زن 40 ساله‌ای تپش قلب داشت و فکر می‌کرد به این دلیل است که خیلی سخت کار می‌کرد. او به سرطان پانکراس مرحله 4 مبتلا شد.

وقتی لیندسی گاوین در شب کریسمس 2022 به اورژانس رفت، مادر 40 ساله دو فرزند مطمئن نبود که از تپش قلبش چه کند. او تصور می کرد روز قبل در Orangetheory خیلی سخت کار کرده است. او به اینسایدر گفت: سپس در حالی که در بیمارستان منتظر بود، گرفتگی شکم و تب شروع شد.

لیندسی گاوین، 40 ساله، پس از تپش قلب به سرطان لوزالمعده مرحله 4 مبتلا شد.

  • در حالی که آینده نامعلوم است، گاوین امیدوار است: او دارای یک جهش ژنی نادر است که «شگفت‌انگیز» است، زیرا پزشکان او گفتند که می‌تواند درمان هدفمند را امتحان کند، که شامل تزریق داروهایی است که پروتئین‌های خاصی را روی سلول‌های سرطانی هدف قرار می‌دهند که ممکن است به آنها کمک کند. رشد را متوقف کند یا حتی سلول های سرطانی را از بین ببرد. در حالی که داروهای Herceptin و Perjeta برای درمان سرطان لوزالمعده مورد تایید FDA قرار نگرفته اند، اما برای درمان سرطان سینه و معده مورد استفاده قرار گرفته اند.

    در همین حال، او گفت که رابطه جدیدی با خدا ایجاد کرده است و سعی می کند همه چیز را یک روز در یک زمان انجام دهد. او گفت: «در حال حاضر دعای بسیار بیشتری در زندگی من وجود دارد و واقعاً فقط خودم را در میان دوستان و خانواده ام از دست می دهم. من واقعاً فقط روی بردهای کوچک تمرکز می کنم.»

    پزشکان به گاوین گفتند که بهترین گزینه درمانی شیمی درمانی است، اما خانواده او مصمم بودند که به دنبال هر گونه درمان ممکن، از جمله بیوتکنولوژی پیشرفته باشند.

    او گفت که دختران هفت و چهار ساله‌اش دلیلی هستند که فوراً داروی ضد افسردگی درخواست کرده است. سپس، با کمک شبکه عظیم خود، او شروع به درمان یکی از کشنده ترین سرطان ها کرد که باعث مرگ حدود 50000 نفر در ایالات متحده می شود.

    مانند بسیاری دیگر، علائم سرطان پانکراس او در مراحل بعدی ظاهر شد

    خانواده و دوستانش او را در جریان پیشرفت‌های جدید در درمان سرطان لوزالمعده قرار می‌دهند، مانند توسعه اخیر واکسن mRNA که از بازگشت سرطان در 50 درصد بیمارانی که تزریق را دریافت کرده‌اند، جلوگیری می‌کند.

    پس از انجام تصویربرداری، سرطان لوزالمعده مرحله 4 برای او تشخیص داده شد که به کبد او سرایت کرده بود. تشخیص سختی بود: حدود 5 تا 10 درصد از بیماران مبتلا به سرطان پانکراس پنج سال پس از تشخیص زنده می مانند و آنهایی که سرطان لوزالمعده مرحله 4 دارند، نرخ بقای پنج ساله 1 درصدی دارند.

    (سمت چپ) گاوین با شوهر و دو دخترش. (راست) گاوین با پدر و مادر و خواهرش.لیندسی گاوین

    چیزی که تشخیص لوزالمعده را بسیار سخت می کند این است که اکثر افراد تا مرحله چهار، پیشرفته ترین مرحله بیماری، هیچ علامتی را تجربه نمی کنند.

