سارا پیلین، نیک بیگیچ، آل گروس در رقابت های آلاسکا برای خانه ایالات متحده پیشروی می کنند

بیگیچ گفت که او می‌خواهد برای ایالت “یک مورد تجاری” از جمله نیاز به توسعه منابع طبیعی وسیع ایالت ایجاد کند.

پلتولا که یکی از شش دموکرات حاضر در انتخابات بود، یک قانونگذار سابق ایالتی است. سوینی در دوران دولت ترامپ دستیار وزیر امور هند در وزارت کشور آمریکا بود.

او بعداً مرده اعلام شد و یانگ در سال 1973 در انتخابات ویژه برای این کرسی پیروز شد. یانگ تا زمان مرگش در 88 سالگی این صندلی را حفظ کرد.

بیگیچ، ماه گذشته، طی یک مجمع انتخاباتی با سه نامزد جمهوری خواه دیگر، اذعان کرد که مردم ممکن است از جمهوری خواه بودن یک بیگیچ متعجب شوند. او گفت که توسط پدربزرگ و مادربزرگ در فلوریدا “محافظه کار” بزرگ شده است.

پیلین که برای اولین بار از زمان استعفا از سمت فرمانداری در سال 2009 برای تصدی پست منتخب خود تلاش کرد، از تعدادی از شخصیت های ملی از جمله ترامپ، رئیس جمهور سابق حمایت کرد. پیلین یکی از حامیان اولیه ترامپ در دوران نامزدی ریاست جمهوری او در سال 2016 بود و یک هفته قبل از انتخابات در یک گردهمایی تلویزیونی برای او شرکت کرد.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.



Source link

انتخابات مقدماتی غیرعادی بود زیرا عمدتاً از طریق پست انجام می شد. همچنین این اولین انتخابات تحت سیستمی بود که توسط رای دهندگان در سال 2020 تایید شد که به انتخابات مقدماتی حزب و موسسات رتبه بندی شده برای انتخابات عمومی پایان داد.

این انتخابات پس از یک مبارزه حقوقی پرتنش بر سر مسائل مربوط به دسترسی به رای، طبق برنامه ریزی انجام شد، و ایالت از خود در برابر اتهاماتی مبنی بر اینکه شیوه برگزاری انتخابات عمدتاً پستی، تبعیض علیه رای دهندگان دارای نقص بینایی را اعمال می کرد، دفاع کرد.

پدربزرگ بیگیچ، نیک بیگیچ، نماینده دموکرات ایالات متحده، قبل از یانگ در مجلس نمایندگان حضور داشت. در سال 1972، بیگیچ بزرگ در حال دویدن به یانگ بود که هواپیمای بیگیچ در پروازی از آنکوریج به جونو ناپدید شد. بیگیچ با این وجود دوباره انتخاب شد.

گروس اشاره کرد که بزرگترین بلوک رای دهندگان ثبت نام شده در آلاسکا به عنوان افراد مستقل شناخته می شوند و گفت که آلاسکا به یک رهبر جدید نیاز دارد که نماینده همه آلاسکا باشد، نه فقط بخشی از آلاسکا. و من معتقدم که من آن مرد هستم.»

سارا پیلین، فرماندار سابق آلاسکا، نیک بیگیچ همکار جمهوری خواه و آل گروس مستقل به انتخابات ویژه آگوست برای تنها کرسی مجلس نمایندگان این ایالت راه یافته اند.

پیلین در شب انتخابات بیانیه ای منتشر کرد و گفت که از حامیانش “که رای دادند تا آلاسکا دوباره عالی شود” سپاسگزار است.

انتخابات مقدماتی آگوست و انتخابات عمومی نوامبر تعیین می کند که چه کسی دوره دو ساله مجلس نمایندگان را از ژانویه آغاز می کند.

چهار رأی‌دهنده برتر در انتخابات مقدماتی ویژه به یک انتخابات ویژه که در 16 اوت تعیین شده است، راه می‌افتند که در آن از رأی‌گیری انتخابی رتبه‌بندی شده استفاده خواهد شد. برنده آن مسابقه باقیمانده دوره یانگ را که در ژانویه به پایان می رسد خدمت خواهد کرد. هنوز نامزد چهارمی که پیشروی می کند مشخص نشده است.

با 132730 رای شمارش شده، پیلین 28.3 درصد، بیگیچ با 19.3 درصد و گراس با 12.8 درصد آرا در رتبه های بعدی قرار دارند. در رقابت برای کسب مقام نهایی در انتخابات آگوست، مری پلتولا دموکرات ۸.۷ درصد و تارا سوینی جمهوری‌خواه ۵.۵ درصد آرا را به دست آوردند.

