ساختمان ها تسطیح شده خانه های زیر آب ساحل فورت مایرز پس از خسارت طوفان یان، از بین رفته است.

وی گفت که تلاش ها برای نجات افرادی که در جزیره باقی مانده اند ادامه دارد. مقامات شامگاه پنجشنبه گفتند که مرگ دو نفر در جزیره سانیبل تایید شده است که بخشی از مجموع تلفات 14 نفر در این ایالت است، اگرچه انتظار می‌رود این تعداد به طرز چشمگیری افزایش یابد.

او به همسایه‌هایش نگاه می‌کرد که به خانه‌هایشان می‌رفتند و می‌رفتند، به این امید که چیزی را از خرابه‌ها نجات دهند. او متعجب بود که خانه‌اش در خانه‌ی متحرک Iona Ranch پس از طوفان ایان چگونه پیش رفته است، اما می‌دانست که ویرانی احتمالاً آن را نیز گرفته است.

فورت مایرز، فلوریدا – جوی مک‌کورمک در مقابل جاده، از خانه‌های متحرک، خانه‌های شهری، و آپارتمان‌هایی که اکنون کاملاً در آب‌های سیلابی تا زانو پوشیده شده‌اند، ایستاده بود.

او قبلاً به خانه اش رفته است تا سعی کند آنچه را که می تواند ذخیره کند، اما فایده ای ندارد زیرا “همه چیز زیر آب است.”

«اینجا چیزی برای ما نیست. شغل ما از بین رفته است. ماشین ما رفته هیچ چیز باز نیست، “او گفت. چند سال طول می‌کشد تا دوباره این چیز به شکل خود بازگردد.»

چند مایلی دورتر، قایق‌هایی را می‌توان دید که به نرده‌های حفاظ جاده پرتاب شده‌اند، شب قبل از حیاط انبارشان کنده شده بودند. نزدیک‌تر به پل گذر ماتانزاس، کل ساختمان‌های مارینا شکسته شدند، اسکله‌های چوبی پیچ خورده و خرد شدند. معاونان کلانتر دسترسی به جزیره استرو را مسدود کردند و گفتند که عبور از پل ناامن است.

او عقب افتاد.

پوشش زنده: کارولینای جنوبی برای مقابله با طوفان ایان آماده می شود. 2 میلیون در فلوریدا بدون برق با احتمال افزایش مرگ و میر

در چند مایلی غرب، قسمتی از گذرگاهی که جزیره سانیبل را به سرزمین اصلی فلوریدا متصل می‌کرد، به دریا سقوط کرده بود و دسترسی به جزیره حائل را که 6300 نفر در آن زندگی می‌کردند، قطع کرد.

فورت مایرز بیچ، همراه با دیگر جزایر حائل شهرستان لی، بار سنگین حمله طوفان ایان به خط ساحلی فلوریدا را متحمل شدند. طوفان رده 4 در هنگام فرود آمدن به خشکی، بادهایی با سرعت 150 مایل در ساعت فرستاد و طوفان شدیدی مرکز شهر را درنوردید.

در جزیره سن کارلوس، ردیف‌هایی از خانه‌ها در اثر باد و آب وحشیانه، زونا کنده شده، پنجره‌ها شکسته شدند. یک قایق وسط جاده را مسدود کرد و طوفان از مسیری خارج شد. ساکنان که شوکه به نظر می رسیدند، کار عظیم پاکسازی را آغاز کردند و تکه های زباله را از چمن هایشان جمع آوری کردند.

میچ که در تفرجگاه تاریخی لانی کای کار می کرد، گفت که موج طوفان طبقه اول مکان تعطیلات را از عناصر ساختاری آن جدا کرده است.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا گفت: «سانیبل نابودی است… با طوفان واقعاً کتاب مقدسی برخورد کرد.

آنجا، ویرانی تقریباً کامل بود. ویدئوی هوایی ABC News خانه‌هایی را نشان می‌دهد که سقف‌های آسیب‌دیده یا گم شده‌اند، برخی از آنها که از پایه‌هایشان جدا شده‌اند، و ردیف‌هایی از خانه‌هایی که در اثر موج طوفان توسط آب احاطه شده‌اند.