    گاوین که قبل از شروع درمان به عنوان پرستار کار می کرد، یک ماه قبل از تشخیص بیماری شانه ناشی از کار آسیب دید. او تایلنول و موترین را «شور ساعتی» مصرف می‌کرد که گمان می‌کرد تب‌هایش را پنهان می‌کند. وقتی تشخیص داده شد که سرطان دارد، توده‌هایی در لوزالمعده و کبد، دیورتیکولیت شدید (کیسه‌های برآمده در دستگاه گوارش او) و آبسه در روده بزرگش که سپتیک بود، داشت.

    برای کمک به جمع آوری کمک های مالی برای تحقیقات سرطان لوزالمعده، گاوین با بیش از 120 نفر در تیم خود در شیکاگو قدم زد – و مقام اول را به دست آورد. خواهر او همچنین تیمی را با خانواده و دوستانش در دیترویت، جایی که گاوین متولد و بزرگ شد، سازماندهی کرد. گاوین گفت: «داشتن دو تیم برتر جمع‌آوری کمک مالی در دو ایالت مختلف برای یک هدف بسیار جالب بود.

    مانند بسیاری از بیماران، او فقط در مراحل بعدی سرطان پانکراس متوجه علائم شد.

  • او گفت: “آنها هدایا و کارت هایی می آورند – نه یک کارت معمولی مانند “خیلی متاسفم که این کار را می کنی.” گوین آنها را در حالی که در حال نشستن در مورد معالجاتش است، می‌خواند: “اوه، خدای من، من از شوهرم متنفرم. به حرف‌هایی که او شب گذشته با من کرد گوش کن.”

    گاوین از اکثر بیماران سرطان لوزالمعده جوان‌تر است که در سن بالای 55 سال تشخیص داده می‌شوند. وقتی تشخیص داده شد، به Insider گفت که احساس “شوک کامل” کرد و بلافاصله به خانواده‌اش فکر کرد. “بدیهی است که من تنها به دو دختر کوچکم فکر می کنم و آیا قرار است در کنار آنها باشم؟” او گفت. اما آنها همچنین بارقه امید من هستند، بنابراین باید قوی می ماندم و کاری را که باید انجام می دادم انجام می دادم.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع

    دوستان و همکاران گاوین او را در شیمی درمانی تشویق می کنند.لیندسی گاوین

    گاوین از خواهر و مادر بازنشسته اش کمک گرفت، که بلافاصله منابعی را که توسط شبکه اقدام سرطان لوزالمعده ارائه شده بود، جذب کردند.

    شبکه او نیز از زمان تشخیص او منشعب شد – یکی از بهترین دوستان گاوین او را با زنی 39 ساله در آتلانتا معرفی کرد که او نیز سرطان لوزالمعده در مراحل آخر دارد.

    (سمت چپ) لیندسی گاوین، که در سن 40 سالگی به سرطان لوزالمعده مرحله 4 مبتلا شد. (راست) گاوین و خانواده اش برای گام بنفش لباس پوشیدند.لیندسی گاوین

    گاوین هنوز نمی تواند خود را به خواندن بیش از حد در مورد سرطان لوزالمعده مجبور کند، که باعث می شود تحقیقات مادر و خواهرش مفید باشد. او گفت: «آنها وقتی صحبت از این موضوع می شود، بولداگ هستند.

    او برای حمایت عاطفی به شبکه عظیم خود تکیه می کند

    دوستان و همکاران لیندسی گاوین او را در شیمی درمانی تشویق می کنند.

    او تاکنون 9 دوره شیمی درمانی را در بیمارستان نورث وسترن مموریال انجام داده است که به گفته او پس از هشت هفته “بسیار موفقیت آمیز” بوده و در ابتدا همه تومورهایش را کوچک کرده است، اگرچه برخی از آنها دوباره رشد کرده اند.

    گاوین گفت: «اکنون تقریباً هر روز صحبت می‌کنیم، که فوق‌العاده است. “او حس شوخ طبعی خوبی دارد. طنز واقعاً در کل این تشخیص برای من کمک زیادی کرد.”