.com/mikesisak و نکات محرمانه را با مراجعه به https://www.ap.org/tips/ ارسال کنید





منبع

__

ویسلبرگ، مشاور ارشد سازمان ترامپ و مدیر ارشد مالی سابق، در سال 1973 برای پدر سازنده املاک و مستغلات ترامپ، فرد ترامپ، کار را آغاز کرد و در سال 1986 به شرکت دونالد ترامپ پیوست.

“در طول راه، او به هم ریخت. حرص خورد. هنگامی که او شروع به کار کرد، توقف برای او دشوار بود.

نچلس افزود: «می‌بینید که چنین قصدی وجود نداشته است». “هدف جنایات آقای وایسلبرگ به نفع آقای ویسلبرگ بود.”

انتظار می رود که دادستان و یکی دیگر از وکیل شرکت صحبت های پایانی خود را بعد از ظهر پنجشنبه بیان کنند. دادستان ها استدلال می کنند که سازمان ترامپ – از طریق زیرمجموعه هایش Trump Corp. و Trump Payroll Corp. – مسئول است زیرا وایسلبرگ، رئیس مالی قدیمی، یک “عامل مدیریتی عالی” بود که به نمایندگی از شرکت و نهادهای مختلف آن ماموریت داشت.

آلن وایسلبرگ، رئیس باسابقه مالی سازمان ترامپ، اعتراف کرده است که این طرح بلندمدت را به تنهایی انجام داده است، این کار را برای صرفه جویی در مالیات بر درآمد شخصی خود انجام داده است، و نه ترامپ و نه خانواده ترامپ نمی‌دانستند که او چیست. انجام می داد.

نچلس استدلال کرد که پرونده علیه این شرکت بسیار ضعیف است و قانون ایالتی 1965 که زیربنای برخی از اتهامات است، دادستان ها را ملزم می کند که نشان دهند وایسلبرگ قصد دارد به شرکت، نه فقط خودش، سود برساند.

نچلس بحث پایانی خود را پس از نیم ساعت استراحت از سر گرفت. مرچن به طور خلاصه موضوع رونوشت را با اعضای هیئت منصفه در میان گذاشت و نچلس نسخه صحیح را به آنها نشان داد و در مقدمه سخنان خود با جملاتی کوتاه گفت: “خانم ها و آقایان، من به خاطر این اشتباه عذرخواهی می کنم.”

نچلس گفت: «ما امروز اینجا هستیم و فقط به یک دلیل: طمع آلن وایسلبرگ.