او گفت که مشتاقانه منتظر انتخابات ویژه است تا بتواند «ایده های ما را برای اصلاح این کشور با توسعه مسئولانه منابع طبیعی خدادادی آلاسکا، تحت کنترل گرفتن مخارج فراری دولت، حفاظت از جان انسان ها، حفاظت از حق نگهداری و حمل اسلحه برجسته کند. و بازگرداندن احترام به آزادی فردی و قانون اساسی.”

پیلین، نامزد معاونت ریاست جمهوری 2008 جمهوری خواه، در زمینه ای که شامل قانونگذاران فعلی و سابق ایالتی و یکی از اعضای شورای شهر قطب شمال با نام بابا نوئل نیز می شد، به رسمیت شناخته شد. بسیاری از نامزدها ناشناخته بودند.

روز چهارشنبه ایمیلی برای نظر دادن درباره انتخابات مقدماتی ویژه به مدیر ستاد انتخاباتی بیگیچ ارسال شد.

سارا پیلین، یک جمهوری خواه که به دنبال تنها کرسی مجلس ایالات متحده در آلاسکا است، در یک مجمع نامزدها در 12 می سخنرانی می کند. (مارک تیسن / آسوشیتدپرس)

او پاییز گذشته شروع به دویدن برای کرسی مجلس کرد و خود را به عنوان فردی انتخاب کرد که می تواند انرژی جدیدی را به نقش بیاورد. او توسط تعدادی از محافظه کاران و حزب جمهوری خواه آلاسکا حمایت شده است.

کمپین گراس گفته است که گروس قصد ندارد از احزاب دموکرات یا جمهوری خواه حمایت کند.

گراس در اوایل سال جاری پس از مصاحبه ای که در آن متعهد نشد در صورت انتخاب شدن با دموکرات ها همکاری کند، با برخی از دموکرات ها رابطه متقابل برقرار کرد. بعداً گفت که این کار را خواهد کرد.

پرونده - سارا پیلین، یک جمهوری خواه که به دنبال تنها کرسی مجلس ایالات متحده در آلاسکا است، در طی یک انجمن برای نامزدها، پنجشنبه، 12 می 2022، در آنکوریج، آلاسکا صحبت می کند.  پیلین و نیک بیگیچ جمهوری خواه برای تنها کرسی مجلس نمایندگان ایالات متحده به انتخابات ویژه اوت راه یافته اند.  (AP Photo/Mark Thiessen, File)

گروس در طول دوره 2020 خود به دنبال این بود که به خوبی از آلاسکا خود دفاع کند، به ویژه با تبلیغی که در آن نوشته شده بود “خرس گریزلی را برای دفاع از خود پس از اینکه او را دزدیده شد، کشت.” کمپین او همچنین یک تبلیغ زیبا منتشر کرد که در آن از گراس به عنوان “دکتر خرس” یاد می شد.

مقامات انتخابات ایالتی روز چهارشنبه، اولین روز از زمان برگزاری انتخابات مقدماتی ویژه که در آن شمارش آرا انجام شد، شمارش آرای بیشتری را منتشر کردند. شمارش های اضافی برای جمعه و سه شنبه آینده برنامه ریزی شده است.

بیگیچ جوانتر نیز با یانگ رابطه داشت. او رئیس مشترک کمپین انتخاب مجدد یانگ در سال 2020 بود.

بیگیچ از خانواده‌ای از دموکرات‌های سرشناس می‌آید که شامل عموهای مارک بیگیچ و تام بیگیچ می‌شود که هر دو سمت منتخب را بر عهده داشته‌اند. گراس در سال 2020 با حمایت دموکرات های ایالتی نامزدی ناموفق در مجلس سنای آمریکا شد. رهبران حزب دموکرات آلاسکا در این رقابت از رای دهندگان خواستند که یک دموکرات را انتخاب کنند.

پیلین، بیگیچ و گروس، جراح ارتوپد، از جمله 48 کاندیدای انتخابات اولیه ویژه شنبه گذشته برای این کرسی بودند که پس از مرگ دون یانگ، نماینده جمهوریخواه در ماه مارس، خالی بود. یانگ به مدت 49 سال در این کرسی حضور داشت.

این بار، گروس آن را متفاوت بازی می کند. او یک تیم رهبری مبارزات انتخاباتی دارد که شامل جمهوری‌خواهان، مستقل‌ها و دموکرات‌ها، از جمله فرماندار سابق تونی نولز است.