میچ و مایک استاف در طبقه سوم باشگاه ساحلی جزیره استرو، جایی که مایک کار می کرد، پناه گرفتند. از آنجا، آنها دید ردیف اول از هرج و مرج را داشتند. آنها گفتند که امواج بر بلوار استرو سرازیر شد و طبقات پایینی ساختمان ها را تخریب کرد و وسایل نقلیه را با خود برد. ماشین آنها پرواز کرد.

این عکس هوایی خانه‌ها و آوارهای آسیب‌دیده را در پی طوفان ایان، پنجشنبه، 29 سپتامبر 2022، در فورت مایرز، فلوریدا نشان می‌دهد.

ویرانی و ناامیدی: خسارت طوفان یان را شهر به شهر در سراسر فلوریدا ببینید

خانه‌های آسیب‌دیده و آوار پس از طوفان یان، پنجشنبه، ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲، در فورت مایرز، فلوریدا نشان داده شده‌اند.

شهرها و شهرهای کوچک آنجا از اولین مناطقی بودند که از طوفان ضربه شلاق خوردند. سایر مناطق ایالت هنوز شاهد باران های شدید هستند و هنوز از چنگ ایان رها نشده اند. مقامات محلی و رئیس جمهور جو بایدن می گویند که این طوفان احتمالاً از نظر تاریخی مرگبار و پرهزینه است.

این عکس هوایی خانه‌ها و آوارهای آسیب‌دیده را در پی طوفان ایان، پنجشنبه، 29 سپتامبر 2022، در فورت مایرز، فلوریدا نشان می‌دهد.

میچ به The News-Press، بخشی از شبکه USA TODAY، گفت: «این یکسان شده است.

استن پنتز در روز چهارشنبه صدای هجوم آب طوفان به خانه متحرک Iona Ranch در فورت مایرز را با صدای بلند و واضح شنید. او گفت که آب به سرعت از کانال های بیرون خانه اش بالا رفت و سپس از درهای کشویی او عبور کرد. پنتز پرده‌ها را نگه داشت و ناامیدانه سعی کرد از آن خارج شود در حالی که خانه‌اش به سرعت پر از آب شد.

برای میچ و مایک استاف، بازگشتی وجود نداشت: آنها گفتند که قصد دارند به جای دیگری نقل مکان کنند.

مشارکت: آسوشیتدپرس

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: پس از طوفان یان که سواحل فلوریدا را تخریب کرد، ساحل فورت مایرز “رفت”



منبع

هنگامی که بیرون آمد، جریان او را به سمت بالا و اطراف خانه‌اش به سمت چند بوته کشاند و سه ساعت در آنجا ماند. آوارها به او کوبیدند تا اینکه توانست برای پناه گرفتن به سمت ساختمانی شنا کند.

مک کورمک گفت: “فکر می کنم مال من یک ضرر کامل خواهد بود.” “این تنها خانه ای است که دارم و اگر رفته باشد…”

فورت مایرز با بیش از 92000 نفر جمعیت، شهری محبوب برای گردشگران و بهار شکنان است. شهر ساحلی کوچک فورت مایرز بیچ، مملو از بارها و هتل‌ها و استراحتگاه‌های کنار ساحل، در جزیره لاغر استرو قرار دارد و با حمله ایان به منطقه آسیب‌پذیرتر می‌شود. این شهر نزدیک به 6000 نفر جمعیت دارد.

بیشتر در جنوب، اسکله تاریخی ساحلی در ناپل ویران شد و حتی شمع های زیر آن پاره شد. پنی تیلور، یکی از کمیسران کانتی کولیر، گفت: «در حال حاضر، هیچ اسکله ای وجود ندارد.

او گفت: «هیچ چیزی آنجا نیست. “ساحل فورت مایرز از بین رفته است.”

“هرگز سیل رویدادی مانند این ندیده است”: در اینجا نحوه کمک به افراد آسیب دیده از طوفان ایان در فلوریدا آمده است

برای میچ استاف و برادرش مایک، ساحل فورت مایرز منبع امرار معاش آنها بود. الان کاملا نابود شده

خانه‌های آسیب‌دیده و آوار پس از طوفان یان، پنجشنبه، ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۲، در فورت مایرز، فلوریدا نشان داده شده‌اند.

جزیره سانیبل بعد از ایان شاهد تخریب «کتاب مقدسی» است